Gå til innhold

Doctor who


Muscae

Anbefalte innlegg

Jeg fant ingen tråd om denne serien her inne. Det er mulig at det er søkemotoren som er dårlig, for jeg kan ikke forstå at ingen vil diskutere denne fantastiske serien. 

Jeg startet å se fra sesong 1 (2005) tidlig i vår, etter å ha fått den anbefalt fra så mange at jeg ikke kunne ignorere det lenger. Første episode var jeg litt sånn .. ehhh... okaaay... lavt budsjett eller? 

Men så oppdaget jeg jo at karakterene var utrolig sympatiske, og ble fort hekta, selv om noen av historiene var litt...spesielle.. og jeg gråt ved hver regeneration, og jeg syns den nye doktoren var pyton hver gang, og så ble jeg forelska igjen... Jeg begynte som sagt i tidlig vår å se, og så så jeg den en gang til, og jammen klarte jeg å skippe igjennom den en tredje gang, kun de gode episodene, med de beste scenene. Nå driver jeg utålmodig og venter på at jeg kan se den enda en gang, kanskje etter ferien... :P

Er det flere her som følger denne serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken doktor er din favoritt?

Min er nok den i Matt Smiths skikkelse. Men dama likte ikke han og mistet interessen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solomon Grundy

Jeg ser på den bra serie

4 timer siden, Muscae skrev:

r, etter å ha fått den anbefalt fra så mange at jeg ikke kunne ignorere det lenger. Første episode var jeg litt sånn .. ehhh... okaaay... lavt budsjett eller? 

 

En ubetydelig klage som gjør at alt du skriver er uten verdi. Lavt budsjett betyr ikke dårlig akkurat som et stort budskjett betyr ikke bra. En like idiotisk klage som når noen sier at noe er datert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, stan skrev:

Hvilken doktor er din favoritt?

Min er nok den i Matt Smiths skikkelse. Men dama likte ikke han og mistet interessen :)

Jeg ble veldig glad i David Tennant's doktor, men så ble jeg like glad i Matt Smith, og nå er Peter Capaldi også en favoritt, så jeg klarer ikke velge. Jeg likte historien rundt Matt Smith best, siden det var noen veldig store historier knyttet til hans karakter. Jeg føler at Matt Smith er den som har vært doktoren lengst, men det stemmer jo ikke, David Tennant var like lenge, og Peter Capaldi får også tre fulle sesonger før han er ferdig til jul. Det er nok sikkert fordi det var så mange bakenforliggende historier rundt hans karakter, mens Tennant og Capaldi har mange mindre historier. 

Hvilken episode er din favoritt? Min er "A good man goes to war". Veldig mange andre gode, men den er i mine øyne en av de sterkeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Solomon Grundy skrev:

Jeg ser på den bra serie

En ubetydelig klage som gjør at alt du skriver er uten verdi. Lavt budsjett betyr ikke dårlig akkurat som et stort budskjett betyr ikke bra. En like idiotisk klage som når noen sier at noe er datert.

 

 

Hvorfor mener du dette er relevant? Jeg skrev at jeg liker serien såpass godt at jeg har sett den tre ganger. Mitt førsteinntrykk var at det var en lavbudsjettserie, men at karakterene var såpass sympatiske at jeg fortsatte å se, og selvfølgelig likte jeg den. Hva du mener er kvalitet eller ei skal jeg ikke legge meg borti, og du trenger heller ikke mene noe om hva jeg mener om kvalitet. Så diskuterer vi ikke dette i denne tråden lenger. 

Ville du bidra med noe i diskusjon rundt doctor who?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk serie! Liker at det er en god blanding av absurde situasjoner og litt mer "normale" ting (strengt tatt er vel egentlig ingenting normalt i det universet, annet enn menneskene) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min favoritt er, og har alltid vært, den sjuende i serien av doktorer, og hans sidekick, Ace. Som var en badass...

