Gå til innhold

Vet du hva? Jeg liker ikke sånne folk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk som ser ned på en person fordi (enten eller/både og):

- Personen er overvektig
- Personen har "ødelagt kropp" (mage) av andre årsaker (f.eks svangerskap)
- Personen tør å ha det gøy, og f.eks gå med "teite hatter" eller "morsomme tskjorter", for moroskyld
- Personen ikke bryr seg om at han/hun er blek og utrent
- Personen velger å ha en hårsveis som er utenom det vanlige
- Personen ikke kler seg til fest i hverdagen (f.eks går i joggebukse og t-skjorte)
- Personen har en sykdom som du ikke tror eksisterer
- Personen ikke drikker kaffe
- Personen ikke har førerkort
- Personen har sosial angst
- Personen har kviser
- Personen ikke sier så mye
- Personen har barnevogn
- Personen har barn
- Personen er barn
- Personen tør å spise normale porsjoner ute blant folk
- Personen ikke ønsker å drikke alkohol
- Personen tør å være seg selv, selv om det betyr at man er spesiell og uvanlig og skiller seg ut
- Personen går med sokker i sandalene
- Personen ikke trener
- Personen leier leilighet og "eier" ikke hjemmet sitt (med "eier", mener jeg at vedkommede ikke har lån i banken ;) )
- Personen er ikke venstrevridd
- Personen er imot abort
- Personen er religiøs
- Personen ikke ønsker seg barn
- Personen ønsker seg mange barn (4+)
- Personen ikke synes det er greit at hunder løper løse i hagen sin
- Personen har skjeve tenner
- Personen har fregner
- Personen har rødt hår
- Personen har rødt hår OG fregner
- Personen liker pepsi max
- Personen spiser minimalt med karbohydrater
 

Merk: Det er ikke snakk om én person, men tusen forskjellige. Lista er ennå lenger. Jeg har hørt så mange fordommer og forferdelige utsagn om blant annet de jeg har nevnt ovenfor her. Vet du hva? Når du tenker sånn - så liker ikke jeg DEG. Jeg misliker deg, faktisk. Og vi er så utrolig mange flere som gjør det. Du gjør klokt i å holde munn, så ikke du sier noe dumt. 

For det å baksnakke andre, og rakke ned på andre, det er absolutt ikke greit. Vær så høy på pæra og så ekkel du bare vil, i ditt eget hode, men hold det for deg selv. 

Anonymkode: 38373...895

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mennesker er et resultat av mange komplekse faktorer, man kommer ikke langt om man dømmer basert på en egenskap. 

Anonymkode: c68bf...a5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg om en person er imot abort og om vedkommende er religiøs. I 2017 er det ganske opplagt at slike ting er ødeleggende for menneskers frihet. 

Ellers kan jeg ikke bry meg om det andre du nevner. Men, det betyr ikke at jeg syns det er ok å omgås alkoholikere, narkiser, voldelige og kriminelle. De vil jeg alltid unngå å ha noe med men går ikke rundt og hakker på dem bak ryggen demmes.

Anonymkode: 5fb2c...2c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord så misliker du folk som ser ned på andre folk. Folk som har fordommer? Hvorfor ikke bare korte det ned og forenkle det; Jeg liker ikke mennesker. 
Litt morsomt at du misliker folk fordi de har sine tanker, meninger og fordommer. For du gjør jo absolutt det samme selv :fnise:

Anonymkode: 93f33...285

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å lure på hva slags folk du har møtt og hvor lite de tåler av andre mennesker. Har selv møtt utrolig få som har hatt fordommer om folk på denne lista. 

Kanskje dette forklarer hvorfor jeg var så upopulær før!

Fregner, sosial angst, ikke førerkort, vil ikke ha barn, liker pepsi max, jeg tør å gå med morsomme hatter og t-skjorter, drikker ikke kaffe, jeg trener men bryr meg ikke om at jeg er blek, jeg snakker ikke så mye ute blant folk om jeg ikke er med folk jeg kjenner godt, jeg spiser normale porsjoner ute blant folk (hva betyr dette egentlig? At man spiser litt mer mat enn andre "tillater"?)

