Gå til innhold

Kvinne voldtatt av eliteseriespiller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 2.6.2017 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Det burde være slik. Men siden det er så mye falske anmeldelser så synes jeg ikke det burde være slik lenger.

Så lenge kvinner driver på med falske anmeldelser. Burde de ikke bli tatt på alvor. Først når de slutter med falske anmelderes burde de bli tatt på alvor.  Så kanskje de lærer hvor alvorlig voldtekt faktisk er.

Anonymkode: ece77...44d

Det burde være slik, at menn som blir uskyldig anmeldt for voldtekt blir tatt på alvor. Men siden det er så mange voldtekter synes jeg ikke det bør være slik lenger. 

Så lenge menn driver og voldtar. Burde de ikke bli tatt på alvor. Først når de slutter å voldta burde de bli tatt på alvor. Så kanskje de lærer hvor alvorlig voldtekt faktisk er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Thyra skrev:

Det er ihvertfall langt flere reelle voldtekter enn det er pådømte voldtekter. 

Helt usannsynlig. Voldtektsanmeldelse muliggjør en erstatning på 150 000 kroner uten dom. Anmeldelse er nok. Voldtektsoffer  er helt særegen i å ha et økonomisk incitament til å anmelde. Derfor er påstanden din helt usannsynlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2017 den 23.38, Horten Market skrev:

Kvinner har et sterkt økonomisk incentiv til å anmelde, siden de får 150 000 i erstatning uansett om anmeldelsen er reell eller ikke. Det tilsier at mørketallene er minimale. Derimot at falske anmeldelser er relativt mange.

Kilde: Til dere menn som våkner opp en helgemorgen i en ukjent seng med en fremmed

Så siden det er mulig å få voldsoffererstatning om man blir voldtatt (nei,  alle som anmelder en voldtekt får ikke automatisk det), så betyr det at mørketallene er mimimale? Du skjønner ikke at veldig mange kvier seg for å anmelde fordi de ikke vil at noen skal vite det, de er redde for å ikke bli trodd,  ikke orker påkjenningen ved avhør og en eventuell rettssak, er redd for hevnaksjoner osv? Jeg skjønner det ihvertfall veldig godt, og er rimelig sikker på at jeg ikke hadde anmeldt om det var meg. Hadde DU hatt lyst til å beskrive i retten hvordan gjerningsmannen voldtok deg analt mens forsvaret påstår det var frivillig fra din side? 

Anonymkode: a271e...f00

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Horten Market skrev:

Helt usannsynlig. Voldtektsanmeldelse muliggjør en erstatning på 150 000 kroner uten dom. Anmeldelse er nok. Voldtektsoffer  er helt særegen i å ha et økonomisk incitament til å anmelde. Derfor er påstanden din helt usannsynlig.

Nå viser jo utallige undersøkelser at mørketallene er store. For noen år siden kom en undersøkelse som sa at 10% av kvinner i Norge har blitt voldtatt. Hvorfor skulle så mange lyve i slike undersøkelser? Får de penger for det også,  tror du? 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra skrev:

Nå viser jo utallige undersøkelser at mørketallene er store. For noen år siden kom en undersøkelse som sa at 10% av kvinner i Norge har blitt voldtatt. Hvorfor skulle så mange lyve i slike undersøkelser? Får de penger for det også,  tror du? 

 

Det handler om hvem man spør. Tar man et utvalg av 1000 personer, der man med vilje selekterer fra grupper der voldtekter er overrepresentert så blir statistikken tilsvarende. Det spørs også hvilken definisjon det var med "voldtatt". Var dette der kvinnene selv følte seg voldtatt eller var det at de telte som voldtatt hvis "voldtekten" var innenfor visse rammer? Dvs hvilke feilkilder kan ha kommet med her. For jeg har ingen tro på at 1 av 10 kvinner har blitt voldtatt da dette blir et helt hinsides høyt tall selv i lille Norge.

Anonymkode: ce8ca...197

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6/2/2017 den 23.15, Horten Market skrev:

 

Les hva politiet skriver om dette. Det er veldig få voldtekter i Norge, men relativt mange anmeldelser. Sitat fra rapporten til politiet:

Eksempel 1: Hun treffer en fyr på fest som hun liker godt. De går til sengs senere på kvelden. Hun gir mye av seg selv for å kommunisere sin interesse. Med det samme han har blitt seksuelt tilfredsstilt reiser han seg brått fra sengen og går, uten et ord. Hun blir sint, føler seg utnyttet og anmelder ham for voldtekt.

Eksempel 2: Hun treffer en grei kollega på sin nye jobb, havner til sengs med ham, men får raskt etter vite at han har ligget med alle damene på jobben og har det som «hobby». Hun blir rasende og anmelder han for voldtekt.

