Gå til innhold

Dragen i dragelandet


RødeDrage

Anbefalte innlegg

Jeg leita litt rundt etter min gamle dagbok, fra da jeg var aktiv her rundt.. 2011 *hosthost*, men jeg finner den desverre ikke. Så da er det bare å begynne på nytt!

Hei! :goodbye:

Jeg er Dragen, jeg bor i Dragelandet (Altså Wales, de har en drage på flagget sitt så følte det passet), sammen med Mr. Chill, jobber for tida på en pubb og innimellom kjører jeg motorsykkel, løper litt og står på rulleskøyter. Jeg flytta hit for å gå på universitetet, og i mitt siste år der traff jeg Mr. Chill og ja, nå sitter jeg her da, i Wales. Det er trivelig det altså!

 Savnet litt å ha en dagbok, så tenkte det var på tide å ta det opp igjen. Jeg har prøvd meg på å holde en fysisk dagbok, men på halvannet år har jeg enda ikke klart å fylle ut en liten notatbok, sa da prøver vi her istedet.

Jeg har vist ikke så mye om å skrive om ennå, men plutselig skjer det noe! Vi skravles!

Endret av RødeDrage
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, så for å gjøre en lang historie kort så var jeg på sykehuset for å få undersøkt om jeg har endometriose for drøye to uker siden. Det har jeg. Mer enn vi trodde også. Så jeg fikk fjernet så mye som mulig mens jeg var der, men har brukt rett under to uker på å komme meg igjen. Ble mye søvn og lite aktivitet for å si det sånn. Det har jeg derimot tatt igjen for denne uka.
På pubben der jeg jobber er det bare jeg og en til som jobber fulltid (vi kaller ham JD), i tilegg til sjefen. Men både sjefen og JD er bortreist i helga, så jeg er ansvarlig for pubben. Så ting er litt kaos akkurat nå.
 Jeg hadde noen ambisjoner om å løpe litt men det tar jeg til uka :P orker ikke engang ha dårlig samvittighet for det akkurat nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:O  Bra de fant ut hva det var! Og dårlig samvittighet skal du hvertfall ikke ha, du må la kroppen komme seg etter noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det går seg sakte men sikkert til med operasjonssår, og ting gror bra :) Får fortsatt ikke lov å løfte de tygste tinga på jobb, men det er i grunn greit, da jeg ikke klarer å løfte dem halvparten av gangene uansett :P
Det gikk bra å være ansvarlig på jobben, selv om sjefen selvfølgelig fant noe å klage på da hun kom hjem :dry: Men men, ikke noen store problemer, heldigvis. Så alt er bra nå.

Jeg driver å prøver å skrive søknad til universitetet om dagen. Har egentlig skulle gjort det de siste månedene, men det er litt vasnkelig og drit kjedelig, og iogmed at jeg er verdensmester i å utsette ting, så begynner jeg å gå tom for tid.. Fordelen er at deadline ikke er før slutten av august, så jeg har enda to måneder, men jo før man søker jo bedre er det jo. Så da sitter jeg her og prokrastinerer på KG da :fnise:
 Mens vi snakker om ting jeg skulle ha gjort, så prøver jeg å lese bilteori om dagen, kjørelæreren min sier jeg er klar for oppkjøring, men vi kan ikke bestille oppkjøring før jeg står på teorien, og jeg strøyk første gang. Desverre er det høysesong for å ta lappen nå, så det er en måneds ventetid, eller mer, på både teoriprøve og oppkjøring :dry: MEN, jeg har teoriprøve neste uke, og om jeg står da kan jeg få oppkjøring i august. Hadde vært SYKT digg å få lappen. Særlig fordi "svigers" (vi ekke gift, men enklest å kalle dem det) har, hold dere fast, GITT MEG DEN GAMLE BILEN SIN! :nori:
De skulle kjøpe ny bil, og ville fått så lite for den gamle i innbytte at de tenkte det var bedre at jeg og Mr. Chill fikk den. Men siden han allerede har sin egen bil, blir den min! Det er en skikkelig "Mom-mobile" og sikkert den minst kule bilen som finnes, men den var gratis og den er min og jeg er drithappy! Snakker om motivasjon til å få den jævla teorien gjort!

