Gå til innhold

Slipper ikke egget?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har Lang syklus. Er i PP2 nå, og ssyklusene har vært på 37 og 38 dager. Første gangen testet jeg ikke for el men 2. Perioden testet jeg, og fikk første positive 17 dager før mens (var positiv i 2 dager, ettermiddag/kveld testing). Vi hadde en del sex den uken, så vi traff. Men kan det være at kroppen ikke slapp egget ordentlig? Jeg ble ihvertfall ikke gravid. Før jeg starta på p-piller var mensen helt på bærtur, uregelmessig, svært smertefull, og mye blod (beklager). Men nå er det bare moderate smerter og langt fra så mye blod. Aldri vært gravid.

Kan det være at jeg kommer til å slite med å bli gravid mtp uregelmessighet/lang syklus? 

Anonymkode: 964b6...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok upraktisk med lang syklus, siden det blir lenger mellom hver eggløsning og sjeldnere sjanse for graviditet, men du høres  faktisk absolutt fruktbar ut fordi du var negativ, positiv og så negativ igjen. Det virker veldig normalt for en person som faktisk har eggløsning. Husk at det bare er 25-30 % sjanse for å bli gravid per syklus selv om man treffer eggløsning. Ting kan ta tid uten at det er noe galt..

Anonymkode: c0701...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke unormalt at syklusene er tullete en stund etter pilleslutt. Kanskje du har hatt eggløsning, bare litt sent. Eller kanskje kroppen prøvde, men ikke fikk eggløsning. Man vil likevel få positive tester, da LH (hormonet som måles) får samme stigningen. 

Det å ikke bli gravid selv om man treffer på eggløsning er helt normalt. Treffer man eggløsning, og begge er friske, er sannsynligheten for graviditet fortsatt bare 25%. Det er blant annet derfor det ikke er unormalt at det går 6-12 måneder før man blir gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke garantert gravid bare fordi egget slipper. Er andre ting som spiller inn også. 

Anonymkode: 6fdf3...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du blir ikke garantert gravid bare fordi egget slipper. Er andre ting som spiller inn også. 

Anonymkode: 6fdf3...393

Ja. Det vet jeg. Men med tanke på at syklusen er lang. Og eventuelt uregelmessig også. 

Anonymkode: 964b6...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...