Gå til innhold

Doctor who


Muscae

Anbefalte innlegg

Sesong 10 finner du gratis på bbc iplayer, men da må du bruke en VPN for å late som du befinner deg i UK. De legger ut en god del av sine programmer på samme måte nrk-tv gjør det, og på nrk må du bruke norsk ip-adresse for å få tilgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Muscae skrev:

Jeg har selv lastet de ned fra en torrentside, men dette er jo ikke lovlig. Du finner dem på amazon prime, men da må du betale en del for dem. https://www.amazon.com/Doctor-Who-Season-1/dp/B003LQ3YXU

 

5 minutter siden, Muscae skrev:

Sesong 10 finner du gratis på bbc iplayer, men da må du bruke en VPN for å late som du befinner deg i UK. De legger ut en god del av sine programmer på samme måte nrk-tv gjør det, og på nrk må du bruke norsk ip-adresse for å få tilgang. 

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant sesong 1-9 samlet i en boks med en screwdriver på ebay for 800,- inkl frakt :D 
Begynte vel se serien i 2007, og vært hektet siden! 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva synes dere om de siste episodene? Nå er det to episoder igjen i denne sesongen, og i julespesialen er det tid for en ny doktor. Eccleston sin doktor fikk en ganske brå slutt, der han selv valgte å ofre seg for Rose, men både Tennant og Smith hadde ganske store oppbygginger i forkant mot et klimaks. Tennant med "he will knock three times" og Smith med hele Trenzalore-opplegget. Det som har vært gjennomgående i denne sesongen har jo vært Missy's fangenskap og hennes gradvise vei mot frihet og tillit. Doktoren vil jo så gjerne at hun skal ha forandret seg, og vil gjerne stole på henne. Jeg håper inderlig ikke at det er hun som tar knekken på ham, men at hun virkelig har forandret seg og hjelper han i hans siste kamp. Er det andre som har sett tegn til noe som kan bygge opp til avslutningen til Capaldis doktor?

Spoiler om morgendagens episode, for de som ikke har sett klippet som kommer i slutten av forrige episode, med reklame for neste ukes episode. 

Spoiler

Jeg så i "next week on doctor who" som var på slutten av forrige episode at vi skulle få se The Master i neste episode. Jeg lurer på om det kan være fortidens Master som har reist i tid, eller om det er Missy som regenererer tilbake til sin forrige form. Begge deler virker usannsynlig, siden enten ville The Master da ha visst om sin egen fremtid som Missy, og samtidig visst at han ikke hadde klart å ta knekken på doktoren med alle sine fremtidige planer. Eller om det er snakk om en ny regenerasjon ville vel Missy valgt en annen form som ikke er så gjenkjennelig. 

Jeg håper Capaldi får en verdig avslutning, at han ikke dør nesten som i et uhell eller i en situasjon som kunne vært en hvilkensomhelst annen episode, der han vanligvis alltid hadde løst situasjonen enkelt og med et smil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hva synes dere om sesongavslutningen? Jeg mener det var en god historie, men det var en svak historie for å være Capaldis siste. De kunne gitt han en bedre avslutning. Jeg håper det kommer noe mer i julespesialen som setter et bedre punktum for karakteren. Men alt i alt en spennende historie.

Er vi kvitt Missy/Master for godt nå? De tok jo livet av hverandre, og så ut til å være passe fornøyde med det, begge to. For dere som har sett originalserien, er Master en karakter fra doktorens fortid, eller er han kun fra nyinnspillingen? Jeg har ofte lurt på det, siden doktoren reagerer så kraftig på hans tilbakekomst første gangen. Serien er jo kjent for å både bygge på/referere til ting fra originalserien, men også for å introdusere ting fra en fortid ingen har sett. 

I dag ble det kjent at den neste doktoren blir en kvinne. Jeg ser for meg at denne dama kanskje blir litt vel alvorlig og forsiktig, og mangler den vimsete, bablende, spontane sjarmen de andre doktorene har vist. Og jeg håper at hun ikke skal omgi seg med unge menn nå, men at det faktisk kan bli både menn og kvinner som reiser med henne. Noe ala Amy og Rory hadde vært supert, der det ikke er noe romanse involvert mellom doktor og "medreisende". Bill og Nardole hadde også et fint samspill med doktoren. 

https://www.nrk.no/kultur/etter-54-ar-blir-doktoren-kvinneleg-1.13605347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror og håper at det er minst én reinkarnasjon mellom Missy og the Master. Missy var veldig hemmelighetsfull rundt rekkefølgen på versjonene av seg selv, så her er det store muligheter dersom serieskaperne ønsker det.

Jeg tror den nye doktoren (Jodie Whittaker) kommer til å passe perfekt som en hvimsete doktor. Jeg så et par intervjuer med henne, og hun minner meg veldig om de andre doktorene når det kommer til fjernhet og klumsing, samtidig som hun virker smart. Tror dette blir bra! 

Min favoritthistorie er den om River Song, så jeg skulle gjerne likt å se mer av henne. Enten at hun blir lastet ned fra skyen, eller at hun blir sammen med den kvinnelige versjonen av doktoren. Hun nevnte jo tidligere at hun har hatt koner ;) Eller så hadde jeg likt om biblioteket utviklet seg til å bli det digitale etter-livet som ble vist i Clara-sagaen. På sett og vis kunne River da være en slags Gud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesongavslutningen var vel mer et farvel med Bill enn et farvel med Twelve, han får vi jo sin siste historie i julespesialen, forhåpentligvis. Håper bare at den første doktoren ikke tar for mye av historien, men gleder meg til å se dem henge sammen. Gruer meg til å ta farvel med Capaldi kjenner jeg, hadde likt å se ham i enda en sesong. 

Anonymkode: f2cd8...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Doctor Who, har sett en blanding av nytt og gammelt, liker best han med skjerfet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En dame Dr.Who? Skeptisk.

Anonymkode: bc351...514

Det finnes vel knapt en ny doktor som ikke har blitt møtt med skepsis. Når det er sagt er jeg skeptisk selv, men det var jeg både til Tennant og Smith, og spesielt skeptisk var jeg til Capaldi. Han var så gammel, grå og gretten i forhold til forgjengeren sin at jeg trodde jeg aldri kom til å venne meg til ham. Men nå er jeg blitt skikkelig glad i ham sånn som jeg har blitt i hver eneste doktor. 

Anonymkode: f2cd8...ad3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...