Gå til innhold

Normalvektig og lavkarbo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 53 kg og litt under normalt høy. Hviljen effekt kan lavkarbo ha på min kropp? Vil gjerne ned 3-4 kilo. Er karbojunkie og spiser mye søtsaker og har innsett jeg bare må kutte sukker helt. Blir stygg i huden av godis.. Blir man ekstremt slapp? Har lest at karbohydrater holder mye vann igjen i kroppen, så i det minste kan det hende jeg mister vannkg? Tar gjerne imot erfaringer fra andre😊

Anonymkode: fe155...aa4

Har endret innlegget i henhold til de nye reglene. Les på toppen av siden

sofie777, mod

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cyrus

Jeg har vært på hard lavkarbo de siste 4 dagene! Send meg gjerne en pm om du vil høre mine erfaringer, og få øvrige tips om kosthold og trening 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du spiser har ingenting med hvordan huden din ser ut. Det avgjøres av hormoner. 

Anonymkode: 4f35d...0bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cyrus
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva du spiser har ingenting med hvordan huden din ser ut. Det avgjøres av hormoner. 

Anonymkode: 4f35d...0bb

Og hva du spiser påvirker hormonbalansen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva du spiser har ingenting med hvordan huden din ser ut. Det avgjøres av hormoner. 

Anonymkode: 4f35d...0bb

Da påvirker sukker hormonene, for jeg får også stygg hud av sukker.

Anonymkode: 42f38...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cyrus skrev:

Og hva du spiser påvirker hormonbalansen 😉

Nei, ikke så mye. Spør enhver med fagkompetanse, dermatologer for eksempel. :)

Anonymkode: 4f35d...0bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jezuz, hvorfor definerer alle raffinert sukker som karbohydrater. Kutt ut sukkeret, spis vanlig mat. HAvergryn, grovbørd, ris osv er karbohydrater. Godis er rafinert sukker blandet med mettet fett. Der har du problemet ditt. Det er ikke lavkarbo som er løsningen, men å slutte å spise rent hvitt sukker og masse mettet fett. Hvorfor gjøre ting vanskeligere for seg enn det trenger å være. jezuz.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veier 53 kilo og vil ned i vekt? Det du må begynne med er å trene. Jeg veier 56 kilo og har veldig lite fett på kroppen fordi jeg trener tungt styrke og spiser sunt. Du trenger ikke bli nærmest undervektig, du trenger å trene. Hvis du går ned i vekt vil du fortsatt se akkurat like dvask ut. 

Anonymkode: 7442a...367

Har endret innlegget i henhold til de nye reglene. Les på toppen av siden

sofie777, mod

Endret av sofie777
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du veier 53 kilo og vil ned i vekt? Det du må begynne med er å trene. Jeg veier 56 kilo og har veldig lite fett på kroppen fordi jeg trener tungt styrke og spiser sunt. Du trenger ikke bli nærmest undervektig, du trenger å trene. Hvis du går ned i vekt vil du fortsatt se akkurat like dvask ut. 

Anonymkode: 7442a...367

Jeg trener allerede. Vil være slank, ikke muskelbunt. 

Anonymkode: fe155...aa4

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av egen erfaring vil appetitten gå ned en del, så du vil slutte å ville spise godteri og annet høykarbo.

Du vil nok også miste en del vannvekt.

Den første uken vil du kanskje føle deg litt syk. Det jeg alltid merker når jeg begynner på streng lavkarbo, der ketose er målet, er sår hals, litt hodepine, litt slapphet og litt mageproblemer. Ikke noe som kommer til å ødelegge dagen, men akkurat nok til at du merker det.

