Gå til innhold

Blitt lurt av klarsynt:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har selv tarot kort og legger for venner og meg selv, og kortene funker bra. Har aldri tatt betalt. 

Jeg greier fortsatt ikke helt å tro på det da. Om jeg ringer til en spåkone så er det for underholdningens skyld, ikke fordi jeg mener det vil hjelpe meg, selv om det muligens løfter humøret det der og da. 

Jeg kjøper spenning. 

og så styrer vi livet vårt selv. Om det skulle finnest en skjebne så vil den jo logisk sett forandre seg med de valgene vi tar.

Anonymkode: 2b9ae...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig ikke at noen er klarsynt?

Anonymkode: eac08...a51

Jeg er klarsynt, men ikke på den måten ;)

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden kan du påstå det? Det finnes definitivt klarsynte. Jeg har selv snakket med ei, hun visste ting som ingen andre vet om meg. Du har bare ikke evnen til å begripe at det er mye her vi ikke forstår eller kan se. 

Anonymkode: eac08...a51

Det kalles cold reading, og mange er knakende gode på det, inkludert folk som bruker det for å vise at klarsynthet er svindel.

Forøvrig, ei klokke som står stille viser rett tid to ganger til dagen. Noen ganger klaffer spådommer også, ofte fordi de er temmelig generelle, eller fordi vi bare husker de få som klaffet, ikke alle spådommene som ikke slo til. Og så er menneskesinnet temmelig dyktig på å lure seg selv, bl.a. med tankefeil og huskefeil fordi vi så gjerne vil at den klarsynte hadde rett. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv vært hos en spåmann da jeg var liten jente. Han fortalte meg at jeg ville få to barn og de ville være tvillinger, en gutt og en jente. Var det det ble også!  

Folk kan si hva de vil, men sånne ting får meg til å tro at det er mer mellom himmel og jord enn hva folk tror.  

Anonymkode: a99dd...b6c

Da ignorerer du alt han sa som ikke skjedde. Du husker bare der han traff og ikke alle bommertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror mange er redde for det de ikke forstår. Folk ble brent på bålet i tidligere tider, nå skal de latterliggjøres. Alt for at man ikke skal tillate det man ikke forstår. 

Samtidig føler jeg at de som latterliggjør ikke fortjener å forstå. De fortjener ikke å dra nytte av de med spesielle evner. 

Anonymkode: 3941e...554

Mulig du er en reddhare, men jeg vet at det ikke finnes synske og er heller ikke redd for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden kan du påstå det? Det finnes definitivt klarsynte. Jeg har selv snakket med ei, hun visste ting som ingen andre vet om meg. Du har bare ikke evnen til å begripe at det er mye her vi ikke forstår eller kan se. 

Anonymkode: eac08...a51

Jeg kan påstå det fordi det er bevist mange ganger, og det finnes null bevis for at det finnes klarsynte. Det er vist mange ganger at dette med at de "vet ting" bare er gjetting, og de bruker triks som Cold Reading. I realiteten bommer de stort, men stakkars naive folk husker bare tingene de sa som tilsynelatende stemmer.

Hvis 95% av det de sier er feil husker slike som deg bare de 5% der de virker som de treffer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Amawhatsnot skrev:

Det kalles cold reading, og mange er knakende gode på det, inkludert folk som bruker det for å vise at klarsynthet er svindel.

Forøvrig, ei klokke som står stille viser rett tid to ganger til dagen. Noen ganger klaffer spådommer også, ofte fordi de er temmelig generelle, eller fordi vi bare husker de få som klaffet, ikke alle spådommene som ikke slo til. Og så er menneskesinnet temmelig dyktig på å lure seg selv, bl.a. med tankefeil og huskefeil fordi vi så gjerne vil at den klarsynte hadde rett. 

Nå har ikke spådommene i denne tråden vært spesielt generelle. 

