Gå til innhold

Bridal Shower??? wtf?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, MangoMani skrev:

Gi henne et nytt dusjhode! Billig på Europris, til hjemmet, og meget morsomt!

"En brudedusj til en brudedust. Gi meg kake. Hilsen xxx" 

Ja!  Og en dusjsjampo av billigste merke fra Rema1000 :laugh:

Anonymkode: 79f0c...0e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm. Jeg tenkte først at dette måtte være en annen variant av utdrikningslag, og tenkte at det jo er greit nok. For meg spiller det liten rolle hva man kaller det - selv om jeg reagerer veldig på det store gavefokuset/pengefokuset som jeg synes henger med både "bridal shower" (som jeg ikke hadde hørt om før nå) og utdrikningslag. Jeg tenker som så at jeg som brud får gaver i bryllupet, og det får pinadø være nok! Jeg kunne godt hatt et utdrikningslag for å samle venner til en hyggelig sammenkomst, men aldri i livet om det skulle koste masse penger for den som skulle delta! Det får holde at de kanskje må bruke penger på transport osv. 

MEN så ser jeg jo at dette er i tillegg til utdrikningslag. Da blir det bare rart. Det får være grenser for hvor mange ganger man skal feire at man gifter seg altså! I tillegg til bryllupsfesten skal altså bruden ha to fester/sammenkomster for å markere det forestående bryllupet?! Jeg er over middels glad i bryllup altså, men man skal være bra selvopptatt for å tro at andre er SÅ interesserte i at man skal gifte seg. Folk har da andre ting å gjøre enn å feire andres kjærlighet igjen og igjen. For ikke å snakke om at det blir dyrt. Bryllup koster da endel for folk, med transport, klær, gave og alt annet. Brudedusjen har åpenbart forventninger om gave. Utdrikningslag koster ofte endel for gjestene har jeg hørt. Det er vel antakelig endel som er inviterte på alle tre. 

Nei, dette virker bare selvopptatt og frekt. Forutsatt at det er hun selv som inviterer da, og ikke noe hennes venner har stelt i stand. Men det høres ikke slik ut. 

 

Anonymkode: 7e056...2ce

Det er bruden selv som inviterer. Festen skal være hjemme hos henne, "I samarbeid med mamma, tante X og tante Y"

ts

Anonymkode: 0a078...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister bare mer og mer respekt for bryllup og ekteskap. Det hele er en vits.

Anonymkode: d539a...713

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i ønskelista hennes, gi henne boka til James Wallmann "stuffocation" som gave.  Hun vil bli målløs, på godt og vondt. 

Anonymkode: 9c98c...858

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke utdrikningslag. 

Utdrikningslaget ligger på Facebook allerede og er 2 uker før bryllupet, og jeg er heldigvis ikke invitert (er nok for gammal, hehe).

Så det er rett og slett en dame/jentekveld før bryllupet der man skal ha med seg (dyre) gaver.

- ts -

Anonymkode: 0a078...1d0

Sjukt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt dratt på en bridalshower og kjøpt gave, men da hadde jeg jo selvfølgelig ikke gitt gave i utdrikningslaget  og ikke i selve bryllupet.  Det kan de umulig forvente uansett.  De kan heller ikke holde et dyrt utdrikningslag i tillegg og forvente at alle kommer. 

Folk som er invitert til alle tre tingene blir jo ruinert hvis de skal punge ut for 2 dyre gaver, utdrikningslag, antrekk til bryllupet osv.  Vi snakker tusenvis av kroner.  

Endret av Mystix
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... og etter å ha avholdt brudegavedusjen gjør det ikke noe om bryllupet avlyses eller no.. gavene kan de jo beholde likevel.

Anonymkode: edf49...bc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... og etter å ha avholdt brudegavedusjen gjør det ikke noe om bryllupet avlyses eller no.. gavene kan de jo beholde likevel.

Anonymkode: edf49...bc5

Et veldig merkelig påfunn,  Hvorfor skal bruden ha gaver FØR selve bryllupet??  Og er dette en så vanlig tradisjon i USA, og gir man gave i selve bryllupet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Når jeg leser her inne om alle Bridezillas som tror vennene deres har ubegrenset med tid, lyst og penger i bøttevis, er jeg sjeleglad for at jeg nesten aldri blir bedt i bryllup.  

