Gå til innhold

Bli kjent med min tidligere lege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herlig fred! Jeg får helt makk av sånne som deg. Måtte faktisk bare flire litt av det du skreiv her. For det første, hvem har sagt at JEG går til legen min for ingenting? Du tror jeg "leter" etter diagnoser for å kunne gå til fastlegen sånn bare for gøy? Nei vet du hva.. Her tok jeg nettopp en vintig celleprøve nok ei gang, etter alvorlige celleforandringer. Blitt bra igjen, men nå inn jevnlig. 

Kan også fortelle at jeg opp til flere ganger har blitt bedt av HAN om å komme opp for å ta tester, for å utelukke alvorlige diagnoser. Hva vil lege-mannen din si til det da, bare tull? Hvis jeg i det hele tatt kan tro deg der...Om han blir overrasket over slike normale tilfeller, skal han få erfare mye mer i jobbkarrieren sin som er langt værre enn dette. 

For det andre så er det helt innafor å si at man har en usedvanlig flott/kjekk lege, for det er han. Virker som mange her irriterer seg over de "overivrige" pasientene som flyr å "legger an" på legen sin. Slapp av sier jeg bare. Jeg viser det ikke.. 

TS 

Anonymkode: d7c54...da7

Helt enig. Er mange latterlige innlegg her. Og hva så om du hadde vist at du likte ham? Er jo bare å bytte lege om det faktisk skulle bli slik at kjærligheten seiret.

Anonymkode: 6de94...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.7.2017 den 20.02, AnonymBruker skrev:

Så det er ikke noe galt i å be ut legen om man bare bytter fastlege?

Anonymkode: 6de94...b8a

Nei, det går helt fint. Det er kun problematisk i spesielle pasient/behandler relasjoner som for en psykolog/lege (psykiater) som har har hatt et en viktig rolle for en pasient over år.  Da kan behandler få problemer selv om personen ikke lenger er pasient. 

Anonymkode: 2b9ec...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, July 17, 2017 den 13.29, AnonymBruker skrev:

Dette er bare piss. Ingen blir sååå sjokkert over at noen kan bli forelsket i legen sin. Enhver person med en halv hjerne skjønner at folk kan bli betatt av mennesker de møter, om det så er legen eller kassadamen. 

Pratet fort og svært engasjert ja. Det er tull at man liksom ikke skal kunne si hei til en pasient. De fleste går ikke til legen med store psykiske problemer som må hemmeligholdes. Er jo ikke som et vennlig hei avslører for hele verden at man er lege og pasient uansett. Latterlig innlegg. 

Tviler på at du som ikke engang behersker rettskriving er gift med en lege. De fleste yngre menn ønsker nå en kvinne på eget nivå, altså ikke lege og uutdannet som var vanlig før.

Anonymkode: 6de94...b8a

Er helt enig. Haha.. Latterlig!

Leger skal ha ordentlige mennesker å dele livet med. Ikke ei sjalu legefrue som snakker nedlatende om andre, da hadde de ikke der lenge gitt. Ikke rart det er blitt mye nettmobbing når jeg ser dette. Skjerpings. 

Hilsen ei som gjerne skulle vært der (fruen til legen), men kan nok se langt etter det foreløpig. (Ts);) 

Anonymkode: d7c54...da7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, July 18, 2017 den 18.47, AnonymBruker skrev:

Ingenting, så lenge man sørger for å skifte fastlege da, fremfor å bestille seg GU og bullshit-timer som ts. Ts sin fremgangsmåte blir litt sånn høy-manipulativ og overgrepsaktig i forhold til den stakkars legen. 

Anonymkode: 2b9ec...721

Nå engster ikke jeg meg noe over hvem som tar GU på meg, om det er han eller andre manne-leger som tar den, spiller ingen rolle for meg. Så lenge de gjør jobben sin. Jeg vet hvor lite attraktivt det er med en slik undersøkelse uansett. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå engster ikke jeg meg noe over hvem som tar GU på meg, om det er han eller andre manne-leger som tar den, spiller ingen rolle for meg. Så lenge de gjør jobben sin. Jeg vet hvor lite attraktivt det er med en slik undersøkelse uansett. 

Anonymkode: d7c54...da7

Det har jeg skjønt, men hvis du genuint hadde brydd deg om denne legecrushen din hadde du både skiftet lege og latt være å la han ta GU på deg av respekt for han. Du tenker ikke på at det kan være pinlig for han å måtte forholde seg til en pasient som er forelsket i han? Hvis han har litt sosiale antenner selv, kan det fort være det aner han..men han kan ikke si fra seg en pasient.

Anonymkode: 2b9ec...721

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er helt enig. Haha.. Latterlig!

Leger skal ha ordentlige mennesker å dele livet med. Ikke ei sjalu legefrue som snakker nedlatende om andre, da hadde de ikke der lenge gitt. Ikke rart det er blitt mye nettmobbing når jeg ser dette. Skjerpings. 

