Gå til innhold

Ville du sett på dette som utroskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Kommer til poenget med en gang.

Var lenge samboer med en mann som nå har flyttet langt unna. På grunn av vanskelige personlige forhold m.m. valgte vi å avslutte forholdet, da vi var enig om at dette var lettest. På tross av dette har jeg alltid besøkt han, og vi har det samme tette forholdet som før. 
For en stund siden traff jeg en fyr på fylla, som jeg endte opp med å reise hjem med. Ting skjedde og jeg har lenge følt meg råtten for dette, fordi jeg ikke vet om jeg skal si noe til min tidligere kjæreste, da vi ikke har et definert forhold.

Hva er tankene dine rundt dette?

Anonymkode: 1ca55...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge han også er klar over at dere ikke er sammen lenger, så er det jo ikke utroskap.

Anonymkode: ba419...763

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær

Er dere ikke sammen så er det ikke utroskap i mine øyne. Hva slags syn har han på "forholdet" dere har nå? Mener han at dere ikke skal treffe andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Ser at det kanskje behøves mer informasjon dersom andre skal kunne sette seg inn i  min situasjon. Han sitter inne, og har derfor ikke de samme "mulighetene" som meg. Dette er for meg en enorm påkjenning, og jeg er fortsatt like glad i han. Siden ting ble som de ble sa jeg fra om at jeg ikke ville være i et forhold, fordi jeg ikke vil "ødelegge" livet hans med å måtte eventuelt bryte med han når han er der inne. Likevel har vi forsatt kontakt hver dag, og oppfører oss som kjærester når jeg er på besøk. Om vi finner ut at vi vil gi forholdet en ny sjanse når han er ferdig, vil jeg så klart komme frem med dette.
Tenker selv at siden jeg føler meg råtten så vil jeg nok selv definere det som utroskap, fordi det da er noe i meg som sier at dette var galt. 

Anonymkode: 1ca55...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Ser at det kanskje behøves mer informasjon dersom andre skal kunne sette seg inn i  min situasjon. Han sitter inne, og har derfor ikke de samme "mulighetene" som meg. Dette er for meg en enorm påkjenning, og jeg er fortsatt like glad i han. Siden ting ble som de ble sa jeg fra om at jeg ikke ville være i et forhold, fordi jeg ikke vil "ødelegge" livet hans med å måtte eventuelt bryte med han når han er der inne. Likevel har vi forsatt kontakt hver dag, og oppfører oss som kjærester når jeg er på besøk. Om vi finner ut at vi vil gi forholdet en ny sjanse når han er ferdig, vil jeg så klart komme frem med dette.
Tenker selv at siden jeg føler meg råtten så vil jeg nok selv definere det som utroskap, fordi det da er noe i meg som sier at dette var galt. 

Anonymkode: 1ca55...4c5

Du har fortsatt ikke vært utro mener nå jeg. Ikke få dårlig samvittighet, bare test deg for kjønssykdommer dersom du ikke bruker kondom (noe som er veldig dumt). Du sa ifra at du ikke ville ha forhold, å da må han regne med at du kanskje finner noen andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier jo at dere ble enig om å avslutte forholdet. Det spiller ingen rolle om han sitter inne, flyttet til nabohuset eller flyktet landet. Dere er ikke i et forhold, du har ikke vært utro. Men dere burde nok ta en prat om hva dere er, for du virker litt forvirret. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke utroskap når dere ikke er i et forhold, med mindre dere har avtalt noe om å "vente på hverandre" eller noe sånt. Hvis dere har sex jevnlig så kan det jo også ligge noen forventninger der om at man ikke ligger med andre da. Siden du er usikker så støtter jeg Pompom i at dere bør ta en prat om hva dere egentlig er.

Anonymkode: 51ac6...aad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er likevel råttent i mine øyne. Tror du han ville blitt såret om du fortalte han hva du har gjort? Ser han på dette som et par fremdeles? Og om du er like glad i han som du sier, hvorfor i helvete bli med en annen fyr hjem?!

