Gå til innhold

Arbeiderpartiet vil ha ekstra gode trygdeordninger for flyktninger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som er innvilget opphold i Norge har en rekke ekstra trygdeordninger fra NAV som nordmenn ikke har tilgang til. Disse ønsker regjeringen å fjerne fordi det :

Fjerner motivasjonen for å skaffe seg en jobb og bli en del av samfunnet

Fordi det lokker mange fra fattige land til å søke asyl i Norge

Føles urettferdig overfor de som ikke får særbehandling av NAV

I tillegg har Ap støtte fra Venstre, Krf og Sp, det er ganskje ikke overraskende.

http://www.nettavisen.no/mener/dristig-hvis-ap-vingler-mer-om-trygd-og-flyktninger/3423347347.html

Anonymkode: ff302...7f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra før har Ap hindret regjeringen i å stramme inn familiegjennforening, utvsining av falske asylsøkere og de ønsker også å gi mindreårige asylsøkere varig opphold med familie gjennforening.

Det som skjer i Sverige og England ser dessverre ikke ut til å skremme Ap eller Sp.

Anonymkode: ff302...7f3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

 Å gi flyktninger og asylsøkere bedre velferd enn nordmenn er rasisme, mot nordmenn som er født og oppvokst her. Men det er jo en kjent sak at AP importere velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere gode grunner til at flyktninger for høyere trygdeordninger en andre mener Ap.

De er i etableringsfasen og trenger nye møbler og klær, mange har en stor familie i hjemmlandet som er helt avhengig av de pengene de sender fra Norge og hjem. Mange reiser med familien på ferie til hjemmlandet etter at de har fått opphold, det gir store utgifter. I tillegg er det mange som ennå ikke har lært seg språket og heller trolig aldri vil greie å konkurrere på et tøft arbeidsmarked.

Anonymkode: e7199...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere gode grunner til at flyktninger for høyere trygdeordninger en andre mener Ap.

De er i etableringsfasen og trenger nye møbler og klær, mange har en stor familie i hjemmlandet som er helt avhengig av de pengene de sender fra Norge og hjem. Mange reiser med familien på ferie til hjemmlandet etter at de har fått opphold, det gir store utgifter. I tillegg er det mange som ennå ikke har lært seg språket og heller trolig aldri vil greie å konkurrere på et tøft arbeidsmarked.

Anonymkode: e7199...076

Det er mange nordmenn som ikke har råd til å reise på ferie.

Anonymkode: 212d6...9a8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott at NRK og TV2 ikke har noe om dette på Dagsnytt, de husker at det snart er valg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke overrasket. AP viser hva de er laget av. AP kommer til å vinne valget og da kan vi omskrive Einar Tambarskjelves berømte ord. Hva var det som brast så høyt. Pensjonen, tryggheten og velferden ut av dine hender......

AP veit hva de gjør. De vet meget godt at 80% stemmer på deres blokk. Det er sine egne de bevilger høyere stønader, det er kommende velgere de ønsker velkommen. 80% vil være trygdet etter 10 år i Norge, i praksis hele livet.

At nordmenn stemmer på dem er gåte. Det sies at å gjøre den samme tingen to ganger og forvente forskjellig resultat er definisjonen på idioti. Når man ser på England, Sverige, Frankrike osv ser man hvor det bærer. Men AP kjører på i samme sporet....

1 av 3 svenske pensjonister er fattige. DET er fremtiden til norske pensjonister med AP. God reise....

Anonymkode: 2f2a4...2b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere gode grunner til at flyktninger for høyere trygdeordninger en andre mener Ap.

De er i etableringsfasen og trenger nye møbler og klær, mange har en stor familie i hjemmlandet som er helt avhengig av de pengene de sender fra Norge og hjem. Mange reiser med familien på ferie til hjemmlandet etter at de har fått opphold, det gir store utgifter. I tillegg er det mange som ennå ikke har lært seg språket og heller trolig aldri vil greie å konkurrere på et tøft arbeidsmarked.

Anonymkode: e7199...076

Det er jo en håpløs begrunnelse. Det er virkelig rasisme mot nordmenn å holde på sånn. Her antar man at alle flyktninger er i samme situasjon. Er ikke det ganske drøyt å generalisere på den måten?

