Gå til innhold

Folk som er umulige å komme innpå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med dem?

Anonymkode: 5b74b...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje de ikke er interessert i nærkontakt med nettopp deg? Alt kan snus, også den problemstillingen du her tar opp. 

Anonymkode: a51ab...9bc

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn person. Jeg ønsker ikke å være sånn, men vet helt ærlig ikke hvordan man "åpner opp"...
Det handler nok helt ærlig om at jeg ble mobbet og at jeg har blitt utsatt for overgrep. Jeg har bygd opp en mur, og den har vært der så lenge at jeg ikke vet hvordan jeg skal være annerledes. Jeg har fått høre at jeg virker kald og avvisende, men egentlig så er jeg bare veldig redd.

Anonymkode: 2e4e1...322

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. De bare er sånn 

2. De liker deg ikke eller de liker ikke folk generelt

3. De har blitt såret eller skadet av folk og stoler ikke på noen

4: De har issues som ikke går sammen med andre folk som kan være alkoholisme, rusmisbruk, psykisk-/fysisk sykdom/handicap

....etc.

 

Anonymkode: 15ded...264

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du inn på oss for?

Anonymkode: 033c3...f82

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er en sånn person. Jeg ønsker ikke å være sånn, men vet helt ærlig ikke hvordan man "åpner opp"...
Det handler nok helt ærlig om at jeg ble mobbet og at jeg har blitt utsatt for overgrep. Jeg har bygd opp en mur, og den har vært der så lenge at jeg ikke vet hvordan jeg skal være annerledes. Jeg har fått høre at jeg virker kald og avvisende, men egentlig så er jeg bare veldig redd.

Anonymkode: 2e4e1...322

Jeg vil sterkt annbefale deg å åpne deg helt for en som står deg veldig nær om du har muligheten. Fortell vedkommende alt sammen og hvorfor det gjør deg til den du er, da får man fort tilbakemeldinger på ting som kan endre deg til det possitive. Da vil du bli en mer åpen person som ikke er like redd. Jeg vet ikke hva overgrep gjør med vedkommende, men vet hva mobbing kan gjøre med folk, det kan være ganske så jævlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke behov for at alle og enhver skal "komme innpå meg" uten videre. Noe av det mest plagsomme jeg vet om er folk som tror de har rett til å spørre og grave om alt mulig selv om man knapt har rukket å hilse.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke umulig å komme innpå, men er nok i kategorien din TS allikevel. Greia er vel at vi ikke er flinke til small-talk, vi bryr oss kanskje ikke om siste mote / siste fest/ siste type / om småbarna etc. Jeg starter samtaler / er med på samtaler om samfunnsøkonomiske problemstillinger, politikk, religionhistorie ofte relatert til dagens samfunn / hendelser etc.  Kanskje du/dere TS som er av den oppfatning ikke helt når opp, og er ikke helt interessant for "oss umulige"?!

Anonymkode: 0b253...ca9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de ikke er interessert i nærkontakt med nettopp deg? Alt kan snus, også den problemstillingen du her tar opp. 

Anonymkode: a51ab...9bc

Men da er det jo bare å si det til vedkommende i stedet for å braute ut om det på nett. :roll: 

Anonymkode: ce019...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Vi er veldig private av oss.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke umulig å komme innpå, men er nok i kategorien din TS allikevel. Greia er vel at vi ikke er flinke til small-talk, vi bryr oss kanskje ikke om siste mote / siste fest/ siste type / om småbarna etc. Jeg starter samtaler / er med på samtaler om samfunnsøkonomiske problemstillinger, politikk, religionhistorie ofte relatert til dagens samfunn / hendelser etc.  Kanskje du/dere TS som er av den oppfatning ikke helt når opp, og er ikke helt interessant for "oss umulige"?!

Anonymkode: 0b253...ca9

Nå virker det som om at noen gubber sitter og skal sjekke damer igjen... :kvalm: 

Anonymkode: ce019...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De verste scenarier for meg er når jeg via jobben og i andre sammnhenger havner i en sosial setting  der det føles uhøflig å ikke si noe. Måten de andre snakker på er jeg ikke en del av,da de bruker mye humor med undertoner i og jeg klarer ikke for mitt bare liv delta i det dermed blir det bare til at jeg later som og smiler hjelpesløst og later som jeg skjønner og så er jeg lettet når jeg kommer meg unna men jeg bruker mye energi på å ikke vise hvordan jeg har det.