Sophie-Aldred-ace.jpg

 

Anonymkode: 16678...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Muscae skrev:

"A good man goes to war"

Det er også en av mine favoritter. Men også "Mummy on the orient express" er god. At Clara er kjempe pen i  "Charleston kjole", drar jo heller ikke ned :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Muscae skrev:

Jeg ble veldig glad i David Tennant's doktor, men så ble jeg like glad i Matt Smith, og nå er Peter Capaldi også en favoritt, så jeg klarer ikke velge. Jeg likte historien rundt Matt Smith best, siden det var noen veldig store historier knyttet til hans karakter. Jeg føler at Matt Smith er den som har vært doktoren lengst, men det stemmer jo ikke, David Tennant var like lenge, og Peter Capaldi får også tre fulle sesonger før han er ferdig til jul. Det er nok sikkert fordi det var så mange bakenforliggende historier rundt hans karakter, mens Tennant og Capaldi har mange mindre historier. 

Hvilken episode er din favoritt? Min er "A good man goes to war". Veldig mange andre gode, men den er i mine øyne en av de sterkeste. 

Tuller du? Rose og Bad Wolf var ganske store greier det, imo :P

Anonymkode: 0bba1...6fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raggedy man Matt Smith er definitivt min favoritt ♥️ Av hans medhjelpere like jeg best Amy Pond. Elsket historien rundt henne og Rory. Det var supertrist når de forlot serien! Jeg likte ikke Clara så godt, selv om jeg likte historien rundt henne. At hun hadde reddet doktoren mange mange ganger tidligere osv. Selve karakteren syntes jeg ble litt for mye.

Run, you clever boy...and remember me.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Doctor Who! Sett de nye sesongene mange ganger, og tror jeg snart å begynt å se Classic Who for å få dekket behovet🙈

Nicket mitt avslører vel kanskje at Matt er min favorittdoktor, men er også veldig glad i Tennant og Capaldi. Av companions er Rory min all time favourite 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt companion hittil er Nardole. Han er rå. Virker litt enkel, og på en måte lett å manipulere, og så får vi plutselig se sider av ham der han egentlig er superintelligent og har stålkontroll. 

Ellers har jeg veldig sansen for Donna. OI! Og bestefaren, Wilfred, han får meg til å grine hver gang... Jeg ville likt å sett mer av doktoren og captain Jack Harkness, de hadde et så fint samspill på en måte, et slags elsk/hat-forhold. 

Jeg synes også det er trist at vi ikke får se River noe mer. Likte at den første gang han traff henne var siste gangen hun traff ham. Og jeg elsket avslutningen deres, der River ikke kjenner han igjen, i "The husbands of River Song". Capaldi viser også her at han har en følsom og myk side, selv om han har prøvd å gjemme den bak et hardt ytre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spekuleres i om den neste doktoren blir en kvinne, hva mener dere om det? 

Det virker som serieskaperne er opptatt av å ha en godt blandet og inkluderende rolleliste, både Rose, Donna og Clara hadde mørkhudede kjærester, Martha Jones er mørkhudet, Jack Harkness er biseksuell, Bill er mørkhudet og lesbisk, Jenny og Vastra er lesbiske, osv. Men doktoren har hittil blitt spilt som en hvit, heteroseksuell mann (Matt Smith sin doktor var vel aseksuell, sagt av Matt Smith selv, men de andre har vist at de har blitt interessert i kvinner). Er det på tide med en mørkhudet doktor? En kvinnelig doktor? 

Personlig mener jeg at man ikke bør forandre for mye på en karakter, for meg ville det blitt spesielt med en kvinnelig doktor, ut over det har jeg ingen preferanser om ung/gammel eller farge på huden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Muscae skrev:

Det spekuleres i om den neste doktoren blir en kvinne, hva mener dere om det? 

Det virker som serieskaperne er opptatt av å ha en godt blandet og inkluderende rolleliste, både Rose, Donna og Clara hadde mørkhudede kjærester, Martha Jones er mørkhudet, Jack Harkness er biseksuell, Bill er mørkhudet og lesbisk, Jenny og Vastra er lesbiske, osv. Men doktoren har hittil blitt spilt som en hvit, heteroseksuell mann (Matt Smith sin doktor var vel aseksuell, sagt av Matt Smith selv, men de andre har vist at de har blitt interessert i kvinner). Er det på tide med en mørkhudet doktor? En kvinnelig doktor? 

