Gå til innhold

Er det virkelig så forskjellig fra land til land hvilke typer mennesker man synes er attraktive?


Miklo Velka

Anbefalte innlegg

Gjest Newroz

En venn av meg, eller en som jeg faktisk var på deit med..., som har et utenlandsk navn (det har jeg også, men jeg er kvinne, så da er det nok annerledes), sa at han aldri har fått så få match som i Norge. Reiser han til andre land - også Europeiske, får han veldig flere match. Jeg tror det er fordi norske kvinner er skeptiske til menn med utenlandske navn rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke mer attraktiv for dem fordi de synes du er penere, men fordi de leter etter en vestlig mann og sveiper på samtlige menn som er hvite.

Du finner ikke like mange kvinner i Norge hvis eneste krav til en mann er evnen til å forsørge henne + sende litt penger til mor og bestemor i Chiang Mai.

Det er forskjellen. Du ser rik ut, de er fattige. Hvis du føler deg som en konge av det, så ta deg en tur og finn deg en kone. 

Du kan jo også få tak i prostituerte her i Oslo, dersom det ikke er så farlig med om det bare er pengene dine hun er ute etter..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Du kan jo også få tak i prostituerte her i Oslo, dersom det ikke er så farlig med om det bare er pengene dine hun er ute etter..

Ja, det blir jo det samme.

6 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Du er ikke mer attraktiv for dem fordi de synes du er penere, men fordi de leter etter en vestlig mann og sveiper på samtlige menn som er hvite.

Hvis det er det som må til, så hvorfor ikke?

For øvrig så er vel russiske menn som oftest hvite også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miklo Velka skrev:

Ja, det blir jo det samme.

Hvis det er det som må til, så hvorfor ikke?

For øvrig så er vel russiske menn som oftest hvite også.

I Russland er det manko på menn og overtall av gifteklare kvinner.

Ikke noe imot det jeg, kjør på!

Bare forklarte deg akkurat hva kulturforskjellene var og hvorfor du var mer attraktiv i de landene. Det virket som du helt seriøst ikke visste det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Men hallo i luken, mennesker bygger sin selvtillit og sitt selvbilde på den personen de er, og jeg har akkurat innsett det er slike steder jeg må vende meg til for å få slike bekreftelser, fordi at jeg ikke får de ellers i livet. Om postordrebruder er det eneste man kan få, burde man ikke da benytte seg av denne muligheten i et forsøk på å bygge seg selv opp?

Hvordan bygger det deg opp å vite at de ikke egentlig vil ha deg? Da må du jo for det første lyve til deg selv, og så tro på det også..Finnes helt sikkert damer som kan like deg, hvis du begynner å oppføre deg skikkelig og tenke rasjonelt. 

Anonymkode: 3386e...79a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Miklo Velka skrev:

Jeg bestemte meg for å prøve Tinder Plus, for å eksperimentere litt, og startet med å sveipe i Norge. Resultatet? 0 matcher på 1 uke. Jeg "forflyttet" meg deretter til Bangkok i et par dager. Resultatet? 5 matcher. I dag så bevegde jeg meg til Russland i et par timer. Resultatet? 15 matcher, på et par timer!!
 

Hvor mange av dem fikk du snakket med?

Anonymkode: 1b2a8...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Miklo Velka skrev:



For øvrig så er vel russiske menn som oftest hvite også.

Leste et sted at det er et problem i Russland at mennene der drikker for mye, og at det er ofte derfor kvinner søker seg til andre vestlige land.

Anonymkode: 4be6d...5ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Men hallo i luken, mennesker bygger sin selvtillit og sitt selvbilde på den personen de er, og jeg har akkurat innsett det er slike steder jeg må vende meg til for å få slike bekreftelser, fordi at jeg ikke får de ellers i livet. Om postordrebruder er det eneste man kan få, burde man ikke da benytte seg av denne muligheten i et forsøk på å bygge seg selv opp?

Her har du noe av problemet ditt. Du tror innerst inne at du ikke har draget på ei dame, derfor søker du denne unnskyld uttrykket "falske brekreftelsen"  ifra datingnettsteder.

