Gå til innhold

Avhengighet-> vekttap?


Smilet12

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjenner flere som har sluttet med snus/røyk, og opplevd etterpå å gå OPP i vekt. Hvorfor er det slik? Er det fordi de begynner å småspise, det de før røyket/snuste? Eller er det noe annen logisk forklaring på dette? Som jeg grubler :fnise:...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Smilet12 skrev:

Hei! Jeg kjenner flere som har sluttet med snus/røyk, og opplevd etterpå å gå OPP i vekt. Hvorfor er det slik? Er det fordi de begynner å småspise, det de før røyket/snuste? Eller er det noe annen logisk forklaring på dette? Som jeg grubler :fnise:...

Når man har abstinenser etter å ha sluttet med noe så tyr man gjerne til noe annet som kan tilfredsstille det suget. Jeg fikk alltid et voksende sug etter noe om jeg gikk en time eller mer uten snus. Mat og snacks er jo da en ting som er tilgjengelig. 

Så kommer kiloene snikende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Jeg gikk opp 10 kg på et år da jeg sluttet å snuse.. Noen ganger frister det å starte igjen, men det er min prioritering. Det kommer av at man tar en snus da andre ellers ville spist en snack (selv om man ikke er sulten) eller man vil ikke ha "kveldssnacks" for man kan bare ta en snus. 

Anonymkode: 5384b...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spiser litt mer som kompensasjon, men mest er det fordi nikotinet påvirker forbrenningen så det tar litt tid for kroppen å regulere seg. 

Anonymkode: 37b18...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...