Personlig mener jeg at man ikke bør forandre for mye på en karakter, for meg ville det blitt spesielt med en kvinnelig doktor, ut over det har jeg ingen preferanser om ung/gammel eller farge på huden. 

Enig. Jeg hater hver gang det kommer en ny doktor :P Man har jo akkurat rukket å bli glad i den gamle ♥️ Dersom det skal forandres altfor mye på tror jeg det vil være til mer skade enn nytte. De doktorene (jeg har sett iallefall) har vært veldig ulike, men samtidig så veldig like.

Jeg kommer også til å savne River. Hun er en fantastisk fin karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Muscae skrev:

 Og bestefaren, Wilfred, han får meg til å grine hver gang

 

Meg og! 

27 minutter siden, Muscae skrev:

Det spekuleres i om den neste doktoren blir en kvinne, hva mener dere om det? 

Det virker som serieskaperne er opptatt av å ha en godt blandet og inkluderende rolleliste, både Rose, Donna og Clara hadde mørkhudede kjærester, Martha Jones er mørkhudet, Jack Harkness er biseksuell, Bill er mørkhudet og lesbisk, Jenny og Vastra er lesbiske, osv. Men doktoren har hittil blitt spilt som en hvit, heteroseksuell mann (Matt Smith sin doktor var vel aseksuell, sagt av Matt Smith selv, men de andre har vist at de har blitt interessert i kvinner). Er det på tide med en mørkhudet doktor? En kvinnelig doktor? 

Personlig mener jeg at man ikke bør forandre for mye på en karakter, for meg ville det blitt spesielt med en kvinnelig doktor, ut over det har jeg ingen preferanser om ung/gammel eller farge på huden. 

Mener å ha lest for noen uker tilbake at BBC har avkreftet kvinnelig doktor, i alle fall denne gangen. Er for øvrig enig med deg. Alder, hudfarge osv. har ikke noe å si for min del, men ser helst at det er en mann. Uansett, er veldig spent på hvem det blir.

 

Jeg har likt alle doktorene, men aller mest Eccleston og Tennant (kanskje ikke noen overraskelse at min favoritt companion er Rose?). Episodene som virkelig fikk meg hekta var The Empty Child/The Doctor Dances, synes den historien var så bra og ikke minst creepy ut av en annen verden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Max B skrev:

Jeg har likt alle doktorene, men aller mest Eccleston og Tennant (kanskje ikke noen overraskelse at min favoritt companion er Rose?). Episodene som virkelig fikk meg hekta var The Empty Child/The Doctor Dances, synes den historien var så bra og ikke minst creepy ut av en annen verden. 

 

Det var en god episode ja, likte at det viste seg at det ikke var noe ondsinnet som skapte disse "monstrene", og at den lille gutten ble reddet på slutten. Episodene var jo frykelig skumle egentlig, med den søte lille skumle gutten. Fikk du med deg henvisningen i "The poison sky", der alle militærfolkene har på seg gassmasker, "What do you think Doctor?" og han ser på dem og sier "Are you my mommy?". Jeg holdt på å daue! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min favoritt er, og har alltid vært, den sjuende i serien av doktorer, og hans sidekick, Ace. Som var en badass...

Sophie-Aldred-ace.jpg

 

Anonymkode: 16678...926

Jeg har lyst å se originalserien også, men sliter med å få tak i den. Vet du om noe sted man finner den på nett? Må ha det digitalt, da jeg ikke får spilt av dvd/bluray. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Muscae skrev:

Det var en god episode ja, likte at det viste seg at det ikke var noe ondsinnet som skapte disse "monstrene", og at den lille gutten ble reddet på slutten. Episodene var jo frykelig skumle egentlig, med den søte lille skumle gutten. Fikk du med deg henvisningen i "The poison sky", der alle militærfolkene har på seg gassmasker, "What do you think Doctor?" og han ser på dem og sier "Are you my mommy?". Jeg holdt på å daue! 

Haha, ja, lo meg halvt ihjel av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg sesong 1-4 (de nye)? Bare 5-9 som ligger på netflix.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...