Gå til innhold

Ekskjæreste som vil ha kontakt, og blir sint når jeg ikke vil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var sammen med min eks i 2,5 år og er nå i et nytt forhold. Min nye kjæreste mener at en eks bør være nettopp det - en eks. Min eks mener derimot at min nye kjæreste "bør skjønne at man bør kunne være venner etter så lang tid sammen." Jeg har sagt at jeg ikke synes vi bør ha kontakt, pga at jeg føler det er å gå bak ryggen på min nye kjæreste. Og så blir eksen sint og mener at jeg er dum og lettpåvirkelig... Det er også en grunn til at jeg ikke vil være venn med ham og en grunn til at jeg slo opp - han skulle alltid ha rett (alle andre hadde feil uansett), og han var svært flink til å få meg til å føle meg dum. Hvordan håndterer man egentlig sånne menn? 

Anonymkode: a5bf8...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det så mye å håndtere da? Skriv en avsluttende melding, typ "Du, jeg ønsker ikke å ha mer kontakt med deg, jeg har gått videre i livet mitt. Takk for tiden jeg fikk dele med deg, men nå er det kapittelet over for min del. Jeg skal nå begynne et nytt sted, og der har ikke du en plass lenger. Lykke til videre i livet, og farvel". Og så blokk, blokk, blokk.

Anonymkode: f8179...68a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier at han kan bare la være og ta kontakt, også lar du være og svare han etter det. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorer. Du har sagt hva du mener, han respekterer det ikke og da er det ikke vits å fortsette å diskutere videre. Dere kommer ikke til å bli enig.

Personlig har jeg ikke noe særlig kontakt med mine ekser, vi er selvfølgelig høflig om vi møtes og har litt kontakt på facebook  (bursdager, bryllup, når de har fått barn o.l). Men vi var kjærester, når det er over ser jeg ikke vits i å pleie noe vennskap. Og når din eks bryter deg ned og får deg til å føle deg dum så skal du lukke den døren med god samvittighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Du driter i å svare han, enkelt og greit.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Springfjær

Enten så ignorerer du han, men noe iser meg at han ikke er av typen som gir seg? 

Eller du skriver en melding hvor du sier at dette skal avsluttes, å hvis han ikke slutter å ta kontakt kommer du til å blokkere han. Den vil nok ikke bli tatt godt imot, men når han ikke respekterer din avgjørelse om å ta hensyn til en ny kjæreste så er det noe slik jg ville gått for 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør rett i å høre på og respektere nåværende kjæreste. Forstår meningen til eksen din, men eks er eks av en grunn, og ingen hadde likt om sin kjæreste fremdeles var venn med noen man har ligget med og levd med. Det er rett og slett ikke komfortabelt, og ofte har denne eksen som krever vennskap fortsatt et manipulativt håp om at det skal bli dere igjen, at han har "eierett" på deg, og er nødt til å skjønne at det har han ikke. Du må bare blåse i om han blir sur, blokker han om du må. Fortell han rett ut at "Nei, vi kan ikke være venner, jeg har ny kjæreste og ønsker ikke ha deg og minnene våres i mitt nye liv med ny mann, og kommer til å respektere mannen min som ikke er komfortabel med at vi har kontakt!" Ferdig. !

Anonymkode: 53baa...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...