Anonymkode: 8de1b...25c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge han også er klar over at dere ikke er sammen lenger, så er det jo ikke utroskap.

Anonymkode: ba419...763

Feil. Så lenge hun ikke kan si det til han, - er det utroskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Kommer til poenget med en gang.

Var lenge samboer med en mann som nå har flyttet langt unna. På grunn av vanskelige personlige forhold m.m. valgte vi å avslutte forholdet, da vi var enig om at dette var lettest. På tross av dette har jeg alltid besøkt han, og vi har det samme tette forholdet som før. 
For en stund siden traff jeg en fyr på fylla, som jeg endte opp med å reise hjem med. Ting skjedde og jeg har lenge følt meg råtten for dette, fordi jeg ikke vet om jeg skal si noe til min tidligere kjæreste, da vi ikke har et definert forhold.

Hva er tankene dine rundt dette?

Anonymkode: 1ca55...4c5

Spør deg selv følgende.

Kan jeg fortelle noe til han?

- Ja. Det betyr tillit og ærlighet.

- Nei. Det betyr mistillit og uærlighet.

Nå vet du svaret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke utroskap når dere ikke er i et forhold, med mindre dere har avtalt noe om å "vente på hverandre" eller noe sånt. Hvis dere har sex jevnlig så kan det jo også ligge noen forventninger der om at man ikke ligger med andre da. Siden du er usikker så støtter jeg Pompom i at dere bør ta en prat om hva dere egentlig er.

Anonymkode: 51ac6...aad

Okay du hadde ikke sagt noe nei.

Interessant. Du hadde ikke sagt noe uansett, - selv om du hadde smittet videre med kjønnssykdom så hadde du bare latet som ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"We were on a break!" (Ross i Friends.) :fnise:

 

Fjasing til side:

Så lenge dere ikke var sammen så er det ikke utroskap. Hvorvidt du kan si det til ham eller ikke er totalt uvesentlig, du skylder ham nemlig ingen som helst forklaring. Som singel er du fri til å gjøre akkurat det du vil og trenger ikke fortelle noe som helst til noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, waco skrev:

Feil. Så lenge hun ikke kan si det til han, - er det utroskap.

Jeg kan ikke si til min hetro roomien som jeg har null seksuelt eller følelsesmessig forhold til at jeg hadde sex med huseieren, ergo det er utroskap. 

Anonymkode: 9b96d...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke si til min hetro roomien som jeg har null seksuelt eller følelsesmessig forhold til at jeg hadde sex med huseieren, ergo det er utroskap. 

Anonymkode: 9b96d...d09

Hvorfor kan du ikke si det?

Du forteller det jo til oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, waco skrev:

Hvorfor kan du ikke si det?

Du forteller det jo til oss?

Anonymt, ja. 

Anonymkode: 9b96d...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Anonymt, ja. 

Anonymkode: 9b96d...d09

Så hvis han hetero kompisen din spør deg om du har pult landlorden, - skal du juge for han da? Siden du ikke har noen følelsesmessig forhold for han?

Jeg skjønner ikke. Er dere venner? Er dere uvenner? Pleier du å ha hemmeligheter? Hva er greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke utroskap.

Anonymkode: b80fc...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener Ts, jeg har vært , og er i samme situasjon.
Vi gjorde det slutt før han kom i fengsel, jeg ønsker ny kjæreste, men blir dårlig av tanken. Føler det er et ekstremt svik. Men som mine venninder sier, jeg kan heller ikke bruke livet på å vente på han, jeg må lukke kapitellet helt siden det trossalt er slutt mellom oss, selvom vi fortsatt sender brev og elsker hverandre. Du må også lukke kapitellet. Ikke la din tilknytning til han hindre deg en god fremtid med en annen. Hvorvidt du har sex med andre eller ikke er faktisk ikke hans sak, hvis det er avklart at dere ikke er sammen så er dere ikke sammen, selvom dere har sex av og til.

Anonymkode: ba419...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...