Jeg sa det tidligere i tråden og jeg sier deg igjen. Du må jobbe med deg selv. Du må vite at du er GOD NOK er ENHVER kvinne! Du skal ha det i deg. Ikke denne tvilen som du viser her at du besitter. Lær deg til å bli glad i deg selv. Lær deg til å vite at du er god nok. Lær deg til at du er et verdifullt menneske. Da vil du etterhvert tiltrekke deg ei dame naurlig.

Anonymkode: 4be6d...5ed

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Miklo Velka skrev:

Fremstår som en fjott, vil jeg tro. Har stadig vekk fått høre at jeg har kul hårsveis, har en bra stil, og kler meg veldig bra. Så var det personligheten da ...

Kan ikke flørting. Vet ikke hvordan det gjøres, eller hvordan det fungerer, så nei, blir ikke mye av det.

:fnise: Uffda.

Men står det i profilen din at du er norsk eller noe? Da er det jo ikke så rart at du får treff liksom, da det er nok for både kvinner og menn mange steder uten at det dreier seg om fysisk attraktivitet akkurat..

Vet ikke hva du vil men i dag gikk jeg fordi en mann som så ut som en real konebanker med hans thailandske kone og deres 3 halvt norsk/halvt thailandske barn. Det så på ingen måte ut som hun elsket han. Håpe hun får oppholdstillatelse og håpe hun forlater den eklingen som importerte henne minuttet hun kan. Ikke at jeg sier du er "konebanker" men det der er om mulig en enda mer fjern måte å finne seg en kjæreste på enn å finne den som "fjott", der du er.

Anonymkode: d54b4...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Miklo Velka skrev:

 

De fleste venner og betjentskaper jeg har er kvinner, så jeg prater mere med kvinner på én dag nå enn jeg gjorde på hele ungdomsskolen til sammen. Problemet er at de aldri er interesserte i noe annet enn vennskap. :P

Kanskje litt av problemet ligger i nettopp dette? Nå vet jeg at de fleste ikke deler mine tanker og tradisjonelle syn på ting, men det ligger faktisk noe i det. En mann som inhovedsak omgår kvinner og har kvinnelige venner vil oppføre seg mer som en kvinne. Det kan godt hende du er kjempeflink til å snakke med kvinner og at de liker å være med deg, men du er ikke en kvinne, du er en mann. For at attraksjon skal oppstå hos de fleste menn og kvinner må det være motpoler, en kvinne (i hovedsak feminin i kjernen)  tiltrekkes av en mann (i hovedsak maskulin i kjernen). Jeg sier ikke at du er feminin, det kan fint være at du er veldig mandig, men om du omgås i hovedsak kvinner snakker du nok med dem slik som kvinner ville snakket med kvinner, og det skaper ikke attraksjon.

Mitt råd til deg, jeg sier ikke at du skal droppe vennene dine, men fokuser på å få flere mannlige venner og gjør "manneting" med disse. Dra på fjelltur med en gruppe menn, se på kamp sammen etc, hva som helst. En kvinne vil ikke ha en ny venninne i en mann, hun vil ha en mann. :) 

Anonymkode: 07e67...9ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Miklo Velka skrev:

Hvorfor ikke, forresten? Norske kvinner er vel tiltrukket samme type menn, uansett om det er i "virkeligheten" eller på nett?

Det kan du sikkert si. Men man vurderer gjerne litt annerledes når det er personer man møter og blir kjent med enn når man velger fra en "katalog"... De fleste har kvaliteter som ikke kommer fram på en tinderprofil. Hva med å prøve gode gammeldagse kontaktannonser,  kanskje folk er mindre overfladiske der? Men så spørs det jo hva du er ute etter også. Ønsker du å velge fra øverste hylle selv om du befinner deg på midterste hylle? Er du uinteressert i å matche med jenter med ordinært utseende?  I så fall er det ikke rart du får få matcher. 

7 timer siden, Miklo Velka skrev:

Det er sant, men det kan jeg fint leve med.

:P

Du kan fint leve med en dame som er mer interessert i statsborgerskap og penger enn i deg?!? Du ønsker deg dame for enhver pris? 

Ingenting galt i utgangspunktet i å finne lykken med noen fra et fattigere land. Men da må det være kjærlighet. Og man må passe sammen. Ha noe til felles. Ellers ser jeg virkelig ikke poenget. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: Uffda.

Men står det i profilen din at du er norsk eller noe? Da er det jo ikke så rart at du får treff liksom, da det er nok for både kvinner og menn mange steder uten at det dreier seg om fysisk attraktivitet akkurat..