Nå har jeg sikkert prokrastinert nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woohoooo! Det er råkult :D 

Bra frista for å søke ikke var gått ut enda! You can do it 😻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hve som besto teoriprøven sin a! :nori::nori:

.. Nå må jeg virkelig få unna å søke på universitetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Her var det lenge siden sist gitt!

 Nå har jeg bestått oppkjøring også og har fått sertifikat! Bare venter på at forsikringa på bilen skal gå igjennom så kan jeg begynner å kjøre sjæl. Litt skummelt, men mest moro. :nori:

Også har jeg fått ræva i gir og søkt på universitetet, så nå venter jeg bare i spenning på om jeg kommer inn. Universitetene her starter ikke før om en måneds tid, så jeg har fortsatt "god tid" men skulle gjerne hatt det unnagjort så jeg kan søke lånekassa og sånn. :pasha:

Ellers går ting bra, jobber for det meste. Fortsatt fulltid på pubben. Det er ålreit, men er veldig gira på å komme igang med noe annet nå. Det er ikke så mye annet å fortelle, i grunn. Var i bryllup igår og det var kjempekoselig. To av derbyjentene som gifta seg. Var egentlig bare en stor derbyfest, bare at alle var i overkant pent kledd, og kasta de høye hælene før midnatt. Men det var veldig koselig!

Nå er det middagstid før jeg skal på jobb for kvelden, tror det blir en ålreit kveld, men gleder meg til fri i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Wow, for en måned.

Etter mye om og men er jeg ENDELIG tilbake på universitetet! Det ble mye surr fordi Admissions Office aldri klarte å levere søknaden min til det studiet jeg søkte på, men etter å ha skjelt dem ut og så blitt bestevenner med hovedlæreren på studiet, har ting endelig ordna seg og jeg har begynt. Jeg studerer PGCE (Ped'en, på godt norsk) som er ett ettårs studie for å bli lærer. Om ett år vil jeg være kvalifisert til å undervise fra 16år og opp, både i UK og i Norge (planlegger jo å flytte tilbake en gang, selv om det kanskje blir lenge til). Eneste problemet er at jeg begynner på studiet tre uker for sent, så jeg har mista det første faget, for det ble gjort på to uker. Så jeg tar det sammen med deltidsstudenter istedet. Det kommer til å bli sabla mye arbeid, men jeg håper jeg takler det. Er ganske nervøs egentlig. Så jeg begynte altså rett i praksis! Jeg skal etterhvert undervise i ett fag som heter Personal and Academic Development, som hjelper studenter på universitetet med å skrive akademisk og å tenke kritisk og lære seg og bruke referanser og sånn. Det er helt ok. Selv om planen min er på bli fotolærer, og jeg skulle ønske jeg kunne fått praksis på fotolinja, så må jeg bare ta det som var tilgjengelig, iogmed at jeg begynte seint. Og nei, det er ikke min skyld, men det er desverre ikke noe å gjøre med. 

 Jeg føler veldig at alle andre rundt meg (jeg underviser sammen med to andre lærerstudenter også) har mye bedre peil enn meg, og veit så mye mer hva de driver med enn det jeg gjør. De to jeg jobber sammen med er kjempekoselige, men de er mye ferskere enn meg på universitetet, så de har liksom mer kontroll på alt. Jeg føler meg alt for uttafor. Jeg prøver å si til meg selv at om ett par uker så går det bra, da får jeg tatt igjen og friska opp hukommelsen. Men akkurat nå er det litt vel skummelt. Hjelper alltid litt å få skrevet ting ned og ranta litt på KG da, heldigvis :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har gått litt bedre enn den forrige så langt, ting faller litt på plass og jeg har litt mer kontroll på ting :) 

Nå skal jeg egentlig gi tilbakemeldinger på elevarbeid, men jeg prokrastinerer litt på KG istedet. Synes det er litt vanskelig å gi tilbakemelding, men elevene setter veldig pris på det. Også er det faktisk jobben min :P

Neste uke begynner jeg med forelesninger i mitt 2. fag, selv om jeg ikke har kommet så langt i mitt første fag ennå. Det har blitt litt hulter til bulter, men det fikser seg etterhvert. Jeg grugleder meg. Fulltidsklassen er så mange, og jeg føler at de ligger så langt foran meg.. Deltidsklassen er bare 6 stk, og de er kjempekoselige, så gruer meg faktisk til slutten av semesteret hvor jeg ikke skal være med dem lenger :icon_frown: Men, den tid, den sorg. Nå får jeg heller prøve å finne litt motivasjon til å gi elever tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Herregud så fort tida går! Det går greit med skolen, jeg sliter med å finne motivasjon til å gjøre skolearbeid bare. det er tre år siden jeg har gjort "lekser" og det er vanskelig å komme igang med den typen jobb. Prøver å sette av tid, men det skjer så mye annet! :/ Gode råd mottas med takk! 

