Gå til innhold

Hva samler dere på?


Blod

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 Jeg kjenner en som samler på sånne "jokere" fra kortstokker. :P   

En vanlig kortstokk er jo litt over femti kort, pluss etr par slike jokere. Så hver gang han oppdager noen som sitter og spiller kort, eller legger for eksempel en kabal. Ja, da rusler han bort til dem, og spør om han kunne fått en av de "jokerne" deres. 

Så nå har han faktisk temmelig  mange slike kort (fra heile verden!) liggende i en kommode-skuff. Han har faktisk klart å fylle en hel skuff med slike "jokere" fra mange forskjellige land... 

Anonymkode: ce70a...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassalapper. Tenker at en dag må jeg få ut finger'n og hive dem, men det har ikke skjedd ennå xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 10.6.2017 den 11.45, Blod skrev:

Hva samler dere på?

Jeg samler ikke på noe. Jeg ser ikke poenget med å ta vare på mengder av ting, jeg prøver på det motsatte - å ikke eie noe jeg ikke trenger eller har et personlig forhold til. Filosofien er ganske enkel: så lenge det ikke tilfører verdi i livet mitt ønsker jeg ikke å ha det. Det er helt greit å samle på ting dersom det er gjennomtenkt og man beriker eget liv. 

Jeg lurer på hvorfor dere samler på ting og hva det tilfører av verdi i livene deres :)

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg samler på:

- Mummikopper, og får de fleste i gave som blodgiver.

- Juleplatter fra P.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg har en foreløpig liten samling av Doctor Who ting. Må begrense meg litt fordi mannen ikke er særlig fan :P

"Samler" på filmer også. Jeg får ofte høre at jeg er litt gammeldags som fortsatt kjøper filmer på dvd/blue ray. Jeg elsker film og serier, så jeg er veldig glad i filmsamlingen min. 

Har en del bøker også, men ser ikke på det som samling. Det er ikke noe jeg går inn for å få mange av liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger, og koser meg med investeringene mine jeg har på Nordnet

Steiner, finner alltid en fin liten stein og to på en strand på mine utenlandsturer, og samler de i en tulipanvase. Husker hver stein, å kan si hvilken strand den kommer fra :) Mye minner med det. 

 

Anonymkode: 0a146...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...