Oh noooooooooooooo :ohmy:

Anonymkode: 17f3f...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som ser ned på en person fordi (enten eller/både og):

- Personen er overvektig
- Personen har "ødelagt kropp" (mage) av andre årsaker (f.eks svangerskap)
- Personen tør å ha det gøy, og f.eks gå med "teite hatter" eller "morsomme tskjorter", for moroskyld
- Personen ikke bryr seg om at han/hun er blek og utrent
- Personen velger å ha en hårsveis som er utenom det vanlige
- Personen ikke kler seg til fest i hverdagen (f.eks går i joggebukse og t-skjorte)
- Personen har en sykdom som du ikke tror eksisterer
- Personen ikke drikker kaffe
- Personen ikke har førerkort
- Personen har sosial angst
- Personen har kviser
- Personen ikke sier så mye
- Personen har barnevogn
- Personen har barn
- Personen er barn
- Personen tør å spise normale porsjoner ute blant folk
- Personen ikke ønsker å drikke alkohol
- Personen tør å være seg selv, selv om det betyr at man er spesiell og uvanlig og skiller seg ut
- Personen går med sokker i sandalene
- Personen ikke trener
- Personen leier leilighet og "eier" ikke hjemmet sitt (med "eier", mener jeg at vedkommede ikke har lån i banken ;) )
- Personen er ikke venstrevridd
- Personen er imot abort
- Personen er religiøs
- Personen ikke ønsker seg barn
- Personen ønsker seg mange barn (4+)
- Personen ikke synes det er greit at hunder løper løse i hagen sin
- Personen har skjeve tenner
- Personen har fregner
- Personen har rødt hår
- Personen har rødt hår OG fregner
- Personen liker pepsi max
- Personen spiser minimalt med karbohydrater
 

Merk: Det er ikke snakk om én person, men tusen forskjellige. Lista er ennå lenger. Jeg har hørt så mange fordommer og forferdelige utsagn om blant annet de jeg har nevnt ovenfor her. Vet du hva? Når du tenker sånn - så liker ikke jeg DEG. Jeg misliker deg, faktisk. Og vi er så utrolig mange flere som gjør det. Du gjør klokt i å holde munn, så ikke du sier noe dumt. 

For det å baksnakke andre, og rakke ned på andre, det er absolutt ikke greit. Vær så høy på pæra og så ekkel du bare vil, i ditt eget hode, men hold det for deg selv. 

Anonymkode: 38373...895

Det er vel en direkte uintelligent person som sier sånt om andre folk. Herregud... man kan jo ikke ta seg nær av det en gang. Er det bare meg eller er mye av det som blir skrevet på kvinneguiden sinnsykt barnslig? En innrømmet at han bare skrev her for å forsøke å lage kvalme. Er det det du gjør Ts? 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

man kommer ikke langt om man dømmer basert på en egenskap. 

Anonymkode: c68bf...a5e

Hvis personen bare sitter og dømmer noen pga sånt så sier det mye om dem.  🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har fordommer mot alt og alle, det er skremmende.

Anonymkode: fa157...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig, unntak for abort.

Anonymkode: d8287...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...
Jeg har sagt at noen hadde en rynke panne på tv, noe de faktisk hadde. Noen ble veldig sur for det og kalte det dømmende. 
Jeg påpekte bare det jeg så derimot. Er ikke slik at man baksnakker om man sier noe, noen ganger påpeker man bare det man ser, uten at man mener noe vondt med det. Om man bevist prøver å rake på andre er det derimot en annen sak. 

Derimot om man påpeker rynker og slikt så er det jo ikke egentlig farlig så lenge man ikke sårer individet det er snakk om. 
Og det er jo ikke akkurat baksnakking om man ikke skjuler oppfatningen sin heler. Jeg foretrekker at folk er ærlig fremfor å lyge og si noen ser "Fin" ut om de ser dårlig ut (i relasjon om de spørrer deg om meningen så klart). Folk spør jo hvordan de ser ut for å høre ens ærlige mening. Hvorfor ellers spør man? 

