Gå til innhold

Hvor mange referanser fører du opp når du søker jobber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nevn gjerne hvor mange arbeidsplasser du har jobbet på også.

Anonymkode: 8fdac...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt avhengig av erfaring og alder, men du bør oppgi 3 stk. Du bør bruke nærmeste leder dersom dette er gode referanser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis 3, på siste oppga jeg 4 :)

 

Anonymkode: 09e40...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fører opp de to seriøse arbeidsgiverne jeg har hatt. Fører ikke opp kontakten min fra da jeg solgte VG på dører som 13-åring liksom bare for å føre opp noe, det må være noenlunde relevant og seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) På min nåværende arbeidsplass har jeg vært innom 4 avdelinger, og både teamleder og avdelingleder har sagt at de ønsker å stille opp som referanse. Så har jeg teamleder og daglig leder fra mine tidligere arbeidsplasser... Så da er jeg jo oppe i 10 referanser. Kan det være lurt å kun føre opp teamleder og avdelingsleder fra min nåværende stilling, og én referanse fra hver av mine tidligere jobber, altså totalt 4 referanser?

Anonymkode: 8fdac...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev bare at referanser oppgas ved behov. Når de ba om referanser (gjerne på 1. eller 2. gangs intervju) så hadde jeg vel 2 stykker, siden jeg bare hadde hatt 1 ordentlig jobb + kanskje mindre 10 deltidsjobber. For meg var det litt problematisk at en av sjefene der jeg jobbet mest deltid før jeg søkte jobb var veldig nær familie, så følte ikke at jeg kunne bruke personen som referanse selv om det ville vært et naturlig valg om det ikke var familie.

Kommer vel litt ann på type stilling man søker men kan ikke se for meg at noen gidder ringe 10 referanser.. folk ringer vel heller ikke referanser før helt på slutten av søknadsprosessen? En av grunnene til at jeg bare ga referanser ved spørsmål om det var så jeg kunne si ifra til referansene at jeg hadde søkt jobb der og der og at de kanskje ville kontakte dem.

Anonymkode: 61605...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke oppgitt mer enn 3. Jeg bruker å 2-3. Husk å melde fra til referansene før de kan bli oppringt slik at de er forberedt.

Anonymkode: 2e1a1...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...