Vet ikke hva du vil men i dag gikk jeg fordi en mann som så ut som en real konebanker med hans thailandske kone og deres 3 halvt norsk/halvt thailandske barn. Det så på ingen måte ut som hun elsket han. Håpe hun får oppholdstillatelse og håpe hun forlater den eklingen som importerte henne minuttet hun kan. Ikke at jeg sier du er "konebanker" men det der er om mulig en enda mer fjern måte å finne seg en kjæreste på enn å finne den som "fjott", der du er.

Anonymkode: d54b4...621

Og hvordan ser så en konebanker ut? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt overraskende/sjokkerende at du faktisk synes det er greit med en partner som er sammen med deg kun for penger/oppholdstillatelsen skyld. Hvis en mann ikke elsker meg for den jeg er, så vil jeg heller være alene. Det finnes andre ting i livet. 

Så vil jeg bare si at tinder/nettdating er for min del mye mer overfladisk enn sjekking i det virkelige liv. På tinder må mannen være ekstremt pen for at jeg skal sveipe til høyre. Ute på gata/utested/skogen/hobby ser man i tillegg til utseende sjarm, glimtet i øyet, utstråling, smil, stemme, latter, ja alt, og liker i større grad "helt vanlige" menn. 

Anonymkode: 7b989...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du tenkt på at Norge er et veldig lite land med få innbyggere ( antall kvinner ) sammenlignet med kvinner i Thailand. Sør Amerika og Russland ? Siden det er flere unge menn i Norge enn kvinner i fruktbar alder så hvorfor ikke finne seg en dame utenfor landet ?  Har selv en fetter på 45 som ikke fant seg en norsk dame å slå seg til ro med, men som traff en skjønn og flott jente fra Thailand. De venter sitt andre barn nå. Hun er utrolig snill og stolt av mannen sin. Har aldri sett min fetter så lykkelig som idag.  Min Onkel som ble skilt er også gift med ei yngre fra Thailand.  Hun er også veldig snill og lojal mot ham. Også han har aldri hatt det så godt som idag. Og de bor litt i Thailand om vinteren og litt i Norge om sommeren. 

 

Anonymkode: 178f5...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Miklo Velka skrev:

Jeg har brukt Tinder til og fra de siste tre årene, uten noe som helst hell. I løpet av den perioden så har jeg sveipet i, eller oppholdt meg i Norge i til sammen 5-6 uker. Resultatet? Omtrent 3 matcher. Jeg bor i et vestlig europeisk land, og har derfor sveipet mest der. Resultatet? Kanskje 10-12 matcher på tre år. Jeg var på ferie i Sør-Amerika, og sveipet en del der. Den dagen jeg kom hjem derfra så satt jeg meg og skulle sveipe litt hjemme igjen, men Tinder hadde ikke oppdaget at jeg hadde forflyttet meg fra Sør-Amerika. Resultatet? 10 matcher på 15 minutter, alle i Sør-Amerika.

Jeg bestemte meg for å prøve Tinder Plus, for å eksperimentere litt, og startet med å sveipe i Norge. Resultatet? 0 matcher på 1 uke. Jeg "forflyttet" meg deretter til Bangkok i et par dager. Resultatet? 5 matcher. I dag så bevegde jeg meg til Russland i et par timer. Resultatet? 15 matcher, på et par timer!!

Hvorfor er det slik? Det kan vel ikke bare være det at "vestlige" kvinner har så vanvittig mye høyere standard enn kvinner i Sør-Amerika, Russland eller Thailand? Burde jeg i det minste ikke finne noen i mitt nærområde?

Jeg nærmer meg i alle fall konklusjonen at, om jeg ikke ønsker å tilbringe resten av livet alene, så har jeg to valg. Enten så må jeg flytte til et av de stedene, ellers så må jeg importere ei derfra. Å finne i der jeg bor er det tydeligvis bare å glemme i alle fall.

Jeg er etter hvert usikker på om jeg skal ta KG for fasit å være, for meningene er bastante, men samtidig så er det mange som påpeker at KG ikke er fasit. Men i følge "fasiten" så er det bare feite, gamle, ekle, stygge, kjedelige, patetiske pervoer som henter ei dame fra land som de jeg har matchet med folk i. Men hva er alternativet? Er det virkelig så patetisk å finne seg en partner fra et fattigere land?

