Gå til innhold

Hvorfor skal homofile vifte med homoflagget sitt overalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det lurer jeg på. De gjør liksom alt for å være så spesielle. Holder det ikke å være vanlig? Er det ikke nok for deg? 

Jeg har mye angst. Jeg har intet behov for å vifte med angstflagget i enhver anledning. Ei heller ønsker jeg å sutre fordi Norge ikke ønsker seg statsminister med panikkangst. Buhu, jeg blir diskriminert. 

Har mørkhudede eget flagg? Hvite? Hvorfor skal man være så jævla spesielle hele tiden? Skrike om oppmerksomhet overalt, hele tiden.

Og så skal de på død og liv gifte seg i kirken, og ha med homoflagget sitt, og vifte med det der og. Ja, for all del. Gift deg i en kirke som ikke følger tradisjoner, ikke følger kristendommen. Det står sort på hvitt at: Kvinner kan ikke være prester, og det er kun mann og kvinne som kan gifte seg. Jeg skjønner ikke hvorfor de oppsøker en tro som ikke er enig i deres måte å leve på. For å vifte med et flagg? "Se, vi er flinke, vi tvinger Den Norske Kirke til å bli ateister"? 

Men det flagget.. og seksuelle parader.. Se på meg - HELE TIDEN! Hele tiden, skal vi se på deg. Hvis vi ser på noen andre må du skrike enda høyere så vi ikke glemmer deg. 

Hvorfor holder det ikke å bare være den du er, for deg selv? Det spørsmålet kan man selvfølgelig stille kjendiser og andre og. Selvfølgelig.

Men flagg?? Bare for å være enda mer unormal? 

Anonymkode: 6b05c...c3f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De vifter med det så lenge det fins homofobe mennesker som deg.

Anonymkode: f7e81...cc4

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go home, you're drunk 

Anonymkode: 4ba42...4ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De homofile" gjør ikke nødvendigvis det, men en del av dem gjør det. Noen av de homofile tar veldig mye plass med legningen sin, det kan jeg være enig med deg i, men det finnes mange mennesker i alle lag som er veldig utagerende og vil synes. Noen mennesker vil i tillegg provosere litt, for det syns de er morsomt. Er det virkelig noe å bry seg med, ts? La folk gjøre som de vil. La de homofile vifte med sitt flagg. Så lenge de ikke går runder rundt akkurat ditt hus for å plage akkurat deg, så må du nok bare godta det. Det som er unormalt for deg er helt normalt for andre.  Trekk pusten og forsøk å ha en bra søndag. ;) 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har flere homofile venner, og har aldri sett noen av dem vifte med flagg. I det store og hele føler jeg veldig sjelden jeg ser noen vifte med flagget du snakker om.

 

Når det er sagt så skjønner jeg ikke problemet. Hvorfor plager det deg at noen homofile vifter flaggene sine? Skader det deg på noen måte?

Anonymkode: a4172...acf

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på dem og gled deg heller for at de har det bra! Vil du ikke heller at de skal være glade enn at de skal sitte hjemme og ikke tørre å stå frem? 

Anonymkode: 824d8...65d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz

Selv i 2017 er det nødvendig å vifte med homoflagget, og vise at homofile er der og skal ha de samme rettigheter som andre i samfunnet. En rettighet er lett å frata noen, og de som fikk sine rettigheter sist er også de som først står i fare for å miste dem. Om et par måneder skal nazister gå i tog mot homofile. At grupper samles for å frata homofile rettigheter er grunn nok til at vi alle burde vifte med homoflagget.

Homofile er som alle andre: De er forskjellige. Ja, noen tar stor plass, men det er det mange heterofile som gjøre også.

Jeg syns også din sammenligning med angst er noe spesiell: Homofili er ingen sykdom slik som angst. Du kan med hjelp bli kvitt angsten og sykdommen din, og du er ikke angsten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele tiden? Ser det aldri, jeg. Hvorfor henger du deg opp i det? Tror det er større i ditt hode enn det er i virkeligheten.

Anonymkode: f8ccd...562

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det i mange tilfeller handler om et behov for oppmerksomhet og bekreftelse. Noen skal på død og liv gjøre et voldsomt nummer ut av egen seksualitet, og skyve det på andre ved enhver anledning. Det går nok mest utover "vanlige" homofile som ikke definerer seg utifra hvem de forelsker seg i eller ligger med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, herzeleid skrev:

Tror det i mange tilfeller handler om et behov for oppmerksomhet og bekreftelse. Noen skal på død og liv gjøre et voldsomt nummer ut av egen seksualitet, og skyve det på andre ved enhver anledning. Det går nok mest utover "vanlige" homofile som ikke definerer seg utifra hvem de forelsker seg i eller ligger med. 

Jeg tror det går mest utover homofobe. :)

Endret av Gardermobanen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Gardermobanen skrev:

Jeg tror det går mest utover homofobe. :)

Jeg tror på at du tror det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Men TS. Oppdater deg på historien om å være homofil. Se til andre kanter av verden hvor de fremdeles ikke kan leve ut legningen sin. Men jeg skjønner ikke helt h å du mener "å vifte med flagget"heller? Hva mener du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hvorfor dette plager deg så voldsomt? Hvis du analyserer deg selv og prøver å finne ut hva som trigger deg med at andre ønsker å være "spesielle" er det noe i deg og som har et ønske om å være litt "spesiell"? Du blir kanskje ikke sett nok i hverdagen men det skal da ikke gå ut over andre. :) 

Anonymkode: 7cce2...8ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest besserwesser

Slik jeg ser det bidrar all flaggingen til ytterligere stigmatisering. I min omgangskrets er homofili akseptert. Flagging, samt hyl og skrik, bidrar til det motsatte.

Ro ned. Slutt å søk oppmerksomhet. Det er et sykdomstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge mennesker som TS fordømmer kjærligeheten deres er det nok tvingende nødvendig at de vifter med flagget sitt, helst så mye som overhodet mulig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Håper de vifter med flagget sitt langt oppi trynet og rævhålet på de som har homofobi. Til de skjønner at alle mennesker er like mye verdt uansett om de er heterofil, bifil, eller homofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...