In other news.. Vi må flytte. Har fått beskjed om at huseier vil ha tilbake leiligheten og vi må flytte ut innen 3. Februar. Så skal på to visninger til uka. Vi håper at vi kanskje kan få noe større, i alle fall. Prøver å se positivt på det og se det som en mulighet, ikke ett nederlag. Er mest irritert over at det skjer nå. a) hvem faen vil flytte i jula? Og b) hvem faen selger huset sitt/leier ut rundt juletider? Hvilket betyr at vi får ikke akkurat plukka fra øverste hylle. Hadde de bare venta noen måneder hadde det hjulpet mye. Jaja. Shit happens. 

Vi ønsker oss ett hus, med tre rom, garasje og hage. Det er mye vanligere med små rekkehus her enn leiligheter, og avhengig av størrelse og soverom og sånn har jeg funnet alt fra hus til £250 per måned til £1500 per måned. Vi leiter etter noe som er ca £500, men det ser ut som vi må ut av sentrum. Jeg liker å bo i sentrum, men vi har vært veldig heldige med leiligheten vår, og betaler £550 for en to-roms med garasje midt i sentrum. Vi antar av leiligheten er verdt ca £200-300 mer  og det er vel det huseieren har skjønt også. Har to visninger til uka, så vi får se. Og hey, om vi finner noe med garasje kan vi ha motorsyklene i gang igjen (her er tross alt sykkelsesongen hele året) og om vi har hage og mer plass kanskje vi kan få oss en hund! :alice:

Vi prøver som sagt å se positivt på ting, så nå er det bare å krysse fingrene for at vi finner noe ålreit så tidlig som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ny dagbok jo, moro. Tøff du er som begynner på nye studier etter noen års pause. Masse lykke til med studiene videre. Spennede med flytting, selvom det er pes å finne noe nytt - kjenner så altfor godt til den biten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nótt skrev:

Ny dagbok jo, moro. Tøff du er som begynner på nye studier etter noen års pause. Masse lykke til med studiene videre. Spennede med flytting, selvom det er pes å finne noe nytt - kjenner så altfor godt til den biten....

Velkommen til ny dagbok Nótt! :goodbye:

Tusen takk! Det er tøft å starte igjen, men jeg kjenner jeg har savna det! Savna å lære og være rundt folk som lærer og er inspirerte, men har ikke savna lekser! :fnise:

Pff, ja, flytting er noe herk! Hadde ett skikkelig sammenbrudd igår, fordi vi mista ett hus vi trodde vi fikk. Menmen, jeg prøver å si til meg selv at alt skjer av en grunn, vi finner sikkert noe bedre nå, og det huset var garantert fult av store edderkopper uansett. 

Håper alt er bra med deg og familie! Hils så mye til mannen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, RødeDrage skrev:

Velkommen til ny dagbok Nótt! :goodbye:

Tusen takk! Det er tøft å starte igjen, men jeg kjenner jeg har savna det! Savna å lære og være rundt folk som lærer og er inspirerte, men har ikke savna lekser! :fnise:

Pff, ja, flytting er noe herk! Hadde ett skikkelig sammenbrudd igår, fordi vi mista ett hus vi trodde vi fikk. Menmen, jeg prøver å si til meg selv at alt skjer av en grunn, vi finner sikkert noe bedre nå, og det huset var garantert fult av store edderkopper uansett. 

Håper alt er bra med deg og familie! Hils så mye til mannen! 

Kjipt når man "mister" noe man trodde man hadde, og særlig et hus eller leilighet - har også gjort det..... Men som du sier så var det nok en grunn til det. 

Vi har det bra, mye å gjøre med både skole og barnehage for de små. Mannen hilser masse tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, Nótt skrev:

Kjipt når man "mister" noe man trodde man hadde, og særlig et hus eller leilighet - har også gjort det..... Men som du sier så var det nok en grunn til det. 

