Gå til innhold

Den store London tråden (ny)


Snadder

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten skal til London og lurer på om dere har noen tips ifht hvor vi bør bo? Fint om det er lett å komme seg til Oxford street, vil gjerne bo i ett område med massebarer og restauranter slik at vi er i gåavstand. Vi skal på konsert i Royal Albert Hall en kveld men trenger ikke nødvendigvis å bo rett der. Hvilket område er å anbefale?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Er det noen som kan anbefale gode spisesteder i gangavstand fra Bond street station og Tottenham Court road stadion? Hva slags mat er ikke viktig, men normalt priset er fint (Jeg har vært på Hakkasan Hanway Place).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2017 den 22.49, Sunshine skrev:

Er det noen som kan anbefale gode spisesteder i gangavstand fra Bond street station og Tottenham Court road stadion? Hva slags mat er ikke viktig, men normalt priset er fint (Jeg har vært på Hakkasan Hanway Place).

Anbefaler deg å søke på Tripadvisor. Da kan du søke på restauranter i det spesielle området. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er vell bare å droppe innom ulike spisesteder. er mange av de i området og det er da man oppdager litt ukjente pærler :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, tirben said:

Anbefaler deg å søke på Tripadvisor. Da kan du søke på restauranter i det spesielle området. 

Det har jeg gjort, men klarer ikke bestemme meg. Derfor håpet jeg på tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.8.2017 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke Oyster Card. De har contactless adgang til tuben, så man trenger bare å holde sitt vanlige bankkort (så lenge det har contactless-symbolet på selvsagt) foran leseren.

Anonymkode: 64736...e01

Men får du alle fordelene som Oyster Card har da, som for eksempel at du aldri betaler mer en 7 (?) pund per dag uansett hvor mye du reiser innenfor sone en og to? 

Anonymkode: 309ee...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Å komme seg rundt i London. Leser flere steder at London Pass kanskje ikke er verdt pengene?
Jeg skal ikke på noen særlige attraksjoner, og kommer til å bruke sykkel for det meste. Og så er det frem og tilbake fra Gatwick.

Er det verdt pengene, har hørt det er dyrt nå. En stund siden jeg var i London sist..

Nå tuller jeg. Jeg tenker vel egentlig på Oyster Card. Det lønner seg vel??

Endret av duplexx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, duplexx skrev:

Å komme seg rundt i London. Leser flere steder at London Pass kanskje ikke er verdt pengene?
Jeg skal ikke på noen særlige attraksjoner, og kommer til å bruke sykkel for det meste. Og så er det frem og tilbake fra Gatwick.

Er det verdt pengene, har hørt det er dyrt nå. En stund siden jeg var i London sist..

Nå tuller jeg. Jeg tenker vel egentlig på Oyster Card. Det lønner seg vel??

Heia. 
Jeg var i london i sommer og vi kjøpte visitor oyster card. Det var billig og meget lettvint, anbefales på det varmeste. Fordelen med det er at du kan reise for det beløpet som du fyller på kortet, men blir maks belastet for 7,90 (mener jeg å huske) på en dag. Så dersom du reiser mye på en dag, noe som vi gjorde lønnet det seg veldig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er jeg helt tilbakestående?! Er det ikke mulig for turister å leie Santandersykler? Har laget konto og alt virker greit, men mottar ikke promo-code når jeg skal leie en sykkel, virker som den hater at jeg ikke er engelsk beboer. Hjelp! 😭😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei, skal til London og lander på Gatwick søndag rett før midnatt. Flytoget har da sluttet og gå, men Southern kjører fortsatt ser det ut til. Dette går til London Bridge. Skal antageligvis ikke bo rett ved London Bridge. Tuben er vel stengt på natten? Noen som er så godt kjent at de kan anbefale hva som er best måte å komme seg videre på? Forstår at det er avhengig av hvor man bor, men vil taxi være det beste alternativet? Vi er to som reiser sammen, og kan eksempelvis ta utgangspunkt i at vi bor ved Hyde Park. 

Håper på hjelpsomme svar! 

Anonymkode: da755...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, skal til London og lander på Gatwick søndag rett før midnatt. Flytoget har da sluttet og gå, men Southern kjører fortsatt ser det ut til. Dette går til London Bridge. Skal antageligvis ikke bo rett ved London Bridge. Tuben er vel stengt på natten?

Hvis du bruker Google Maps og stiller inn når du skal reise så viser den hva som er tilgjengelig da.

Anonymkode: 508fa...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville uansett tatt taxi etter togturen med Southern.

Her hvor jeg bor har Norwegian pleid å ha et direkte kveldsfly til London, som kom fram i åtte-ni-tida. Nå har de endret tidspunkt, slik at det kommer frem etter midnatt. Etter flytogene har sluttet å gå.. Det er utrolig tungvint!!

Anonymkode: 9dd69...601

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2017 den 16.24, AnonymBruker skrev:

Hvis du bruker Google Maps og stiller inn når du skal reise så viser den hva som er tilgjengelig da.

Anonymkode: 508fa...d44

Tuben slutter vel å gå mellom halv ett- ett,  men går sikkert noen busser fremdeles.  Men selv ville jeg tatt taxi den kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...