Mens jeg er en av de svært mange kvinner som har blitt voldtatt og ikke anmeldt det. Hvor mange som blir dømt gir ikke et reelt bilde av hvor mange som faktisk voldtar. 

Anonymkode: 6bab2...15c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarer til ryddingen, kan tas på Ris, ros og spørsmål om forumet, eller på PM til moderator.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel en umoralsk player og hu ei oppmerksomhetssøkende gullgraverske. Kan vi ikke bare forhåndsdømme begge to og gi dem ris på nakne rumpa på stadion før neste kamp. Deretter blir de umyndiggjort, tvangssterilisert og får livsvarig alkoholforbud.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen tenkt over hvorfor det heter "mørketall"? Det er fordi vi ikke vet. Så å hevde at vi vet at det er store mørketall, er ganske enkelt en selvmotsigelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om hvem man spør. Tar man et utvalg av 1000 personer, der man med vilje selekterer fra grupper der voldtekter er overrepresentert så blir statistikken tilsvarende. Det spørs også hvilken definisjon det var med "voldtatt". Var dette der kvinnene selv følte seg voldtatt eller var det at de telte som voldtatt hvis "voldtekten" var innenfor visse rammer? Dvs hvilke feilkilder kan ha kommet med her. For jeg har ingen tro på at 1 av 10 kvinner har blitt voldtatt da dette blir et helt hinsides høyt tall selv i lille Norge.

Anonymkode: ce8ca...197

Dette var en ganske omfattende undersøkelse med mange spurte fra ulike lag av begolkningen. Så vidt jeg husker var sovevoldtekter ikke tatt med. Så det reelle tallet er sansynligvis enda høyere. 

Hvor stor prosent tror DU har blitt voldtatt? Og hva mener du med "selv for lille Norge"? Størrelsen på landet har vel ingenting med saken å gjøre? 

Endret av Thyra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Horten Market skrev:

Har noen tenkt over hvorfor det heter "mørketall"? Det er fordi vi ikke vet. Så å hevde at vi vet at det er store mørketall, er ganske enkelt en selvmotsigelse.

Å hevde at mørketallene er minimale er vel en like stor selvmotsigelse. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det, for så vidt. Det jeg sier, er at fordi kvinner har fått et betydelig økonomisk incitament til å anmelde, så er sannsynligheten liten for at mørketallene er store. Det skulle heller tilsi at mørketallene for falske anmeldelser har vokst på grunn av dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er litt morsomt. "Filmen hvor foreldrene dine så sex for første gang", leste jeg i dag, Den blå lagune fra 1980. Se traileren i artikkelen. Jenta sier "stop it" to ganger. Etter dagens definisjon av voldtekt er jo dette straffbart, gutten, eller helten til foreldrene deres, må i fengsel.

Hvem våger å spørre mamma hvor mange ganger hun sa nei da du ble unnfanget? Tenk om pappa er en voldtekstforbryter!

Uten slike "voldtekter" hadde nok Norge vært tynt befolket.

Voldtekt i tradisjonell forstand der det faktisk utøves vold og tvang, er nesten ikke-eksisterende i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er anmeldt, han er ikke tiltalt og han er heller ikke dømt. Ser ikke problemet med at han fortsatt gjør jobben sin? Hva om det var en vaskehjelp eller en elektriker, skulle ikke denne få utøve sitt yrke kun pga en anmeldelse?

Hadde jeg vært mann ville jeg aldri turt å ta med en ONS hjem uten at det lå en opptaker under senga. Eller en opptaker i jakka om jeg ble med kvinnen hjem. Og det opptaket ville jeg spart så lenge jeg lever. Slik at jeg kunne forsvart meg selv om det kom en falsk anmeldelse. 

Synes voldtektsdebatten går litt for langt når folk blir dømt til flere år i fengsel for en finger oppi dåsa til en kvinne når begge er fulle.

Anonymkode: f693b...318

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes voldtektsdebatten går litt for langt når folk blir dømt til flere år i fengsel for en finger oppi dåsa til en kvinne når begge er fulle.

Helt enig. Synes menn og gutter bør begynne å svare med samme mynt. Anmelde jenta for overgrep, si at man var for full til å forstå hva som skjedde, og at du slett ikke ønsket å bli sugd eller få en finger opp i rumpa.

Hvis man hadde fått inn et stort antall slike anmeldelser, hadde man nok myndighetene begynt å forstå alvoret. Det er helt absurd at det å kose seg med et annet menneske etter en kveld på byen rett og slett er å spille russisk rullett med egen fremtid. Aner jo ikke hvordan motparten reagerer. Plutselig er man voldtektsforbryter og må sone 4-5 år i fengsel for noe som ikke var i nærheten av voldtekt.