Men alt med skjønn så klart. 
Man må være i stand til å ta hensyn, og f.eks... om noen er deformet på en måte jeg kanskje blir skremt av, så sier jeg det ikke akkurat til dem. Kanskje jeg vil nevne det for noen etterpå, at det fikk meg til å føle meg ukomfortabel, men er det noe som er å regnes som galt? 

Jeg er i mot mobbing og ting som sårer andre, jeg viser bare til at alt ikke er sort hvitt. :)  

Endret av Drakan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk noen av disse fordommene.. jeg sier dem bare ikke høyt. Meningee kan være like vanskelige å styre som følelser..

Anonymkode: 75da8...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som ser ned på en person fordi (enten eller/både og):

- Personen er overvektig
- Personen har "ødelagt kropp" (mage) av andre årsaker (f.eks svangerskap)
- Personen tør å ha det gøy, og f.eks gå med "teite hatter" eller "morsomme tskjorter", for moroskyld
- Personen ikke bryr seg om at han/hun er blek og utrent
- Personen velger å ha en hårsveis som er utenom det vanlige
- Personen ikke kler seg til fest i hverdagen (f.eks går i joggebukse og t-skjorte)
- Personen har en sykdom som du ikke tror eksisterer
- Personen ikke drikker kaffe
- Personen ikke har førerkort
- Personen har sosial angst
- Personen har kviser
- Personen ikke sier så mye
- Personen har barnevogn
- Personen har barn
- Personen er barn
- Personen tør å spise normale porsjoner ute blant folk
- Personen ikke ønsker å drikke alkohol
- Personen tør å være seg selv, selv om det betyr at man er spesiell og uvanlig og skiller seg ut
- Personen går med sokker i sandalene
- Personen ikke trener
- Personen leier leilighet og "eier" ikke hjemmet sitt (med "eier", mener jeg at vedkommede ikke har lån i banken ;) )
- Personen er ikke venstrevridd
- Personen er imot abort
- Personen er religiøs
- Personen ikke ønsker seg barn
- Personen ønsker seg mange barn (4+)
- Personen ikke synes det er greit at hunder løper løse i hagen sin
- Personen har skjeve tenner
- Personen har fregner
- Personen har rødt hår
- Personen har rødt hår OG fregner
- Personen liker pepsi max
- Personen spiser minimalt med karbohydrater
 

Merk: Det er ikke snakk om én person, men tusen forskjellige. Lista er ennå lenger. Jeg har hørt så mange fordommer og forferdelige utsagn om blant annet de jeg har nevnt ovenfor her. Vet du hva? Når du tenker sånn - så liker ikke jeg DEG. Jeg misliker deg, faktisk. Og vi er så utrolig mange flere som gjør det. Du gjør klokt i å holde munn, så ikke du sier noe dumt. 

For det å baksnakke andre, og rakke ned på andre, det er absolutt ikke greit. Vær så høy på pæra og så ekkel du bare vil, i ditt eget hode, men hold det for deg selv. 

Anonymkode: 38373...895

Jeg er helt enig med deg :) med unntak av sokker i sandaler 😂😂neida bare tuller.

Men seriøst du trenger ikke liste opp alt,hvorfor ikke bare si at du ikke setter pris på mennesker som baksnakker eller ser ned på andre mennesker uansett hva grunn det måtte være.

Det er plass til alle og vi skal være utrolig glad for det manfolde vi har,det hadde vært utrolig kjedelig om alle var like.

Det var en dame her inne som sa noe veldig fint en gang og jeg siterer henne.

Hun sa visst folk bare kunne sjønne at vi er like men likevel ulike så hadde det vært et bedre samfunn/verden å leve i.