Anonymkode: 5b74b...2e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nok også en av de, og vet du? Jeg er rett og slett ikke interessert i netopp deg. Jeg vil ikke slippe deg innpå meg. Enten syns jeg ikke noe om deg, har ingen behov for å prate med deg eller så syns jeg du gnåler. Jeg liker ro og fred, fredlige folk uten for mye mas og høylytt gnål. Sorry men sånn er det. Take a hint. 

Anonymkode: 91a59...89b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få dem til å drikke alkohol, da åpner de seg opp :P 

Anonymkode: 6ab48...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slik på jobben, liker ikke tomprat med kollegaer og unngår sosial kontakt så mye som mulig.

Jeg har imidlertid min vennekrets, samboer og familie jeg er åpen med. Det er bare at jeg ikke slipper inn enhver, kun de få utvalgte som interesserer meg.

Anonymkode: d3af8...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med dem?

Anonymkode: 5b74b...2e1

# Liker ikke smalltalk, eller prat om overfladiske ting..
# Privat person
# Svært få kommer innpå meg, bare få utvalgte :) 
# Har ikke behov for at alle jeg blir kjent med/er kjent med, kommer helt innpå meg. Det velger jeg helt selv. 
Det er ikke noe galt med oss overhode. Vi er akkurat som du og alle andre på kloden, vi er bare forskjellige. Og takk og lov for det! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er slik på jobben, liker ikke tomprat med kollegaer og unngår sosial kontakt så mye som mulig.

Jeg har imidlertid min vennekrets, samboer og familie jeg er åpen med. Det er bare at jeg ikke slipper inn enhver, kun de få utvalgte som interesserer meg.

Anonymkode: d3af8...dca

Litt av en arbeidskollega

Anonymkode: 4776f...d51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du ikke er en trygg person å åpne seg for. 

Anonymkode: 24fc1...6f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Minlillesky skrev:

# Liker ikke smalltalk, eller prat om overfladiske ting..
# Privat person
# Svært få kommer innpå meg, bare få utvalgte :) 
# Har ikke behov for at alle jeg blir kjent med/er kjent med, kommer helt innpå meg. Det velger jeg helt selv. 
Det er ikke noe galt med oss overhode. Vi er akkurat som du og alle andre på kloden, vi er bare forskjellige. Og takk og lov for det! :) 

Ditt liv, dine meninger. Og så?

Du er ikke alene om å velge hvem man vil la komme innpå en. Noen prater på en måte (de er flinke til å prate for seg, det er en kunst det) så det virker som om at de er åpne, men det betyr ikke at de er det selvom de prater mye. De har en måte å prate på så det virker som om at de utlevere seg selv, men de gjør ikke det. ;) 

Anonymkode: ce019...1b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Morten1 skrev:

Jeg vil sterkt annbefale deg å åpne deg helt for en som står deg veldig nær om du har muligheten. Fortell vedkommende alt sammen og hvorfor det gjør deg til den du er, da får man fort tilbakemeldinger på ting som kan endre deg til det possitive. Da vil du bli en mer åpen person som ikke er like redd. Jeg vet ikke hva overgrep gjør med vedkommende, men vet hva mobbing kan gjøre med folk, det kan være ganske så jævlig.

Det er ikke meg du siterer, men jeg fikk lyst til å svare deg.

Jeg åpnet meg, totalt for et menneske jeg virkelig ønsket å ha i mitt liv. Resultatet? Vedkommende syns jeg er ustabil, trengende, masete, klengete, altfor åpen, altfor ærlig, kravstor, altfor emosjonell, drama etc. Hvorfor? Fordi vedkommende selv ikke taklet at det fantes et menneske som var villig til å gå langt for å åpne opp om seg selv. Fordi vedkommende ikke var den personen h#n gjerne vil at andre skal tro at h#n er. Vedkommende hadde ikke engang ryggrad til å si ting som det var, selv om jeg ba om ærlighet. 

Resultatet på dette igjen er at jeg slipper ikke andre til igjen. Ikke når den jeg følte jeg endelig kunne åpne meg for ikke taklet meg og situasjonen. Vedkommende var ikke sterk nok til å takle min personlighet, min empati, min medmenneskelighet. 

Du skal derfor være veldig forsiktig med å gi slike råd, da en slik person kanskje er den siste tråden som holder deg oppe. Og når du opodager at vedkommende ikke takler deg som den du er, da blir du enda mer alene.

Det ts bør vurdere er om det er aktiviteter h#n vil gjøre, som er viktige for h#n og som gjør det mulig å bli gradvis kjent med andre.

Anonymkode: dd6f0...87e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...