Gå til innhold

Daten er over min liga... Hvorfor skal han velge meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er vel egentlig umulig å svare på, men jeg er frustrert og håpefull her jeg sitter. I går møtte jeg en jeg har chattet med på Tinder en god stund. Kjemien var topp, vi hadde masse å prate om og le av. Han har mange av de samme verdiene og interessene som meg. Det endte med at vi dro hjem til han og skravlet og kysset på balkongen og så dro jeg hjem.

"Problemet" som jeg føler på nå er at han er en veldig pen mann. I mine øyne kan han nærmest få hvem han vil når han ser så bra ut i tillegg til å være en ålreit person. Jeg får høre at jeg er attraktiv og er en normalt pen kvinne, men føler at jeg ligger flere hakk under ham utseendemessig. Merker at jeg derfor blir usikker på meg selv nå og stiller meg tvilende til at han skal ville ha meg når det er så mange vakre  - og snille/smarte/bra - damer der ute. 

Er det håp tro? Eller er det naivt å tro det? Jeg vil ikke involvere meg følelsesmessig i dette hvis det garantert ender med at jeg blir såret ☹️

Anonymkode: 605af...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt er det håp og utrolig dumt av deg om du ikke tar sjansen. Surt å blir såret, men bedre å blir såret enn å aldri prøve seg på de man virkelig vil ha.  Det er virkelig ikke sånn at bare fordi fyren kan få hvem som helst så vil han ha en annen en deg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymSjiraff skrev:

Selvsagt er det håp og utrolig dumt av deg om du ikke tar sjansen. Surt å blir såret, men bedre å blir såret enn å aldri prøve seg på de man virkelig vil ha.  Det er virkelig ikke sånn at bare fordi fyren kan få hvem som helst så vil han ha en annen en deg.

Well said. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvtillit gjør mye med en person både negativt og positivt. En som er mindre pen men veldig sjarmerende kan bli flott og en som er pen kan bli ufyselig med en dårlig holdning og personlighet.

Hadde han ikke likt deg hadde han ikke brukt mer tid på deg, så om det blir en date to er det bare å gå på den med hevet hode. Legg janteloven igjen hjemme, vær deg selv og glem de destruktive tankene dine. Usikkerheten din vil du kunne tape mest på.

Det finnes da de mennene som setter mer pris på bare det ytre. For mange handler det ikke bare om hvem man vil gå til sengs med, men hvem man vil våkne opp med dagen etterpå.

Endret av Miss.Whitefox
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at du snakker deg selv ned. Husk, du er din verste kritiker. For ham kan du være den vakreste i hele verden. Ta sjangsen - det er ingenting som heter en annen liga. Din verdi er den du setter på deg selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Hva med å bare se hva som skjer fremover, og ikke tenke så mye? Om han viser interesse og ønsker å bli kjent med deg så burde du prøve synes jeg. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dette blir bare spekulasjoner fra ts før første pulings er unnagjort. Da får vi se om dette er bare tøm & røm, med et smil.

Anonymkode: bc9b5...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det håp tro? Eller er det naivt å tro det? Jeg vil ikke involvere meg følelsesmessig i dette hvis det garantert ender med at jeg blir såret ☹️

 

Tinder er jo en app for å avtale sextreff. 

Anonymkode: f4a96...494

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Vera skrev:

Jeg liker ikke at du snakker deg selv ned. Husk, du er din verste kritiker. For ham kan du være den vakreste i hele verden. Ta sjangsen - det er ingenting som heter en annen liga. Din verdi er den du setter på deg selv. 

Takk for svar og støttende ord, alle sammen! Jeg har bestemt meg for å ta sjansen og ikke trekke meg unna, men heller se hva som skjer. Jeg vet jo at jeg er et godt menneske, og kanskje han også ser det.

Er likevel litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Antar at han er vant til å få oppmerksomhet og at jenter legger seg etter ham. Kanskje det er bedre å være litt kostbar og tilbakeholden for å vekke interessen hans? Jeg er vanligvis ikke fan av dette spillet, men lurer på om jeg bør prøve det nå. Han virker så bra, så jeg vil ikke gjøre noe feil ☹️ Er litt redd for at jeg allerede har tatt bort noe av spenningen ved å kysse ham første kvelden, men akkurat det får jeg ikke gjort noe med nå...

Anonymkode: 605af...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skulle han ikke velge deg? De fleste mennesker ser etter mye mer, enn bare utseende da de skal finne partner. Og du sier jo selv, at du er normalt pen/søt. Og kanskje han synes du er utrolig pen, kommer jo bare helt an på hvem som ser.

