Gå til innhold

Kvinne tisser i bussen, "stakkars", "må få hjelp"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/osloby/Tisset-pa-trikken-ni-ganger-i-slutten-av-mai--ma-nok-en-gang-i-retten-622936b.html


De ønsker at hun skal få hjelp, og har sagt seg villig til å gi avkall på erstatningskravet hvis hun får hjelp. Hva hvis dette var en mann som pisset på kollektivtransporten? Hva tror dere reaksjonene ville vært da?

Anonymkode: 96b91...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Newroz

Hun har jo åpenbart en lidelse av noe slag, så sånn sett så syns jeg det er helt riktig å gi henne hjelp fremfor straff i form av å betale erstatning. I det lange tjener vel kanskje sporveien også mer på at hun faktisk blir frisk enn erstatningssummen de tar inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en voksen person setter seg å tisser på trikken gang på gang er det nok noe som bør behandles, det er ikke friskt.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper hun får hjelp til sine problemer. Jeg tror nok ikke hun har det så bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg selv at dama ikke har inntekt nok til å klare å betale erstatningskravet uansett.

Selv om Sporveiene får erstatning i dommen, ser de aldri pengene. 

Ergo; Fornuftig å be om behandling. 

Anonymkode: a833f...cf0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.aftenposten.no/osloby/Tisset-pa-trikken-ni-ganger-i-slutten-av-mai--ma-nok-en-gang-i-retten-622936b.html


De ønsker at hun skal få hjelp, og har sagt seg villig til å gi avkall på erstatningskravet hvis hun får hjelp. Hva hvis dette var en mann som pisset på kollektivtransporten? Hva tror dere reaksjonene ville vært da?

Anonymkode: 96b91...d47

Han hadde blitt lynsjet av et hylekor med feminister. Var det riktig svar?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ardwinna skrev:

Han hadde blitt lynsjet av et hylekor med feminister. Var det riktig svar?

Det er nok en sannhet i det. Mange ville sett på mannen som pervers.

Anonymkode: 96b91...d47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er alltid ofre.

Anonymkode: 877e9...7b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok en sannhet i det. Mange ville sett på mannen som pervers.

Anonymkode: 96b91...d47

Pervers for å tisse? Tvilsomt. Perverst er knyttet opp mot uønskede seksuelle fremstøt og en slapp penis som brukes til å tisse med er ikke seksuelt i det hele tatt. Det er bare urenslig og ekkelt. Det blir ikke mindre urenslig og ekkelt om det er en dame. Urin er urin.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ardwinna skrev:

Pervers for å tisse? Tvilsomt. Perverst er knyttet opp mot uønskede seksuelle fremstøt og en slapp penis som brukes til å tisse med er ikke seksuelt i det hele tatt. Det er bare urenslig og ekkelt. Det blir ikke mindre urenslig og ekkelt om det er en dame. Urin er urin.

Er enig, men mange ville sett på det som perverst hvis det var en mann...

Anonymkode: 96b91...d47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sperre vekommende på en institusjon der hun får hjelp og pleie hver dag. Hvis man ikke kan noe for å avføre gjentatte ganger bland folk, så burde man ikke være blant folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.aftenposten.no/osloby/Tisset-pa-trikken-ni-ganger-i-slutten-av-mai--ma-nok-en-gang-i-retten-622936b.html


De ønsker at hun skal få hjelp, og har sagt seg villig til å gi avkall på erstatningskravet hvis hun får hjelp. Hva hvis dette var en mann som pisset på kollektivtransporten? Hva tror dere reaksjonene ville vært da?

Anonymkode: 96b91...d47

Det samme. Kvinnen er åpenbart ikke frisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen medlidenhet med henne. Hun vet nok at det hun gjør er galt. Til og med små barn vet at de ikke skal sitte på setene og tisse/bæsje

Anonymkode: 779fc...bfc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror reaksjonene ville vært like selv om det hadde vært en mann. Det er jo helt åpenbart at denne kvinnen (også om det skulle vært en mann) trenger hjelp. Selv om hun trolig vet at det hun gjør er galt, og uansett om hun liker det hun gjør eller ei, så er det langt i fra normalt å gjøre slik. Jeg tenker det er ett eller annet psykisk inni bildet som gjør at hun gjør som hun gjør. Atferden hennes mangler tydelig hemninger. 
I artikkelen står det: "Kvinnen er vurdert å ha et intellektuelt funksjonsnivå på linje med lett psykisk utviklingshemming."
Dette vil absolutt ikke si at hun faktisk er lett psykisk utviklingshemmet. Kun at det intellektuelle funksjonsnivået hennes kan sammenlignes med en som er det. Så det kan være mange ulike årsaker. Det står vel heller ikke et sted i denne artikkelen at hun er inkontinent. Så om det faktisk er uhell hun har eller mangel på evne til å forstå at det ikke er normalt å bare tisse når man føler for det vet vi jo ikke. Uansett hva hun nå enn lider av så bør hun få behandling, om så innunder tvang, mener jeg. Dette hun gjør går såpass utover verdigheten hennes, at det må da være bedre å få god behandling bak lukkede dører (tvangsinnleggelse) enn f.eks. noen samtaler med en psykolog, lovnader om å forbedre seg og så ut på trikken for å tisse igjen... Men så er det jo alltids mye bak en historie vi ikke vet. Kanskje har hun vært innlagt hundrevis av ganger og fått masse behandling, kanskje prøvd medikamenter som skal gjøre at hemningene hennes blir styrt mer, men uten at det har ført til hell. 

Forsåvidt burde alle busser og trikker hatt seter i plast eller annet materiale som ikke suger til seg væske. Bussene her hvor jeg bor har hvertfall et slags type stoff på setene, og det ser ikke ut til at det kan tas av for å vaskes. Ikke kjekt hvis folk urinerer, spyr, søler grisete mat/drikke i setene. Men da går det hvertfall litt fortere å vaske og holde seter rene over tid. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reaksjonene ville vært akkurat de samme. Hvorfor tror du de ville vært annerledes? 

Generelt så er friske menn mer grisete/urenslig enn friske kvinner. På jobben min var det i utgangspunktet ikke egne dame- og herretoalett, men det måtte ordnes da herretoaletter stinker og det ofte er piss på doringen og på gulvet. Merkelig nok jobber jeg med menn som har høyere utdanning. Det er jo ikke så ofte man hører at kvinner urinerer på offentlig sted sammenlignet med hvor ofte menn er i avisen for det. Menn er mer truende enn kvinner til å gjøre slikt , bare på faenskap. Det er kanskje derfor du tror at man ville reagert annerledes. Men om mannen som gjør det er syk og opptrer på samme måte som beskrevet over her, så tror jeg ikke man ville reagert særlig annerledes.

Endret av penny_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun hadde vært muslim, så hadde hun nok blitt stemplet som terrorist 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, emilie123 skrev:

Når en voksen person setter seg å tisser på trikken gang på gang er det nok noe som bør behandles, det er ikke friskt.

 

Hvorfor ikke? Katter tisser jo over alt

Anonymkode: 81b99...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...