Preferansen er ikke så ulik egentlig nei, men jeg har selv sett at utenlandske damer er er litt mer immøtekommende. Varierer litt fra land til land etter min erfaring. USA, Frankrike, Finland bra(Men får du ingen i norge får du kanskje få der og). Danmark, Tyskland og Sverige litt som Norge. Fattige land vil også være lettere av naturlige årsaker

MEN du må også tenke på at det er flere jenter i Bangkok enn i hele Norge, så sjansen for at du finner en jente som liker deg der er langt høyere enn f.eks telemark i Norge. Dessuten er hvit mann status i thailaland

Drit i hva de på KG mener om å finne seg partner fra et annet land. De har muligheter i Norge så de klarer ikke å sette seg inn i hvordan utsikten til å kanskje aldri oppleve å finne noen å tilbringe livet sitt med er. De er rett og slett sympatiløse. Gjør det du føler er det rette for deg, men sørg iallefall for at du liker den du evt importerer på et personlig plan

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt på at Norge er et veldig lite land med få innbyggere ( antall kvinner ) sammenlignet med kvinner i Thailand. Sør Amerika og Russland ? Siden det er flere unge menn i Norge enn kvinner i fruktbar alder så hvorfor ikke finne seg en dame utenfor landet ?  Har selv en fetter på 45 som ikke fant seg en norsk dame å slå seg til ro med, men som traff en skjønn og flott jente fra Thailand. De venter sitt andre barn nå. Hun er utrolig snill og stolt av mannen sin. Har aldri sett min fetter så lykkelig som idag.  Min Onkel som ble skilt er også gift med ei yngre fra Thailand.  Hun er også veldig snill og lojal mot ham. Også han har aldri hatt det så godt som idag. Og de bor litt i Thailand om vinteren og litt i Norge om sommeren. 

 

Anonymkode: 178f5...31a

Må tilføye at det er min Onkel og hans kone som pendler mellom Norge og Thailand.  Min fetter og hans kone som har barn bor fast i Norge.  Men som sagt så vil jeg sterkt anbefale deg å finne deg en flott dame utenfor vår lille andedam. For de fleste menn som finner ektefelle utenfor landet går det oftest bra med.  Er selv med i et miljø hvor halvparten av mennene er gift med filipiner damer og ser at damene og mennene har det fint sammen. Tror at kombinasjonen norsk mann og østlig dame er en fin kombinasjon :)

Anonymkode: 178f5...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Miklo Velka skrev:

Hvorfor ikke, forresten? Norske kvinner er vel tiltrukket samme type menn, uansett om det er i "virkeligheten" eller på nett?

Nei, mange kvinner får overdrevne egoer på tinder pga alle matchene

Hvis du er mindre heldig med utseendet er det lettere å finne noen i virkeligheten. Pass på god hygiene, stil, få deg muskler, og ikke vær needy

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Du har fått svarene på hvorfor du fikk flere matcher i andre land av brukere over.

Ts, hvorfor må du absolutt bruke tinder for å finne noen? Man trenger ikke å lese mange artikler for å finne ut at tinder er veldig skjevfordelt. Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke heller fokuserer på å møte damer i virkeligheten. Der har du langt bedre muligheter. Prøv nå det før du drar til utlandet å finner en. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ikke verre enn at det er flere folk andre steder.

Anonymkode: 2b78e...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, OnFire skrev:

Hvis du har et typisk norsk utseende og reiser til fattige land, så er det jo opplagt at du vil få mange treff. Ville vært mer interessant hvis du for eksempel merket stor forskjell på Norge, Japan (ikke rart om Japan skiller seg fra Norge og Australia, men ikke et fattig land) og Australia.

Jeg har sveipet litt i Japan da jeg i en kort tid bodde der, og jeg fikk ekstremt mange flere matcher enn her hjemme. Her får jeg kanskje 1 - 3 matcher per uke hvis jeg sveiper alle jeg kan til høyre 2 ganger om dagen. Der kunne jeg få flere matcher ved hver eneste runde med sveiping. Det var nok til at jeg sluttet med å sveipe alle til høyre og heller "sorterte" før fremfor etter match, siden jeg faktisk fortsatt fikk matcher selv med "sortering" først.

Anonymkode: d130d...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...