Jeg faller selv for personlighet, så utseende messig, har jeg vært sammen med veldig varierende menn. Både de som er kjekkere, og ser dårligere ut enn meg. Men alle og en, var de kjekke i mine øyne. Ser man på par der ute og, så ser man ofte at de er ikke like utseende messig. Det er fordi man faller ofte for hele pakken, og ikke bare en ting.

Nå dater jeg en 6 år yngre, kjekk, veltrent mann, med god jobb og økonomi. Jeg er middels pen, overvektig og går på AAP. Men jeg har mye annet å by på. Og denne mannen, elsker kvinner med former.

Anonymkode: 745c7...e3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå dater jeg en 6 år yngre, kjekk, veltrent mann, med god jobb og økonomi. Jeg er middels pen, overvektig og går på AAP. Men jeg har mye annet å by på. Og denne mannen, elsker kvinner med former.

Anonymkode: 745c7...e3d

kan være lokale forhold, med lite utvalg.

Anonymkode: bc9b5...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

kan være lokale forhold, med lite utvalg.

Anonymkode: bc9b5...fb6

Vi bor i Oslo, så dårlig utvalg er det ikke. Hvorfor er det så utenkelig at denne mannen vil ha meg? Du kjenner ikke meg.

Anonymkode: 745c7...e3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i Oslo, så dårlig utvalg er det ikke. Hvorfor er det så utenkelig at denne mannen vil ha meg? Du kjenner ikke meg.

Anonymkode: 745c7...e3d

Jeg merket meg at du skrev APP. Det var alt.

Anonymkode: bc9b5...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cicero

Er utseendet ditt det eneste du har å tilby mannen? I så fall er det kanskje ikke vits i å date utenfor sin egen liga, ja. 

For resten av verden er imidlertid ikke kjærlighet så enkelt. Det er helheten som gjør oss til en person verdt å elske og du sier jo selv at dere har kjempebra kjemi. Ikke gi slipp på det bare fordi han kanskje står høyere enn deg på en skala skapt og brukt av pompøse neckbeards med null sosiale antenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

En kan være så vakker at verden stopper opp å blendes. 

Men om en er usikker og lavt selvbilde så stopper det der. Ingen orker å være sammen med en person som ikke har noe personlighet uansett hvor vakre de er.

Ta et "ordinært" menneske med masse selvtillit, et stort smil og som får deg til å føle deg fri og avslappet så vil den "vakre" blekne ved siden av en sånn solstråle.

Point being: Han er ikke noe "bedre" enn deg fordi han er kjekkere enn gjennomsnittet. Om han ville ha et glansbilde så hadde han vel uansett ikke giddet å date deg? Altså har du noe han finner spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor fremstilles det som usikre mennesker med lavt selvbilde ikke har noen personlighet eller kan være en bra person? 

Synes det er en veldig merkelig slutning å trekke. En som er usikker kan nok være mer slitsom å være sammen med fordi de kan være mer sjalu, trenge masse bekreftelse osv, men det er ikke det samme som å ha en dårlig personlighet. 

En som har høy selvtillit trenger ikke å være noe bedre eller ha noe bedre personlighet. Finnes nok ufyselige mennesker med høy selvtillit også. 

Anonymkode: 84c64...762

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2017 den 12.53, AnonymBruker skrev:

Jeg merket meg at du skrev APP. Det var alt.

Anonymkode: bc9b5...fb6

Jeg går på AAP. Vil du se hvem som har vært interessert i meg mens jeg har gått på det..? Tror du er en av de som hadde blitt rimelig overrasket 

Hilsen storbyen!

Anonymkode: 78829...4b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fremstilles det som usikre mennesker med lavt selvbilde ikke har noen personlighet eller kan være en bra person? 

Synes det er en veldig merkelig slutning å trekke. En som er usikker kan nok være mer slitsom å være sammen med fordi de kan være mer sjalu, trenge masse bekreftelse osv, men det er ikke det samme som å ha en dårlig personlighet. 

En som har høy selvtillit trenger ikke å være noe bedre eller ha noe bedre personlighet. Finnes nok ufyselige mennesker med høy selvtillit også. 

Anonymkode: 84c64...762

Fordi de som ofte har lavt selvbilde har en tendens til å tråkke ned på andre eller seg selv konstant. Derfor ofte mobbere tar sin egen dritt ut over andre. De har skyhøy selvsikkerhet, men de hater egentlig seg selv så selvbildet er på bånn for å løfte seg selv opp så rakker de ned på andre.

De fleste med lavt selvbilde er destruktive mot seg selv eller andre på et eller annet vis. Og det er lite attraktivt. 

Sier ikke at det gjelder alle selvsagt, men jeg har møtt mange pene mennesker som sliter med å finne seg en partner fordi de er så innmari usikre på seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...