Gå til innhold

Hvordan får noen veldig faste, men tynne lår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange av de som har veldig faste lår, har jo ganske store lår fordi det er muskler. Men jeg ser av og til kvinner med super faste lår, men de er likevel smale.. hvordan gjør man det?

Anonymkode: 9115f...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mosjonsaktivitet? Dans, yoga osv.

Du har også ectomorphe mennesker, som genetisk er disponert for å være slanke selv om de trener mye.

Endret av Lurium
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lurium skrev:

Idrettsbakgrunn? Dans, yoga osv.

Du har også ectomorphe mennesker, som genetisk er disponert for å være slanke selv om de trener mye.

Vet ikke? Styrke tror jeg det er mest av.. 

selv gjør jeg yoga. Gjør det så muskler vokser, eller er det bra om du vil ha sånne tynne trente lår? Og hvor lenge er det vanlig å trene før resultat?

Anonymkode: 9115f...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mest gener. Jeg har alltid vært veldig tynn/slank, og trener masse styrke, men lårene mine er fortsatt små.

Anonymkode: c0067...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke? Styrke tror jeg det er mest av.. 

selv gjør jeg yoga. Gjør det så muskler vokser, eller er det bra om du vil ha sånne tynne trente lår? Og hvor lenge er det vanlig å trene før resultat?

Anonymkode: 9115f...c3c

Er bare tidvis på yoga selv, men helt sikkert folk her inne med masse erfaring. Det eneste jeg vet er at de kvinnene jeg ser som har yoga som primær mosjonsform har en fysikk som er lik den du beskriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kjempeglad for at musklene synes på lårene mine. Hadde sett grusomt stygt ut med den store rumpa uten muskuløse lår.. Man får mindre muskler i lår av jogging. 

Anonymkode: 1af3b...e90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav fettprosent og langdistansetrening, eller bare naturlig aktivitet. Hvis styrke: lav belastning. 

Anonymkode: 286ea...6c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at de egentlig bare har lite fett, noe de aller fleste kan oppnå. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gode gener", lite fett (bra fordeling av fett, altså f.eks. ikke mye bak lårene/rumpe, dette kan man jo ikke styre med annet enn kosthold, men igjen - genetikk her også), ikke tidligere jo-jo-slanker, passe mengde med muskler og alder spiller vel inn til en viss grad. 

Anonymkode: dd04d...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er genetisk. Jeg og venninnen min veier ca det samme, men hun har tynne, faste ben og jeg har kraftige muskuløse. Men jeg måler ca 10 cm mindre rundt magen enn det hun gjør. Sånn er bare kroppene våre, samme hva vi trener. 

Anonymkode: 1644e...269

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gener kombinert med noe trening, men mest gener

Anonymkode: f0f12...04f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav fettprosent er det nok..

Anonymkode: d54c2...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bli sykelig tynn for å få tynne lår. Det er bare sånn kroppen min er. Når lårene mine er så slanke (med muskler) som jeg foretrekker så ser resten av kroppen min direkte mager ut hvor alt av ribbein vises osv. Så jeg har bare akseptert at jeg er en person med fyldige lår. Bygger muskler relativt lett da, så faste blir de jo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2017 den 0.52, AnonymBruker skrev:

Mange av de som har veldig faste lår, har jo ganske store lår fordi det er muskler. Men jeg ser av og til kvinner med super faste lår, men de er likevel smale.. hvordan gjør man det?

Anonymkode: 9115f...c3c

Staking? Gå tur med hund? Trening med moderatintensitet over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gener og trening av mer utholdenhet/kondisjon enn tung/eksplosiv styrke. Men mest gener. Jeg har selv lange, slanke muskler. Selv om jeg kan trene tungt og er ganske sterk så får jeg ikke store muskler. Jeg får til en viss grad definerte muskler, men de blir ikke store. På samme måte er kroppen min mer utholdene over lang tid enn eksplosiv. Så dårlig til sprint, men bra på lengre løp.

Anonymkode: 95e20...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De damene jeg vet om som trener mye, er normalvektig og har lav fettprosent har slanke ben alle som en. Er det ikke relativt få kvinner som bygger store muskler lett?

Selv har jeg pæreform og har potensiale for å legge på meg på rumpe og lår, men bruker likevel str 36 i bukser (er normalvektig, har lav fettprosent og trener samt er generelt aktiv. Men trener ikke supertung styrke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ild skrev:

De damene jeg vet om som trener mye, er normalvektig og har lav fettprosent har slanke ben alle som en. Er det ikke relativt få kvinner som bygger store muskler lett?

Selv har jeg pæreform og har potensiale for å legge på meg på rumpe og lår, men bruker likevel str 36 i bukser (er normalvektig, har lav fettprosent og trener samt er generelt aktiv. Men trener ikke supertung styrke).

Har sett flere her som påstår at de bygger lett, men jeg har mine tvil. Man kan innbille seg at man ser store forandringer bare fordi man har begynt å trene styrke. Det har jeg sett spesielt på mange før og etterbilder hvor det egentlig ikke er noen forskjell. Det er ikke ofte jeg ser jenter på treningssenteret med spesielt synlige muskler. De er som oftest bare slanke og faste. 

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ild skrev:

De damene jeg vet om som trener mye, er normalvektig og har lav fettprosent har slanke ben alle som en. Er det ikke relativt få kvinner som bygger store muskler lett?

Selv har jeg pæreform og har potensiale for å legge på meg på rumpe og lår, men bruker likevel str 36 i bukser (er normalvektig, har lav fettprosent og trener samt er generelt aktiv. Men trener ikke supertung styrke).

Jeg bygger store muskler i lår og rumpe lett. Har sett mange kvinner som trener like mye som meg som også har mye muskler i lår og rumpe. 

3 timer siden, penny_ skrev:

Har sett flere her som påstår at de bygger lett, men jeg har mine tvil. Man kan innbille seg at man ser store forandringer bare fordi man har begynt å trene styrke. Det har jeg sett spesielt på mange før og etterbilder hvor det egentlig ikke er noen forskjell. Det er ikke ofte jeg ser jenter på treningssenteret med spesielt synlige muskler. De er som oftest bare slanke og faste. 

Hos meg er det i alle fall stor forskjell og det sier alle rundt meg også. Grunnen til at mange jenter på treningssenter kun er slanke er fordi de ikke trener tungt eller hardt. De færreste på treningssenter generelt uansett om det er menn eller kvinner trener tungt. De færreste menn på treningssenter har store muskler. 

Anonymkode: 1af3b...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bygger store muskler i lår og rumpe lett. Har sett mange kvinner som trener like mye som meg som også har mye muskler i lår og rumpe. 

Hos meg er det i alle fall stor forskjell og det sier alle rundt meg også. Grunnen til at mange jenter på treningssenter kun er slanke er fordi de ikke trener tungt eller hardt. De færreste på treningssenter generelt uansett om det er menn eller kvinner trener tungt. De færreste menn på treningssenter har store muskler. 

Anonymkode: 1af3b...e90

Men hva betyr det at du bygger muskler lett? Hvor mange kg muskler klarer du å bygge på et år f,eks?

De jeg snakker om har sier de har bygd masse muskler "over natta", og de kan tydelig se det, så de tør ikke å trene mer. 

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...