Gå til innhold

Burde det bli et sånn manspreading-forbud her til lands også?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, strynejenta skrev:

på fanget

Da blir den jo skikkelig til plage for medpassasjeren. Hvem vil ha et hjørne av en hardplastkoffert i låret, liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.6.2017 den 22.45, Nasse Nøff ❤ skrev:

Ja!!
Hater slike mannfolk. Var på kino i forrige uke. Hadde en mann ved siden av meg, godt voksen. Han spredde beina så mye du skulle tro han hadde et monster mellom beina. Jeg sjekket, det var bare luft der. Vi var i en sal hvor det er stooor plass foran oss. Så det var ikke plassmangel, da hadde jeg forstått det. 
Han spredde beina så mye at lårene våres/vår/vårt whatever!, hadde fysisk kontakt under hele filmen. Jeg prøvde å sitte så langt til høyre mot min venninne som mulig. Men jeg kom meg ikke unna fyren. Måtte spørre venninnen min om vi kunne bytte plass. Hun er mye tynnere enn meg. Hun opplevde det samme, låret hans most mot hennes. Etter noen minutter angret hun og tvang meg til å bytte plass igjen. Vi så ut som to idioter som lekte stolleken på kino. Tørr ikke å tenke på hva de andre tenkte om oss #angst :bond:

Det er så unødvendig. Jeg har full forståelse hvis det er snakk om mangel på plass. Selv om at jeg har angst og ikke takler så godt å sitte inneklemt. Så bytter jeg gjerne plass med de som har lange føtter. 
Sekker, vesker og slike ting er så klart også unødvendig, av begge kjønn. Men manspreading som er høyst unødvendig, det er irriterende. Jeg liker ikke mennesker og vil helst ikke ha unødvendig fysisk kontakt. 

 

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er en aldri så liten misforståelse at manspreading skyldes "nøtteknekkereffekten" alene.  Den har minst like mye med det faktum å gjøre at de fleste sitteplasser, buss- og togseter er konstruert for små mennesker med korte bein.  Universellt tilpasset for alle betyr å ta hensyn til de som er relativt korte, som en del kvinner og barn.  Er man f.eks 1.90 vil det å sitte på et trikkesete som er 40 cm høyt ikke gi noen støtte under lårene, kun tyngde på "spissen" av rumpeballene.  For å fordele vekten bedre kan beina strekkes fremover, eller la knærne falle ut til siden. Dermed sitter man mye mer stabilt og behagelig.

Anonymkode: 7866c...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og mens vi er i forbudsmodus: La oss forby feite kvinner med bred rumpe ombord i fly, buss og tog. Og kvinner med uforskammet bruk av parfyme som stinker sammen med klam svettelukt.

Anonymkode: c59e9...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig disse personene som sitter og skrever, har et behov for å gjøre seg større/se større ut enn de er? Akkurat som kattene som krummer ryggen for å virke mer fryktinngydende. Gikk i klassen med en bodybuilder, og han skrevet noe helt vannvittig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...