Mange nordmenn kan også risikere å gå på trygd når de er i etableringsfasen. Hvorfor ikke bevilge penger til de som kan bevise at de ER i etableringsfasen samme pokker hvilken etnisitet de har?

Og det er strengt tatt ikke norge sitt problem om noen velger å gi bort pengene sine til noen andre. Jeg har mange familiemedlemmer jeg gjerne skulle hjulpet. Får jeg penger av staten som dekker det jeg gir bort? Det henger jo ikke på greip

Edit: Å lære seg språk er forøvrig også kun et spørsmål om vilje. Hvis du flytter til et fremmed land så bør for pokker det første du gjør, være å lære deg å snakke språket.

Du har ikke prøvd å lære om du har bodd 10 år i Norge og ikke kan et kløyva ord på norsk. 

Endret av altflyter
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere gode grunner til at flyktninger for høyere trygdeordninger en andre mener Ap.

De er i etableringsfasen og trenger nye møbler og klær, mange har en stor familie i hjemmlandet som er helt avhengig av de pengene de sender fra Norge og hjem. Mange reiser med familien på ferie til hjemmlandet etter at de har fått opphold, det gir store utgifter. I tillegg er det mange som ennå ikke har lært seg språket og heller trolig aldri vil greie å konkurrere på et tøft arbeidsmarked.

Anonymkode: e7199...076

Hva gjør du  som flyktning i  Norge om du kan reise på ferie til hjemlandet ditt? 

Anonymkode: 81b33...f46

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange nordmenn som ikke har råd til å reise på ferie.

Anonymkode: 212d6...9a8

Det er langt billigere å reise på tur til Hellas en å måtte reise til andre siden av jorden. At det er enkelte nordmenn som ikke har råd til ferie er selvsagt feil, men det blir å sette to svake grupper opp i mot hverandre.

Anonymkode: e7199...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere gode grunner til at flyktninger for høyere trygdeordninger en andre mener Ap.

De er i etableringsfasen og trenger nye møbler og klær, mange har en stor familie i hjemmlandet som er helt avhengig av de pengene de sender fra Norge og hjem. Mange reiser med familien på ferie til hjemmlandet etter at de har fått opphold, det gir store utgifter. I tillegg er det mange som ennå ikke har lært seg språket og heller trolig aldri vil greie å konkurrere på et tøft arbeidsmarked.

Anonymkode: e7199...076

Hvorfor skal de reise på ferie til landet de angivelig har flyktet fra og er i livsfare? Og hvorfor skal de få betalt for denne reisen av våre skattepenger? :klo: Hvorfor skal vi sponse deres storfamilie i hjemlandet istedet for å bruke penger på våre egne behov? Hvorfor skal vi gjøre det bedre for dem og samtidig mye verre for oss? Hvorfor skal vi belønne latskap og utenforskap med våre skattepenger? Hvorfor skal det ikke stilles krav til dem men bare til oss?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er langt billigere å reise på tur til Hellas en å måtte reise til andre siden av jorden. At det er enkelte nordmenn som ikke har råd til ferie er selvsagt feil, men det blir å sette to svake grupper opp i mot hverandre.

Anonymkode: e7199...076

Er så utrolig tullete at det å ikke ha råd til årlig sydenferie blir sett på som fattigdom :sur:

Forøvrig, hvordan kan man være flyktning dersom man trygt kan dra tilbake til hjemlandet på ferie? 

Anonymkode: 62832...2f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere gode grunner til at flyktninger for høyere trygdeordninger en andre mener Ap.

De er i etableringsfasen og trenger nye møbler og klær, mange har en stor familie i hjemmlandet som er helt avhengig av de pengene de sender fra Norge og hjem. Mange reiser med familien på ferie til hjemmlandet etter at de har fått opphold, det gir store utgifter. I tillegg er det mange som ennå ikke har lært seg språket og heller trolig aldri vil greie å konkurrere på et tøft arbeidsmarked.