Vi har det bra, mye å gjøre med både skole og barnehage for de små. Mannen hilser masse tilbake!!

Godt å høre at dere har det bra! Kan tenke meg det er mye som skjer ja ^^,  Fatter ikke at Vesla er 7, snart 8 allerede! Tida går så alt for fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husjakten går dårlig, og etter ett skikkelig nederlag da vi "mista" huset vi trodde vi kom til å få har vi bestemt oss for å roe kraftig ned. Både jeg og mr. Chill er ganske stressa om dagen, og vi snakka om det igår, og om vi fortsette sånn her kommer vi til å panikk-leie noe drit som ikke er bra, så vi prøver å roe ned litt. Dessuten tenker vi at det er litt mer logisk at flere hus blir tilgjengelige i Januar, så kanskje det er verdt å vente til over nyttår, for å se hva som dukker opp da. 

Jeg har en større oppgave som skal leveres på Torsdag, og er så stressa at jeg har begynt å oppleve søvnparalyse. Jeg har aldri hatt det før, men nå har det skjedd to ganger på en uke. mr. Chill har sliti med det lenge, og hans er grusomme, han ser skikkelige mareritt og monstre og sånne ting. Er flere ganger jeg har våkna av at han skriker fordi han er redd. Det er kjempe ekkelt.
 Så langt har jeg vært heldig, jeg har ikke sett noe mareritt-aktig, bare veldig surrealistiske ting, men når jeg skjønner at jeg drømmer blir jeg redd og prøver å våkne, og da kan jeg fint sitte fast i en "loop" hvor jeg drømmer at jeg ligger i senga, og jeg kaster meg ut av den, setter jeg opp, skriker, slår meg selv i ansiktet, slår i veggen, roper på mr. Chill og ingenting vekker meg, og jeg er tilbake i senga. Og jeg VET at noe grusomt kommer til å skje om jeg ikke våkner. Det føles så ekte, og selv når jeg våkner tar det en stund før jeg klarer å skille drøm og virkelighet. Det er så jævlig. Så nå er jeg redd for å legge meg aleine :( Skulle ta en lur igår før jobb og BOOM 40 minutter med "er jeg våken eller ikke? Hvorfor er alt så mørkt? Hva er den lyden? Noe kommer til å skje! Våkne! Våkne! VÅKNE!" 
 Det er noe faenskap ass. 

MEN! Nå har jeg prokrastinert nok ass. tilbake til essay! bare 1500 ord igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, RødeDrage skrev:

Godt å høre at dere har det bra! Kan tenke meg det er mye som skjer ja ^^,  Fatter ikke at Vesla er 7, snart 8 allerede! Tida går så alt for fort! 

Ja tida går veldig fort, Vesla er snart 8 år og vi har fått en liten til Lillemann som snart er 1,5 år. Utrolig hvor fort tida r og de utvikler seg i rasende fart....

 

Søvnparalyse høres skikkelig dritt ut, håper du slipper det snart. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk levert oppgava mi i god tid, ikke hatt mer søvnparalyse og vi har lagt inn depositum på ett hus! De vil gjøre litt bakgrunns-sjekker på oss, passe på at vi faktisk har de jobbene vi sier vi har og sånn, så tør ikke juble før alt er ok og vi står med nøklene i hånda, men puster litt lettere om dagen! Etter det skikkelige nederlaget forrige uke tør jeg bare ikke bli for gira. 

Mr. Chill er kjempesyk idag. Han var på jobb 11 timer igår med feber, kom hjem og var helt hvit og skjelven. Desverre måtte jeg på jobb, men hadde hamstra inn mat og medisiner til ham. Han er full av feber og febersmerter idag, så jeg passer på. Det er vondt å se kjæresten min som vanligvis er så sterk og ikke lar noe gå innpå ham, så sårbar og utslitt og liten. Veldig glad jeg er hjemme idag og kan passe på :) 

Om to uker reiser jeg hjem til Norge! Jeg har ikke feira jul hjemme de siste to åra, fordi jeg ikke fikk fri fra jobb, men i år blir det ENDELIG norsk jul igjen! Åååå som jeg gleder meg til pepperkaker og smånisser og snø og alt som er fint ❤️ Skal bli godt å se familien og være sammen på julaften og se på tre nøtter til askepott og ååå som jeg gleder meg! :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...