Gå til innhold

Master?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hvordan dette med master fungerer? Hvordan er det disse to årene ser ut? Arbeider man hele tiden med masteroppgaven samtidig som man tar emner hvert semester? Hvor mange emner må man ha? Når begynner man skrivingen? 

Jeg forstår at det varierer litt ut ifra hva slags retning man har valgt, men kjempefint om dere kan dele hvordan deres opplegg har vært. :)

Anonymkode: 0b6a1...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat levert master. Vi leverte prosjektskissen til masteroppgaven som eksamensoppgave i mai i fjor. Det var forsåvidt ikke et krav at det skulle være en prosjektskisse til masteren, men vi ble oppfordret til det slik at den var ferdig til høsten. Det semesteret hadde jeg to fag, men tror de var delt inn i 4 emner. I høst søkte jeg NSD om å få prosjektet godkjent. Da sendte jeg inn intervjuguide, prosjektskisse og samtykkeskjema. Det tar noen uker å få den godkjennelsen og dersom man skal behandle personvernopplysninger kan man ikke starte datainnsamlingen av disse før prosjektet er godkjent. Så dersom du trenger godkjennelse er det lurt å søke tidlig. Det var forsåvidt det jeg gjorde med masteren før jul. Hadde et annet fag på 30 stp. høstsemesteret. I januar begynte jeg å samle inn data samtidig som jeg skrev metodekapittelet. Jeg var ferdig med dette tidlig i februar. Så var det koding og analysering av datamaterialet. Det tar veldig mye tid. Er greit å kunne begynne med dette så tidlig som mulig. Jeg leverte masteroppgaven for ca. to uker siden. 

Anonymkode: cb1a4...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok master så var det vanlige fag i to semester (det første året). Også besto siste året av masteroppgaveskriving.

Anonymkode: ef9ce...ad6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 8 emner første året på masteren (4 hvert semester). Deretter hadde jeg 2 fordypningsemner, et vanlig emne, samt  fordypningsprosjekt i 3. semester. Deretter masteroppgave siste semester. Dette var på NTNU Gløshaugen, siving-master. 

Anonymkode: fb789...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte litt av denne tråden. Jeg ville bare takke dere som har svart! Det kom godt ut av for en utenforstående. :)

Anonymkode: 0b6a1...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2017 den 18.54, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat levert master. Vi leverte prosjektskissen til masteroppgaven som eksamensoppgave i mai i fjor. Det var forsåvidt ikke et krav at det skulle være en prosjektskisse til masteren, men vi ble oppfordret til det slik at den var ferdig til høsten. Det semesteret hadde jeg to fag, men tror de var delt inn i 4 emner. I høst søkte jeg NSD om å få prosjektet godkjent. Da sendte jeg inn intervjuguide, prosjektskisse og samtykkeskjema. Det tar noen uker å få den godkjennelsen og dersom man skal behandle personvernopplysninger kan man ikke starte datainnsamlingen av disse før prosjektet er godkjent. Så dersom du trenger godkjennelse er det lurt å søke tidlig. Det var forsåvidt det jeg gjorde med masteren før jul. Hadde et annet fag på 30 stp. høstsemesteret. I januar begynte jeg å samle inn data samtidig som jeg skrev metodekapittelet. Jeg var ferdig med dette tidlig i februar. Så var det koding og analysering av datamaterialet. Det tar veldig mye tid. Er greit å kunne begynne med dette så tidlig som mulig. Jeg leverte masteroppgaven for ca. to uker siden. 

Anonymkode: cb1a4...3bd

Og gratulerer med nylig levert masteroppgave! 

Anonymkode: 0b6a1...887

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt 3 fag pr semester, de første tre semestrene (en kombinasjon av obligatoriske fag og valgfag).

Så har det vært masterskriving på "fulltid" det siste semesteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 27.5.2017 den 18.54, AnonymBruker skrev:

 I høst søkte jeg NSD om å få prosjektet godkjent. Da sendte jeg inn intervjuguide, prosjektskisse og samtykkeskjema. Det tar noen uker å få den godkjennelsen og dersom man skal behandle personvernopplysninger kan man ikke starte datainnsamlingen av disse før prosjektet er godkjent. 

Jeg var allerede sent ute og hadde sagt til veileder at jeg «venter på svar» fra NSD når jeg egentlig ikke hadde søkt enda. Sendte søknad på kvelden og fikk godkjenning tidlig dagen etter. Det var helt utrolig. Veilederen min kunne ikke fatte det. Jeg tror kanskje det var fordi jeg ikke skulle ha noe «omfattende» personopplysninger. Men fortsatt. Det var kjemperaskt. Flaks for meg!

Anonymkode: 85332...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...