Gå til innhold

Burde det bli et sånn manspreading-forbud her til lands også?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Feite folk på bussen er et større problem. Yuck!

Anonymkode: b040e...818

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De får forby alt som tar opp unødvendig plass. Alle skal ta et sete, om ikke får man stå. Poser, vesker, sekker og bagger skal ikke i egent sete, bein skal ikke sprees uansett kjønn (eller ha opp i setet eller legge de over hele seteraden eller hva folk finner nå på). I tillegg så et sete per person, og det gjelder uansett bredden på mennesket. Klarer du ikke å holde det innenfor ditt egent sete, så får du i hvertfall stå til det er mer enn ett sete ledig, og ikke ta beslag på både ditt sete og deler av setet noen andre sitter på.

Anonymkode: 473fd...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
14 timer siden, canacas skrev:

Det aller beste er de som på tog eller bane (helst der det er seter mot hverandre) har med KOFFERT som de på død og liv må ha foran eller mellom beina :laugh: De skal gjerne spise noe illeluktende også. 

Må sies at det oftes er hunkjønn som holder på sånn. 

Hvor skal de gjøre av kofferten da? Hvis den er tung,så er det faktisk ikke så lett å legge den opp på hylla. Og det er ikke akkurat sånn at noen tilbyr seg å hjelpe heller alltid. Ikke si at jeg må ha mindre i kofferten nå,for da må jeg ha med veske og sekk i tillegg,og da er jeg like langt! Med å ta opp plass,for hyllene er smale og har ikke plass til alt.

Forøvrig har aldri manspreading aldri vært noe jeg har notert meg! Syns det bare var rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og folk lurer på hvorfor ingen liker feminister lengre :rolleyes:

Anonymkode: d222b...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som absolutt må sitte med beina i kryss og den stadig sparker deg i leggen? Det burde vært forbudt det og. Det er verre enn manspreading.

Anonymkode: 756c2...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det virkelig ikke viktigere ting å bry seg om her i verden?

Av alt det fæle som skjer rundt oss, så er det dette enkelte bryr seg om og bruker dyrebar tid på. Herregud. 

Endret av s0la
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feite folk på bussen er et større problem. Yuck!

Anonymkode: b040e...818

Det er like galt som manspreading. Glemmer aldri den gangen jeg hadde en svettete over- overvektig dame med joggedress ala 90-tallet og grisefett hår. Jeg satt klint inntil vinduet og forsøkte å holde pusten den halvtimen turen varte.

Anonymkode: 7e041...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, når skjønner jeg greia. Det er mange kvinner her som aldri har blitt kjent med den mannlige anatomi. Quick guide: Menn har en pung med to nøtter i. Denne pungen er slik innrettet at den kan justere nøttenes avstand til kroppen, og dermed temperaturen i nøttene. Det skjer ved at pungen strammes eller slakkes avhengig av temperatur. Når menn ikke samler beina, er det fordi det hindrer pungens temperaturregulerende funksjon. Men hvor viktig er det egentlig? Så viktig at artens fremtid er avhengig av dette. Uten rett temperaturintervall vil det ikke kunne unnfanges menneskebarn. Og før du gleder deg må jeg gjøre oppmerksom på at det ikke bare gjelder guttebarn. Heller ikke jentebarn vil eksistere lenger dersom menn slutter å skreve med beina.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Horten Market skrev:

Aha, når skjønner jeg greia. Det er mange kvinner her som aldri har blitt kjent med den mannlige anatomi. Quick guide: Menn har en pung med to nøtter i. Denne pungen er slik innrettet at den kan justere nøttenes avstand til kroppen, og dermed temperaturen i nøttene. Det skjer ved at pungen strammes eller slakkes avhengig av temperatur. Når menn ikke samler beina, er det fordi det hindrer pungens temperaturregulerende funksjon. Men hvor viktig er det egentlig? Så viktig at artens fremtid er avhengig av dette. Uten rett temperaturintervall vil det ikke kunne unnfanges menneskebarn. Og før du gleder deg må jeg gjøre oppmerksom på at det ikke bare gjelder guttebarn. Heller ikke jentebarn vil eksistere lenger dersom menn slutter å skreve med beina.

zlatan.gif

sjoberg.gif

nannskog.gif

Anonymkode: 38316...9f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når menn sitter så bredt, er det opplagt noe galt med temperaturen i lokalet. Mannen på siste bildet har til og med plassert en kald drikke over skrittet for optimal avkjøling.