Hilsen ei som gjerne skulle vært der (fruen til legen), men kan nok se langt etter det foreløpig. (Ts);) 

Anonymkode: d7c54...da7

Oi det var da voldsomt til angrep. Følte du deg truffet? Du skjønner selv at siden det ikke er min mann du går etter så har jeg ingenting å være sjalu over og personangrepet ditt bare er like tragisk som besettelsen din regner jeg med.

Sannsynligheten for at det blir fastlegen din og en pasient som tråkker over klare grenser, seksualiserer tanken på gynekologisk undersøkelse (om den er aldri så nødvendig) og stalker legens hus, familierelasjon og personlige liv er lik 0. Det er større tjans for at moren din blir sammen med han for å si det sånn. Sorry jente, skal du få en mann i ett sånt yrke (siden det tydeligvis er en fetish av deg) så ikke gå etter de på jobben deres. De er faktisk under arbeidsmiljøloven de også og bør få slippe den type trakassering du bedriver.

Det eneste som skjer her er at du blir en av disse komiske pasienthistoriene han forteller i sosiale lag resten av sin yrkeskarriere og det blir notert i journalen din at du har vist ubehagelig interesse.

Let etter kjærlighet andre steder du. Det finnes folk som liker bunnyboilere å.

Anonymkode: 3bc3e...3f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjøre deg en tjeneste jeg ts å tipse noen venner av oss om tråden her. Om du er riktig heldig så er det noen av de, venner av de eller kolleger av de som klarer å nøste ut hvem det er du stalker. Det er ikke så mange fastleger i Norge. Og enda færre som slutter som det nå og selger huset sitt samtidig...så krysser vi fingrene for at han leser denne tråden og skjønner hvem som er besatt av han. 

Du behøver ikke takke! 

Anonymkode: 3bc3e...3f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi det var da voldsomt til angrep. Følte du deg truffet? Du skjønner selv at siden det ikke er min mann du går etter så har jeg ingenting å være sjalu over og personangrepet ditt bare er like tragisk som besettelsen din regner jeg med.

Sannsynligheten for at det blir fastlegen din og en pasient som tråkker over klare grenser, seksualiserer tanken på gynekologisk undersøkelse (om den er aldri så nødvendig) og stalker legens hus, familierelasjon og personlige liv er lik 0. Det er større tjans for at moren din blir sammen med han for å si det sånn. Sorry jente, skal du få en mann i ett sånt yrke (siden det tydeligvis er en fetish av deg) så ikke gå etter de på jobben deres. De er faktisk under arbeidsmiljøloven de også og bør få slippe den type trakassering du bedriver.

Det eneste som skjer her er at du blir en av disse komiske pasienthistoriene han forteller i sosiale lag resten av sin yrkeskarriere og det blir notert i journalen din at du har vist ubehagelig interesse.

Let etter kjærlighet andre steder du. Det finnes folk som liker bunnyboilere å.

Anonymkode: 3bc3e...3f4

Skjønner ikke hvor du har dette ifra.. Hvem sier at jeg sjekker han opp på legekontoret? Han tenker nok lite på det, å om han har merket noe på meg, så tror jeg det bryr han fint lite. Han smilte veldig sist jeg var der (måtle blodtrykk og sjekket jernlageret i kroppen), å tror neppe han er ubekvem i situasjonen vi var i. Åssen skal han merke at jeg er interessert? Han ser kanskje jeg blir litt klomsete/lett rødmenhet i ansiktet og ikke annet, hvem skal syntes dette er en trakassering? Han er lege, dette burde du være vant til å høre siden du da er kona til en fastlege. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gjøre deg en tjeneste jeg ts å tipse noen venner av oss om tråden her. Om du er riktig heldig så er det noen av de, venner av de eller kolleger av de som klarer å nøste ut hvem det er du stalker. Det er ikke så mange fastleger i Norge. Og enda færre som slutter som det nå og selger huset sitt samtidig...så krysser vi fingrene for at han leser denne tråden og skjønner hvem som er besatt av han. 

Du behøver ikke takke! 

Anonymkode: 3bc3e...3f4

Hvorfor håper du på det? Du bærer når til meg oppi dette du. La meg være betatt av han her uten at du trenger å bry deg om det.:-) gjør ikke noe med det uansett.. 

Forresten, hvis han skulle se tråden å skjønne det var han det var prat om... Hvorfor skulle han tro det var meg av alle pasienter han har?? 

Anonymkode: d7c54...da7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor håper du på det? Du bærer når til meg oppi dette du. La meg være betatt av han her uten at du trenger å bry deg om det.:-) gjør ikke noe med det uansett.. 

Forresten, hvis han skulle se tråden å skjønne det var han det var prat om... Hvorfor skulle han tro det var meg av alle pasienter han har?? 

Anonymkode: d7c54...da7

Fordi du har lagt ut ganske mye detaljer.

Jeg håper han finner ut av det fordi jeg synes synd på han som har en stalker. Det er utfordrende nok å ha det yrket om man ikke skal bli besettelsen til en loonytoon i tillegg.

Anonymkode: 3bc3e...3f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste som skjer her er at du blir en av disse komiske pasienthistoriene han forteller i sosiale lag resten av sin yrkeskarriere og det blir notert i journalen din at du har vist ubehagelig interesse.

