Gå til innhold

Bacheloroppgave - hva kreves for å bestå?


Tøysejenta

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har av ulike personlige årsaker kommet veldig sent igang med bacheloroppgaven min, som skal leveres 1. juni. Jeg er først og fremst innstilt på at jeg bare skal bestå, da jeg ønsker å bli ferdig med studiet fortest mulig. Jeg har prøvd å finne eksempler på oppgaver som står til karakteren E, men jeg finner kun A- og B-oppgaver. Hvor vanskelig er det egentlig å bestå? Jeg har arbeidet aktivt med oppgaven i ca tre uker, men vil jo helst unngå å stryke. Har dere noen eksempler på hvor "dårlig" en oppgave kan være, og fortsatt bestå? 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke mulighet for å få utsettelse? Jeg hadde ikke levert med målet E. Det ser absolutt ikke bra ut når du søker jobb. Vil du ikke kjenne på det etterpå, at du ikke gjorde alt du kunne? 

Anonymkode: 2d16e...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke mulighet for å få utsettelse? Jeg hadde ikke levert med målet E. Det ser absolutt ikke bra ut når du søker jobb. Vil du ikke kjenne på det etterpå, at du ikke gjorde alt du kunne? 

Anonymkode: 2d16e...67c

Jeg skal skifte studium, så det er derfor. :) Jeg vil bare fullføre graden før jeg starter på en ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste for å få bestått er at det er en rød tråd fra begynnelse til slutt, at du presenterer en relevant problemstilling og at denne problemstillingen går gjennom hele oppgaven og får et svar på slutten.

Også er det viktig at du bruker referanser, passer på å ikke kopiere noe uten å referere korrekt. Blir det for mye av det regnes det som plagiat og det blir stryk (og også muligens tap av studieretten).

Utenom disse to tingene tror jeg du kan skrive ganske mye overfladisk og kjapt og fortsatt få en D eller E. Jeg jobbet nesten ikke noe med min oppgave fordi jeg allerede hadde fått fast jobb som var relevant for utdanningen jeg tok. Fikk likevel en C og var fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...