Gå til innhold

Ene katten min er klistret til meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg sitter i sofaen eller i stolen, så kommer katten min nesten alltid og legger seg på fanget, særlig hvis hun har vært borte et døgn eller mer. Når jeg reiser meg opp, legger jeg henne i stolen, for så å plukke henne opp og legge henne på fanget igjen når jeg setter meg ned igjen. Hvis jeg legger henne et annet sted, hopper hun opp i stolen der jeg satt igjen, og jeg må plukke henne opp og legge henne på fanget. Dette kan skje et uendelig antall ganger når jeg reiser meg og setter meg ned igjen. Noen ganger må jeg si stopp fordi det blir vanskelig å f.ex. spise med henne på fanget.

Men de to andre kattene mine er ikke sånn. En liker ikke å bli plukket opp til stadigheter og kan klore etter meg, mens en annen går og legger seg for seg selv når han har kost litt, så jeg skjønner at ikke alle katter er slik som denne ene katten min.

Hvordan er deres katter, og er det forskjell på hvor "klistret" de er? :fnise:

Anonymkode: fea70...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har katten alltid vært slik? Noen forandrer seg ved sykdom. Har hørt at katter har oppført seg slik når eier er gravid. 
Var den for ung da du fikk den? Min var nesten 7 uker og han er klengte slik som din. Har alltid vært slik. 

Anonymkode: 46c06...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har katten alltid vært slik? Noen forandrer seg ved sykdom. Har hørt at katter har oppført seg slik når eier er gravid. 
Var den for ung da du fikk den? Min var nesten 7 uker og han er klengte slik som din. Har alltid vært slik. 

Anonymkode: 46c06...38a

Hun var ikke så ung, og hun har ikke endret seg. Jeg vet forresten ikke når hun ble tatt fra mora, da hun kommer fra dyrebeskyttelsen og ble født ute, men hun var en stor kattunge da jeg fikk henne.
Hadde en katt som jeg reddet fra en gård en gang (der de ville ha dødd av dårlig tilgang på mat, og kattepest), og hun var ikke slik, til tross for at jeg måtte ta henne for tidlig fra mora for å få henne med meg så hun ikke røk med. Men hun var traumatisert og stresset stakkar, da ungene der slengte kattungene rundt etter halen blant annet... :( 
TS

Anonymkode: fea70...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg praktisk talt sittet med katten på fanget siden jeg skrev HI :sjokkbla:

Anonymkode: fea70...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min blir sånn noen ganger når jeg har vært på ferie og kommer hjem igjen. Hun forlater ikke min side de neste 24 timene. Skal vel forsikre seg at jeg ikke forsvinner igjen.

Det er godt mulig at katten din rett og slett bare har et høyt fokus på deg. Om du opplever det som plagsomt så må du rett og slett ta opp kampen med at du vil ikke alltid ha henne på deg. Jeg sier selvsagt ikke at du skal kaste katta veggemellom, men at du forsiktig flytter henne fra fanget til siden av deg mens du klapper og stryker henne og fortsetter med det for hver gang hun kryper opp.

Min kan bli sykt klengete noen ganger også, noen ganger er det veldig søtt, andre ganger så kan det bli litt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...