Anonymkode: c3539...f87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Horten Market skrev:

Det er det, for så vidt. Det jeg sier, er at fordi kvinner har fått et betydelig økonomisk incitament til å anmelde, så er sannsynligheten liten for at mørketallene er store. Det skulle heller tilsi at mørketallene for falske anmeldelser har vokst på grunn av dette.

Les innlegget her:

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Synes menn og gutter bør begynne å svare med samme mynt. Anmelde jenta for overgrep, si at man var for full til å forstå hva som skjedde, og at du slett ikke ønsket å bli sugd eller få en finger opp i rumpa.

Hvis man hadde fått inn et stort antall slike anmeldelser, hadde man nok myndighetene begynt å forstå alvoret. Det er helt absurd at det å kose seg med et annet menneske etter en kveld på byen rett og slett er å spille russisk rullett med egen fremtid. Aner jo ikke hvordan motparten reagerer. Plutselig er man voldtektsforbryter og må sone 4-5 år i fengsel for noe som ikke var i nærheten av voldtekt.

Anonymkode: c3539...f87

Her kan du se grunnen til hvorfor jeg og MANGE andre kvinner ikke anmelder voldtekt, for om vi anmelder finnes det en hel haug med slike KVALME mennesker som tror at hvis vi anmelder voldtekt så har vi "bare fått en finger opp i dåsa" SOM OM AT DET LIKSOM ER GREIT Å GJØRE MOT NOENS VILJE UANSETT!!!! Og alle mulige andre ting som om at vi bare klager fordi vi frivillig har hatt sex og angrer i ettertid. 

Jeg skal fortelle dere jeg. 

Jeg var 16 år og jomfru og helt edru. Jeg hadde en jeg datet, men ville trekke meg da vi skulle ha sex fordi jeg ikke følte meg klar for det. Da ble jeg voldtatt. Jeg sa "nei, det gjør vondt" og han holdt meg fast og sa "jeg er snart ferdig". 

Jeg fikk PTSD og VGS var et helvete uten like på grunn av det han gjorde. Jeg hadde mange angstanfall helt alene. Jeg fortalte det kun til noen venninner. I dag er jeg i 20-åra og er frisk fra PTSD, men jeg har gråten i halsen når jeg skriver dette fordi det er så utrolig vondt at dere menn sitter her og er så stygge mot voldtektsoffer. Jeg får nesten lyst å påføre dere den smerten jeg gikk igjennom fordi jeg tror det er det eneste som skal til for at dere skal få i det minste LITT forståelse for hvordan det var, for det er tydelig at uten å erfare det selv er dere noen kalde jævler uten like. Men jeg unner ikke min verste fiende det jeg har gått igjennom i ungdomsårene. 

DETTE ER DET VIKTIGE, SÅ LES DET NØYE: Det burde ikke være nødvendig å fortelle det som skal være normale menn i Norge hvordan det er å bli voldtatt og hva konsekvensene er for at dere skal forstå at det er alvorlig. Det burde være en selvfølge å forstå at det hverken er greit å "putte en finger i dåsa" på noen mot deres samtykke eller å putte penisen inni mot deres samtykke og at personer som gjør slikt bør bli sendt på nordpolen for å måke snø uten mål og mening i 15 år. Det burde være en selvfølge at dere forstår at når DERE har slike holdninger til voldtekt så er det ikke rart at VI ikke anmelder, fordi vi blir ikke trodd! Og da er det rart dere tror det ikke finnes mørketall, når jeg med klar stemme kan si DET FINNES MØRKETALL fordi JEG er et mørketall og jeg kjenner mange andre kvinner som også er det. 

For å si det sånn blir jeg ikke overrasket om noen av de innleggene i denne tråden kommer fra menn som selv har voldtatt. 

Anonymkode: 6bab2...15c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2017 den 1.11, Bootyhunter skrev:

De er best for det da

Tapte igjen i går.

Anonymkode: 9ab37...ea0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Thyra skrev:

Nå viser jo utallige undersøkelser at mørketallene er store. For noen år siden kom en undersøkelse som sa at 10% av kvinner i Norge har blitt voldtatt. Hvorfor skulle så mange lyve i slike undersøkelser? Får de penger for det også,  tror du? 

 

Felles for undersøkelsene er gjerne at usikkerheten er veldig høy, og at man umulig kan verifisere at det faktisk dreier seg om en utført voldtekt, ikke bare en følt voldtekt. Når vi vet hvor mange ikke-voldtekter som anmeldes, uten at anmeldelsen i seg selv er falsk, virker det naturlig å anta at mange som i ettertid føler seg utnyttet eller dårlig behandlet men som har for høy terskel til å anmelde vil svare positivt i en slik undersøkelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tapte igjen i går.

Anonymkode: 9ab37...ea0

Nå snakker vi ikke mer om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...