Let etter kjærlighet andre steder du. Det finnes folk som liker bunnyboilere å.

Anonymkode: 3bc3e...3f4

Oi, visste ikke at leger var så smålige og gjør narr av pasientene sine i sosialt lag.

Anonymkode: 4bc81...cc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, visste ikke at leger var så smålige og gjør narr av pasientene sine i sosialt lag.

Anonymkode: 4bc81...cc9

Som du har sagt tidligere, de er bare mennesker. Men slapp av, de bruker ikke navn så taushetsplikten overholdes.

Anonymkode: 3bc3e...3f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Friday, July 21, 2017 den 0.53, AnonymBruker skrev:

Det har jeg skjønt, men hvis du genuint hadde brydd deg om denne legecrushen din hadde du både skiftet lege og latt være å la han ta GU på deg av respekt for han. Du tenker ikke på at det kan være pinlig for han å måtte forholde seg til en pasient som er forelsket i han? Hvis han har litt sosiale antenner selv, kan det fort være det aner han..men han kan ikke si fra seg en pasient.

Anonymkode: 2b9ec...721

Han har garantert ikke merket at jeg liker han. Om så, så hadde hadde ikke det vært den største utfordringen hans akkurat.

Leger vet at det kan oppstå følelser fra pasientens side, ofte pågrunn av at leger tar på/føler på, setter seg inn i vanskelige situasjoner og generelt snakker om alt. De takler nok det greit så lenge det ikke blir til uhyggelig/masete stemning. Det har overhodet ikke jeg vært, bare så det er sagt. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/21/2017 den 21.27, AnonymBruker skrev:

Som du har sagt tidligere, de er bare mennesker. Men slapp av, de bruker ikke navn så taushetsplikten overholdes.

Anonymkode: 3bc3e...3f4

Av og til tenker man at leger er en smule mer modne og forstår mennesker bra nok til å vite at det merkelige menneskene de gjør narr av har det vanskelig og sliter med sitt. At de ikke har et behov for å fremheve seg selv i sosiale settinger ved å drite på pasienter- anonyme eller ei. Jeg jobber selv med diverse mennesker gjennom jobb, og det kunne aldri falle meg inn å gjøre narr av de i sosiale settinger, uansett hvor merkelige jeg syntes de var. Eneste unntakene kunne vært om jeg opplevde noe både personen og jeg syntes var morsomt på en positiv måte. 

Anonymkode: 4bc81...cc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 12.34, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke gal :P og ikke en alenemor. Jeg er faktisk en pen, ung medisinstudent selv og har alltid mange menn etter meg som jeg ikke vil ha! Tror legen min iallefall hadde tatt det som et kompliment at jeg viste interesse selvom han sa nei

Anonymkode: 6de94...b8a

Medisinstudent?! Nice try! Hadde du vært det ville du hatt stålkontroll på det med å date pasienter, er faktisk noe av de første temaene vi kom inn på da jeg begynte. 

Anonymkode: ca3f9...419

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.7.2017 den 1.31, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gjøre deg en tjeneste jeg ts å tipse noen venner av oss om tråden her. Om du er riktig heldig så er det noen av de, venner av de eller kolleger av de som klarer å nøste ut hvem det er du stalker. Det er ikke så mange fastleger i Norge. Og enda færre som slutter som det nå og selger huset sitt samtidig...så krysser vi fingrene for at han leser denne tråden og skjønner hvem som er besatt av han. 

Du behøver ikke takke! 

Anonymkode: 3bc3e...3f4

Så smålig du er. Høres ut som en forsmådd legefrue med en mann som har nok har vært bortpå en del legesekretærer i sin jobb. Sikkert derfor du reagerer så tåpelig..

Anonymkode: ca3f9...419

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, July 24, 2017 den 13.38, AnonymBruker skrev:

Så smålig du er. Høres ut som en forsmådd legefrue med en mann som har nok har vært bortpå en del legesekretærer i sin jobb. Sikkert derfor du reagerer så tåpelig..

Anonymkode: ca3f9...419

Akkurat! Ei sjalu legefrue som har fått nok av pasientene eller lignende på jobben til mannen. Her lyser det sjalusi hvertfall! 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat! Ei sjalu legefrue som har fått nok av pasientene eller lignende på jobben til mannen. Her lyser det sjalusi hvertfall! 

Anonymkode: d7c54...da7

Sjalusi fordi 'legefruen' muligens har fått lei av kvinner som kan gjøre jobben til mannen ubehagelig med sin smågærne oppførsel? Ja ok...

Anonymkode: 54b5b...7ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, July 28, 2017 den 13.33, AnonymBruker skrev:

Sjalusi fordi 'legefruen' muligens har fått lei av kvinner som kan gjøre jobben til mannen ubehagelig med sin smågærne oppførsel? Ja ok...

Anonymkode: 54b5b...7ac

Det er bare sånn man skal tåle når man er gift med en lege. Det vil som regel alltid dukke opp tilfeller der pasienter faller for sin lege, å dette vet de helt klart. Sjalu legefruer er ikke helt bra. 

Anonymkode: d7c54...da7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...