Tenk litt over den :) den beskriver veldig mye :) 

Klemmer og susser til deg kjære😘😘😘😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk har fordommer mot alt og alle, det er skremmende.

Anonymkode: fa157...da1

Kvinneguiden er jo stedet for dere som har mange fordommer. Godt dere har funnet likesinnede for å diskutere fordommene deres. For de er det ikke få av. 🤠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker veldig dårlig snobbete, arrogante, nedlatende, sjølhøytidelige "besserwissere" som alltid må belære meg om ting de ikke vet noe om, men som jeg faktisk gjør.

:dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎05‎.‎2017 den 18.08, AnonymBruker skrev:

Folk som ser ned på en person fordi (enten eller/både og):

- Personen er overvektig
- Personen har "ødelagt kropp" (mage) av andre årsaker (f.eks svangerskap)
- Personen tør å ha det gøy, og f.eks gå med "teite hatter" eller "morsomme tskjorter", for moroskyld
- Personen ikke bryr seg om at han/hun er blek og utrent
- Personen velger å ha en hårsveis som er utenom det vanlige
- Personen ikke kler seg til fest i hverdagen (f.eks går i joggebukse og t-skjorte)
- Personen har en sykdom som du ikke tror eksisterer
- Personen ikke drikker kaffe
- Personen ikke har førerkort
- Personen har sosial angst
- Personen har kviser
- Personen ikke sier så mye
- Personen har barnevogn
- Personen har barn
- Personen er barn
- Personen tør å spise normale porsjoner ute blant folk
- Personen ikke ønsker å drikke alkohol
- Personen tør å være seg selv, selv om det betyr at man er spesiell og uvanlig og skiller seg ut
- Personen går med sokker i sandalene
- Personen ikke trener
- Personen leier leilighet og "eier" ikke hjemmet sitt (med "eier", mener jeg at vedkommede ikke har lån i banken ;) )
- Personen er ikke venstrevridd
- Personen er imot abort
- Personen er religiøs
- Personen ikke ønsker seg barn
- Personen ønsker seg mange barn (4+)
- Personen ikke synes det er greit at hunder løper løse i hagen sin
- Personen har skjeve tenner
- Personen har fregner
- Personen har rødt hår
- Personen har rødt hår OG fregner
- Personen liker pepsi max
- Personen spiser minimalt med karbohydrater
 

Merk: Det er ikke snakk om én person, men tusen forskjellige. Lista er ennå lenger. Jeg har hørt så mange fordommer og forferdelige utsagn om blant annet de jeg har nevnt ovenfor her. Vet du hva? Når du tenker sånn - så liker ikke jeg DEG. Jeg misliker deg, faktisk. Og vi er så utrolig mange flere som gjør det. Du gjør klokt i å holde munn, så ikke du sier noe dumt. 

For det å baksnakke andre, og rakke ned på andre, det er absolutt ikke greit. Vær så høy på pæra og så ekkel du bare vil, i ditt eget hode, men hold det for deg selv. 

Anonymkode: 38373...895

Jeg har hørt mange av disse fordommene selv. Jeg er blek, rødhåret, drikker pepsi max, leier leilighet, har ikke barn, spiser normale porsjoner ute blant folk, tør å være meg selv, og jeg har fått negative bemerkninger på alt dette. Kjenner andre også som har fått negative kommentarer på bl.a. utseende og kropp. I tillegg er det mange som kommenterer negativt på om folk er overvektige, folks klesstil og mange av de andre punktene TS nevner her.

Jeg kan ikke forstå hvorfor folk må slenge ut stygge kommentarer til andre.. Er det bare ubetenksomhet eller gjør man det for å såre andre? For det er vanskelig å vite hvordan den som blir utsatt for stygge kommentarer har det med seg selv og hvordan vedkommende reagerer.

Skulle ønske folk bare kunne holde fordommene sine for seg selv. Man kan tenke hva man vil for seg selv, men det er stygt og usympatisk å baksnakke og rakke ned på andre.

Anonymkode: c687b...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...