Gå til innhold

Timebetalt vikar, lønn 1. og 17.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skriver timelister og har bare fylt ut de dagene og timene jeg faktisk har vært på jobb. Men, så har jeg prøvd å bli klokere på om jeg kan skrive opp timer 1. og 17. mai. Det står skrevet mye om røde dager forskjellige steder på nettet, og så står det også at 1. og 17. mai ikke er helligdager på samme måte som påske og pinse osv, og siden det er offisielle fridager så skal man få lønn dersom de dagene faller på ukedager man i utgangspunktet hadde vært på jobb dersom det ikke hadde vært fridag.

Kan jeg da føre de opp? Må det stå noe om det i arb.avtalen? Må det være tariff for at jeg kan føre opp de to dagene?

Anonymkode: e9cea...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du tilkallingsvikar og får vite vaktene dine enten samme dag eller noen dager i forveien? I så fall får du ikke betalt de dagene. Hvis du derimot vanligvis jobber fast som vikar de dagene som er helligdager/fri skal du skrive de opp. F.eks hvis du er satt inn hver onsdag og 17.mai var på en onsdag kan du skrive den opp på timelista di.

Anonymkode: 4a53d...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du tilkallingsvikar og får vite vaktene dine enten samme dag eller noen dager i forveien? I så fall får du ikke betalt de dagene. Hvis du derimot vanligvis jobber fast som vikar de dagene som er helligdager/fri skal du skrive de opp. F.eks hvis du er satt inn hver onsdag og 17.mai var på en onsdag kan du skrive den opp på timelista di.

Anonymkode: 4a53d...7a1

Takk for svar.

Jeg jobber 100% som vikar, så jeg hadde vært på jobb de dagene hvis det ikke hadde vært helligdag. 

Anonymkode: e9cea...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du får betalt 1. og 17. mai. Dette er lovfestet, og alle får det. Du skal føre det opp som helligdagsgodtgjørelse.

Anonymkode: 15a6f...739

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Jeg jobber 100% som vikar, så jeg hadde vært på jobb de dagene hvis det ikke hadde vært helligdag. 

Anonymkode: e9cea...a37

Da skal du ha betalt de dagene. :)

Anonymkode: 4a53d...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med de som jobber i staten på timebetaling? Vil de for eksempel få for de bevegelige helligdagene? eller er det bare de med fastlønn? Mener jeg fikk betalt i kommunen.

Anonymkode: f9f56...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...