Anonymkode: 59c5c...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke spådommene i denne tråden vært spesielt generelle. 

Anonymkode: 59c5c...b9a

Best å lese alt jeg skriver før du svarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner hadde blitt spådd da hun var ung. Spåkona sa at hun skulle få 6 kanskje 7 barn. Da hun hadde fått det sjette barnet snakket jeg med henne. Hun stolte fullt og fast på at spåkona snakket sant. Sånn som jeg så det, hun brukte ikke prevensjon, så var det vel heller mangelen på det som gjode at hun fikk 6 barn. To av fedrene har hvert sitt barn og de fire andre er i fosterhjem nå.  Spådommen gikk jo i oppfyllelse etter hennes mening, men jeg mener mangel på prevensjon var årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Belima skrev:

Ei jeg kjenner hadde blitt spådd da hun var ung. Spåkona sa at hun skulle få 6 kanskje 7 barn. Da hun hadde fått det sjette barnet snakket jeg med henne. Hun stolte fullt og fast på at spåkona snakket sant. Sånn som jeg så det, hun brukte ikke prevensjon, så var det vel heller mangelen på det som gjode at hun fikk 6 barn. To av fedrene har hvert sitt barn og de fire andre er i fosterhjem nå.  Spådommen gikk jo i oppfyllelse etter hennes mening, men jeg mener mangel på prevensjon var årsaken.

En selvoppfyllende profeti, med andre ord :jolie:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg gikk til spåkone i sin ungdom. Fikk vite at hun kom til å treffe en kjekk, mørk mann som ville gifte seg og få barn med henne. Hun ble like etter betatt av en kjekk mørk mann, og ble gravid etter en heftig liten tid med han. Etter dette ønsket han ikke å ha noe med henne å gjøre. Hun var fortvilet og tok en risikofylt abort. Dette var  sent i 60-årene da det fortsatt var litt skammelig å få barn utenfor ekteskap, og aborten ble utført av en hun kjente i helsevesenet.

Meningen med denne historien er at om en såkalt klarsynt forteller deg noe du ønsker å tro på, så kan man se etter tegn til at spådommen skal oppfylles hele tiden. Da kan man også gjøre store feil. Stol heller på egen magefølelse, og  bruk pengene på andre ting.

Anonymkode: fc878...8b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Traff henne for over et år siden, jeg skulle innen et år møte min store kjærlighet-mannen med stor M! Jeg ville med en gang forstå st det var han, han skulle være godt stilt, veldig kjekk og seriøs mann. Skulle møte han på en slags tilstelning eller selskap av noe slag. 1 år er gått og jeg har ikke sett noe til denne mannen, jeg hsr faktisk levd i håp og tro og er nå blitt skikkelig nedfor og trist da dette ikke har skjedd😥

Anonymkode: 1e297...698

Klarsynhet er jo bare svindel. Dette her har du bare deg selv å takke for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amawhatsnot skrev:

Det kalles cold reading, og mange er knakende gode på det, inkludert folk som bruker det for å vise at klarsynthet er svindel.

Forøvrig, ei klokke som står stille viser rett tid to ganger til dagen. Noen ganger klaffer spådommer også, ofte fordi de er temmelig generelle, eller fordi vi bare husker de få som klaffet, ikke alle spådommene som ikke slo til. Og så er menneskesinnet temmelig dyktig på å lure seg selv, bl.a. med tankefeil og huskefeil fordi vi så gjerne vil at den klarsynte hadde rett. 

Ikke sant. Jeg så et opptak av en som drev med slikt. Han gjorde dette bevisst for å få fram et poeng.

Han "fikk kontakt" med en død slektning av de som satt i publikum. Han sa ting som de nikket gjenkjennende til og fikk tårer i øynene og hele sulamitten. Etterpå ble de intervjuet om det de hadde opplevd og de var overbeviste om at denne mannen var ekte, for han hadde jo sagt ting som stemte hele tiden. Til og med ting han ikke kunne vite på forhånd, ting som var spesifikke.

