Gå til innhold

Jeg er så lei!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av og ikke klare å komme meg videre. Jeg har vært lenge i et forhold med en mann som er rusavhengig, han har nå vært  behandling i 4 mnd og han kommer til å være i langtidsbehandling lenge. Problemet mitt er at jeg virkelig elsker denne mannen, og jeg klarer ikke se for meg et liv uten han. Han ønsker på sin side ikke noe forhold nå, naturligvis iom at han har nok med seg selv og behandlingen. Han sier han elsker meg også, han ringer meg ofte og jeg har vært på besøk til han. Han vil kun være venn nå, og se hva som skjer  og det er det som sliter på meg. Det betyr jo egentlig at jeg må sette livet mitt på vent hvis jeg vil ha han, og det kan hende jeg sitter og venter på noe som aldri vil skje. Kanskje han havner utpå igjen, jeg vet jo at det er ingen garanti for det heller. Men jeg henger fast og jeg klarer ikke å gi slipp. (eller rettere sagt, vil ikke gi slipp) Jeg er klar over at jeg har to valg her, men det er veldig vanskelig...Jeg blir så lei av meg selv! Huff, måtte bare få ut litt frustrasjon..

Anonymkode: a2f74...62e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sett livet ditt på vent for han... Det har du vel gjort lenge nok? Han er fortsatt ikke frisk , og kommer til å være lenge i behandling, og sannsynligvis statestikkmessig falle inn og ut av misbruk og behandling i mange mange år tiltross for at han i gode perioder ønsker å slutte og holde seg rusfri. Det er enklere sagt enn gjort, de fleste som har vært rusavhengige vil desverre alltid være det inntil de opplever noe som innser at døden er neste om de fortsetter. Å risikere å  miste kone og barn og venner er sjeldent "nok" for de til å holde seg rusfri.

Anonymkode: 38716...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sett livet ditt på vent for han... Det har du vel gjort lenge nok? Han er fortsatt ikke frisk , og kommer til å være lenge i behandling, og sannsynligvis statestikkmessig falle inn og ut av misbruk og behandling i mange mange år tiltross for at han i gode perioder ønsker å slutte og holde seg rusfri. Det er enklere sagt enn gjort, de fleste som har vært rusavhengige vil desverre alltid være det inntil de opplever noe som innser at døden er neste om de fortsetter. Å risikere å  miste kone og barn og venner er sjeldent "nok" for de til å holde seg rusfri.

Anonymkode: 38716...6bd

Takk for svar. Ja, jeg har faktisk ventet lenge nok og innser at han nok alltid vil elske rusen høyere enn meg. Jeg vet at jeg bør nok prøve å komme meg videre, har alltid tatt avgjørelser med hjertet, så kanskje jeg bør prøve å bruke hodet snart og.

Anonymkode: a2f74...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...