Anonymkode: eacf4...36c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bruden selv som inviterer. Festen skal være hjemme hos henne, "I samarbeid med mamma, tante X og tante Y"

ts

Anonymkode: 0a078...1d0

Bruden burde være flau og skamme seg. Snakk om frekkhet! Først bridal shower, deretter utdrikkingslag og til slutt bryllup. Hva forventer hun? At folk skal bruke mangfoldige tusen kr på henne? Noen burde si i fra...

Anonymkode: 3a781...d60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt og spurt dama....

"ønsker du bryllupsgaven din nå eller til bryllupet? Jeg regner ikke med at du forventer to gaver"???

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bridal shower... Er det ikke meningen at gavene skal være frekt undertøy osv, for å "klargjøre" bruden til bryllupsnatta ? Altså ikke dyre serviser, vinglass osv ? Jeg kjenner kun til skikken fra amerikansk TV, men av det jeg har sett har vel gavene vært av type små "fnisegaver"?

Anonymkode: d5af8...d7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men bridal shower... Er det ikke meningen at gavene skal være frekt undertøy osv, for å "klargjøre" bruden til bryllupsnatta ? Altså ikke dyre serviser, vinglass osv ? Jeg kjenner kun til skikken fra amerikansk TV, men av det jeg har sett har vel gavene vært av type små "fnisegaver"?

Anonymkode: d5af8...d7a

Googlet "bridal shower gift ideas" nå, og da kom alt fra krystallvaser til hurtigmikser til 330 dollar opp! Man kan da umulig vente slike typer gaver i tillegg til bryllupsgaven???

Anonymkode: d5af8...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest denne artikkelen er det helt tydelig for meg at dette er den amerikanske versjonen av utdrikningslag:

http://ultimatebridesmaid.com/tag/can-my-mom-host-the-bridal-shower/

Se de ulike "reglene". Forloveren er den som som regel er vert og gavene er gjerne "småtteri " som i et typisk utdrikningslag :)

Bruden har misforstått så til de grader. Synes det er toppen av frekkhet og skal vedde på at du ikke er den eneste inviterte som tenker sånn!

Anonymkode: 7c376...a18

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest denne artikkelen er det helt tydelig for meg at dette er den amerikanske versjonen av utdrikningslag:

http://ultimatebridesmaid.com/tag/can-my-mom-host-the-bridal-shower/

Se de ulike "reglene". Forloveren er den som som regel er vert og gavene er gjerne "småtteri " som i et typisk utdrikningslag :)

Bruden har misforstått så til de grader. Synes det er toppen av frekkhet og skal vedde på at du ikke er den eneste inviterte som tenker sånn!

Anonymkode: 7c376...a18

Dette er ikke riktig. Utdrikningslag er bachelor eller bachelorette party. 

Her er en forklaring på forskjellen på de to "eventene": 

http://www.theweddingnotebook.com/checklist/the-difference-between-a-bridal-shower-and-a-bachelorette-party/

Her er også en forklaring fra en australier: 

"I think our American friends have mostly gone to bed, so I’ll try to answer: the bachelorette is just like a hens’ night. The bridal shower is a gift giving party. Unlike the bachelorette/hens party, older women are invited to the bridal shower. Traditionally, the gifts are household-type items for the bride.

I’ve never been to one, but I wouldn’t be surprised if they begin to catch on, like baby showers are."

Anonymkode: c248b...619

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
17 timer siden, MangoMani skrev:

Gi henne et nytt dusjhode! Billig på Europris, til hjemmet, og meget morsomt!

"En brudedusj til en brudedust. Gi meg kake. Hilsen xxx" 

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, PaperFlower skrev:

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt den summen jeg hadde tenkt å bruke på bryllupsgave, dele den i to, og gi halve nå i denne brudedusjen og halve i bryllupet. En enkel ting som gavekort på et kjøpesenter eller lignende er det jeg hadde kommet til å gitt i denne runden, så hadde jeg heller lagt litt mer tanke bak selve bryllupsgaven hvis jeg hadde ønsket det.

Jeg fikk rare bilder i hodet mitt. Et gavekort, klipt i to, den første halvparten i en konvolutt til brudedusjgaven og den andre til bryllupet.

 

Egentlig tror jeg at fordelingsnøkkelen (klippingen) burde være 80% til bryllupet og 20% til dusjen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i giftealder, har vært i mange bryllup, og aldri hørt at dette blir gjort i Norge. Heldigvis. Jeg synes også at det høres grådig ut, spesielt med "bestilling" av gaver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...