Men, da de ble fortalt at han bare var falsk og at han ikke hadde sagt noe som var spesifikt og at han bare hadde drevet med "cold reading" så ble de forvirret og mente at de bare svartmalte denne mannen. Helt til de fikk se opptaket. DA så de at han hadde tatt mer feil enn rett og at han hadde styrt samtalen slik han ville for å få det til å fremstå ekte.

De som blir offer for slike ting husker ikke det som ikke stemte, de husker bare det som stemte. Og det er mange spesifikke og spesielle ting som ikke er så spesifikt og spesielt allikevel. De aller fleste opplever faktisk de samme, store tingene i livet, som f.eks dødsfall, kjærlighetssorg og slike ting.

Jeg har ringt spåtelefoner selv. Og hver gang tror jeg at jeg har klart å tie, klart å la være å si for mye slik at spådamen har sagt spesifikke ting som hun ikke kunne vite. Men, hver eneste gang har jeg lurt meg selv når jeg tenker gjennom. Jeg sier for mye som de tar tak i og vrir det om til at det er de som har sagt de tingene.

Jeg tror at folk kan lese energier og det som finnes nå. Jeg tror at noen er bedre enn andre på å karakterisere en person, og derfor tror jeg de kan si noe om nå-situasjonen. Det gjør at folk får tillitt. Men, de kan ikke se hva som skjer i fremtiden og det er fordi fremtiden ikke er bestemt enda. Fremtiden skapes hele tiden av valg man gjør. Noen ganger treffer de, men da er det fordi den som blir spådd gjør det sånn. Litt sånn som en ab over her fortalte - om hun damen som hadde blitt spådd en kjekk, mørk mann som hun kom til å bli gravid med, eller hun som ble spådd 6-7 barn. De gjør det jo selv. 

Anonymkode: 82982...8e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se hele. Den begynner litt kjedelig, men tar seg opp: 

Og se denne også, så kan vi snakke:  

 

 

Anonymkode: dee3c...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spår alltid penger eller kjærlighet... Men jeg ønsker å bli spådd om helsa....

 

Anonymkode: 203cc...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De spår alltid penger eller kjærlighet... Men jeg ønsker å bli spådd om helsa....

 

Anonymkode: 203cc...abb

Helse er veldig viktig, derfor spår ikke så mange om dette. Tenk om noen har kreft og så spår en spådame om dette men tar feil av kreften? Det er skikkelig ille. Om du vil at helsa skal bli ivaretatt, dra til legen din. Bruk heller en tusenlapp på en spesialist enn på en spådame.

Hilsen en som legger tarot selv.

Anonymkode: 2b9ae...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.6.2017 den 14.14, AnonymBruker skrev:

Se hele. Den begynner litt kjedelig, men tar seg opp: 

Og se denne også, så kan vi snakke:  

 

 

Anonymkode: dee3c...f3b

Sett videoen før, men den kal like gjerne være iscenesatt.

Anonymkode: 1e297...698

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sett videoen før, men den kal like gjerne være iscenesatt.

Anonymkode: 1e297...698

Det forutsetter at denne mannen lyver, og at han spiller bedre enn noen skuespiller som finnes på planeten idag.

Det forutsetter også at de som står bak dette prosjektet bløffer og risikerer å bli tatt for det, noe som ville gjøre mange år med arbeid helt bortkastet: http://medium7.com

Anonymkode: dee3c...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13
På 10.6.2017 den 0.02, Kalevala skrev:

Du får ta det som en erfaring. Rett deg opp i ryggen, og ta den med deg videre.

Du er ikke den eneste som har blitt lurt av en klarsynt. Det gjelder alle andre også.

Nei. Alle andre har IKKE blitt lurt av sånt tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kunne nå ha forutsett det?

Anonymkode: fbef1...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...