Anonymkode: e7199...076

Eller de sender sine barn på koranskole i hjemlandet et par år for at de ikke skal bli vestlige. Slike skoler skal ha betaling, i motsetning til norsk offentlig skole.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er langt billigere å reise på tur til Hellas en å måtte reise til andre siden av jorden. At det er enkelte nordmenn som ikke har råd til ferie er selvsagt feil, men det blir å sette to svake grupper opp i mot hverandre.

Anonymkode: e7199...076

Igjen, hele begrunnelsen for å få asyl er at man ikke kan sendes tilbake til hjemlandet. Hva er det som skjer her, når det plutselig er ok å reise tilbake, og sende barna på koranskole, og oppholde seg der over lengre tid?

Du kan ikke sammenligne det med nordmenn som reiser på ferie til Hellas. Du kan muligens sammenligne det med å reise på ferie til Nord-Korea.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakker en ekte flyktning, som ikke kan reise tilbake til hjemlandet, fordi hun er i livsfare der. Les det, og sammenlign med andre "flyktninger" som reiser tilbake, lett som en plett. Norsk pass, og trygda kommer inn på konto hver måned. Skam over den som forsvarer det.

Min forbrytelse var å tenke og stå imot den barbariske Sharia tenkningen. Jeg ville være kvinne, jeg ville være kvinnen som er i poesien, i naturen, i kjærligheten. Jeg ville være kvinne, men det var straffbart. Jeg fikk straffen. Aldri kan jeg komme "hjem". Jeg ønsket bare å kunne holde min bror i hånden da han døde etter en langvarig kreftsykdom 28. september 2011. Jeg ønsket å kunne legge en blomsterbukett på fars eller mors grav. Jeg ønsker å kunne være bare en time "hjemme", men jeg kan ikke. Jeg er dømt til ikke å komme "hjem". Jeg har reist, men aldri til "hjem"....

Hvis en mister hele sin familie i en bombe, vulkan eller en ulykke, er det tungt, men man sørger en gang. Men når man er i eksil, sørger man hele livet. Jeg dør litt etter litt, jeg dør hver gang noen dør hjemme, jeg er syk når noen av mine nærmeste er syke ?hjemme?. Jeg kan ikke gråte sammen med mine, jeg har ingen skulder å gråte på og jeg har ingen grav å legge blomster på, gå til og snakke med, fordi jeg er i eksil.

Et totalt eksil er den verste straffen, fordi man kjenner, føler, lengter etter, og savner sitt ?hjem?. Det er urettferdig. Stor straff, livstidsdom, for hva? Bare fordi en tviler, tenker og sier fra.

http://lilybandehy.blogg.no/1469303991_eksil.html

 

Endret av ops2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som er innvilget opphold i Norge har en rekke ekstra trygdeordninger fra NAV som nordmenn ikke har tilgang til.

I tillegg har Ap støtte fra Venstre, Krf og Sp, det er ganskje ikke overraskende.

http://www.nettavisen.no/mener/dristig-hvis-ap-vingler-mer-om-trygd-og-flyktninger/3423347347.html

Det er en hån mot folket. Og det viser klart og tydelig at Ap's grunnleggende syn er folkeforakt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så utrolig tullete at det å ikke ha råd til årlig sydenferie blir sett på som fattigdom :sur:

 

Anonymkode: 62832...2f7

Enig, da jeg vokste opp hadde vi ikke råd til å reise til syden, det ble bilferie i Danmark i stedet. Vi følte oss aldri fattig.

Anonymkode: ff302...7f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så utrolig tullete at det å ikke ha råd til årlig sydenferie blir sett på som fattigdom :sur:

Forøvrig, hvordan kan man være flyktning dersom man trygt kan dra tilbake til hjemlandet på ferie? 

Anonymkode: 62832...2f7

Nå blir jo dette uansett irrelevant om kort tid, når Parisavtalens krav gjør at prisene for fly til syden vil mangedobles, og bare de aller aller rikeste har råd til slike turer.

En sydentur som i dag koster 20.000 kroner for en familie på fire, vil om et par år koste kanskje 40-50.000,-

Anonymkode: 2ecbb...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 0g en god del velgere er faktisk enige med att dette er en veldig god ide. 

 Ellers ville vel ikke arbeiderpartiet fått noe særlig oppslutning ved valgene? 

Anonymkode: f720d...26e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...