Tenk for et rabalder det hadde blitt om det var kvinner som var tilgodesett ansvaret for familiejuvelene. Parolen 8. mars ville krevd riktig temperatur i alle offentlige rom, inkludert i offentlige transportmidler. Men nå er virkelighet motsatt, og kvinner ikke bare viser total mangel på forståelse for familiejuvelenes vel, de krever sågar tiltak som er en trussel mot deres egen fremtid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og puppespreading, nei til cuper over C! 

"Hvor store meloner haru a, jenta mi?" skal være bussjåførers neste obligatoriske spørsmål ved påstigning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Horten Market skrev:

Når menn sitter så bredt, er det opplagt noe galt med temperaturen i lokalet. Mannen på siste bildet har til og med plassert en kald drikke over skrittet for optimal avkjøling.

Tenk for et rabalder det hadde blitt om det var kvinner som var tilgodesett ansvaret for familiejuvelene. Parolen 8. mars ville krevd riktig temperatur i alle offentlige rom, inkludert i offentlige transportmidler. Men nå er virkelighet motsatt, og kvinner ikke bare viser total mangel på forståelse for familiejuvelenes vel, de krever sågar tiltak som er en trussel mot deres egen fremtid.

 

Mannen på siste bildet har ingenting i hendene.

Anonymkode: 99689...ced

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke, men observer neste gang du er ute blant folk, og du vil se mange menn sitter med en kald øl over skrittet.

Det å skreve er ikke bare noe voksne menn gjør, små gutter gjør det samme, ikke fordi de har lært det, men fordi kroppen styrer det.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannfolk som sitter med unødvendig bred beinføring over alt og tar plass fra oss andre i busser etc.
Ja til forbud, eller nei, det får da være grenser for hva de skal forby? Jeg sier ja. 
https://www.nrk.no/urix/madrid-forbyr-_manspreading_-1.13550780

Anonymkode: a127b...414

Ser ikke problemet. Folk, både kvinner og menn som breier seg slik at andre ikke får plass er uhøflig og dårlig stil. Det er det samme om man sprer beina, er en seteokkupant, seteslusk eller hva som helst annet. Ver høflig og  grei med hverandre - man trenger ikke en lov for det. 

 

skyss_vergrei_plakater_a3-2.fullbredde.thumb.jpg.70ed7458a707012a1d7ad702f94abf45.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Naturlig sittestilling for menn i tusenvis av år. Vi er faktisk biologisk programmert til det for å tiltrekke oss hunnkjønn. Har med duft å gjøre. Som kvinner kaster håret bakover når en tiltrekkende mann er i nærheten. Naturlig adferd skal altså forbys?!

Pga trange seter på off.transport..  det skulle'n bessfar ha visst:fnise:

Endret av Commander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest C.Tramell

Kan ikke med min beste vilje skjønne at det skal være behov for et forbud. Det er vel bare å be  han som spiker med beina om å slutte med det hvis han ikke skjønner av seg selv at det er flere der som trenger plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

zlatan.gif

sjoberg.gif

nannskog.gif

Anonymkode: 38316...9f8

Det er faktisk veldig sjelden jeg har sett noen menn i det hele tatt, sitte å skreve så bredt som de overfor her. De aller fleste viser noe form for hensyn når man sitter på buss og den slags. De som ikke gjør det, utviser heller noe dårlig folkeskikk. Man kan ikke drive å banne skreving, det er jo helt tullete. Er enig i at det er frekt å ta opp plassen sånn som de gjør, da. Menn er nødt å slutte bruke skinny jeans. De får jo null plass til utstyret, null lufting og det ser ikke veldig fint ut heller. Kan være derfor de skrever så vilt som de gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2017 den 22.28, canacas skrev:

Det aller beste er de som på tog eller bane (helst der det er seter mot hverandre) har med KOFFERT som de på død og liv må ha foran eller mellom beina :laugh: De skal gjerne spise noe illeluktende også. 

Må sies at det oftes er hunkjønn som holder på sånn. 

Erklærer meg delvis skyldig etter tiltalen. Men hvor skal man gjøre av kofferten da? På tog prøver jeg selvsagt å få den i en bagasjehylle og lykkes som regel med det selv om dagens togsett åpenbart ikke er ment for folk som reiser med bagasje, men hvor skal jeg gjøre av den på banen når jeg er på vei til hotell eller flytog? :klo:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cata skrev:

Erklærer meg delvis skyldig etter tiltalen. Men hvor skal man gjøre av kofferten da? På tog prøver jeg selvsagt å få den i en bagasjehylle og lykkes som regel med det selv om dagens togsett åpenbart ikke er ment for folk som reiser med bagasje, men hvor skal jeg gjøre av den på banen når jeg er på vei til hotell eller flytog? :klo:  

på fanget

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...