Hvis du klarer å holde ut den første tiden med symptomer, DA kan jeg love deg at du er glad for at du holdt ut. :) 

Anonymkode: 53429...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Uffda skrev:

Jezuz, hvorfor definerer alle raffinert sukker som karbohydrater. Kutt ut sukkeret, spis vanlig mat. HAvergryn, grovbørd, ris osv er karbohydrater. Godis er rafinert sukker blandet med mettet fett. Der har du problemet ditt. Det er ikke lavkarbo som er løsningen, men å slutte å spise rent hvitt sukker og masse mettet fett. Hvorfor gjøre ting vanskeligere for seg enn det trenger å være. jezuz.

For noen er effekten av lavkarbo mye mer ønskelig enn den effekten man får av å spise "gode" karbohydrater som ris og grovbrød.

For å ta meg som et eksempel: jeg trenger et kosthold som minsker appetitten min. Ris og grovbrød gir meg bare lyst til å spise mer. Et strengt lavkarbo-kosthold drar appetitten min ned til nesten null. Jeg spiser mat for å leve, istedenfor å leve for å spise.

Så for meg er lavkarbo løsningen. Det er en lett løsning for meg og mange andre, og mye lettere enn å spise ris og grovbrød og dermed kjempe mot alt annet jeg skulle ønske jeg kunne spise, som potetgull, godteri, iskrem, kaker og lignende. 

Anonymkode: 53429...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noen er effekten av lavkarbo mye mer ønskelig enn den effekten man får av å spise "gode" karbohydrater som ris og grovbrød.

For å ta meg som et eksempel: jeg trenger et kosthold som minsker appetitten min. Ris og grovbrød gir meg bare lyst til å spise mer. Et strengt lavkarbo-kosthold drar appetitten min ned til nesten null. Jeg spiser mat for å leve, istedenfor å leve for å spise.

Så for meg er lavkarbo løsningen. Det er en lett løsning for meg og mange andre, og mye lettere enn å spise ris og grovbrød og dermed kjempe mot alt annet jeg skulle ønske jeg kunne spise, som potetgull, godteri, iskrem, kaker og lignende. 

Anonymkode: 53429...e7c

Sånn vil jeg og ha det! Ulvehunger med lavkarbo. Har eksamen på mandag og kan ikke være slapp, men tirsdag skal jeg virkelig prøve:) 

Anonymkode: fe155...aa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sånn vil jeg og ha det! Ulvehunger med lavkarbo. Har eksamen på mandag og kan ikke være slapp, men tirsdag skal jeg virkelig prøve:) 

Anonymkode: fe155...aa4

Med høykarbo *

Anonymkode: fe155...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Dessuten vil jeg minne dere på de nye reglene om høyde og vekt som står øverst på siden.

sofie777, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener allerede. Vil være slank, ikke muskelbunt. 

Anonymkode: fe155...aa4

Du tror du blir en muskelbunt av å heller gå opp noen kilo i muskelmasse? Med en så lav vekt som du ønsker vil du bare se tynn ut, og jeg vet ikke hvorfor du har fått for deg at det er pent. Du er nok mer enn slank nok som det er. 

Anonymkode: 7442a...367

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noen er effekten av lavkarbo mye mer ønskelig enn den effekten man får av å spise "gode" karbohydrater som ris og grovbrød.

For å ta meg som et eksempel: jeg trenger et kosthold som minsker appetitten min. Ris og grovbrød gir meg bare lyst til å spise mer. Et strengt lavkarbo-kosthold drar appetitten min ned til nesten null. Jeg spiser mat for å leve, istedenfor å leve for å spise.

Så for meg er lavkarbo løsningen. Det er en lett løsning for meg og mange andre, og mye lettere enn å spise ris og grovbrød og dermed kjempe mot alt annet jeg skulle ønske jeg kunne spise, som potetgull, godteri, iskrem, kaker og lignende. 

Anonymkode: 53429...e7c

Og hva får deg til å tro at det er sunt for deg å ikke ha lyst på mat? For noen er tobakk gunstig også siden de da slipper å få lyst på mat eller søtsug, men betyr det at det er bra for dem? Selvfølgelig ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.5.2017 den 14.48, AnonymBruker skrev:

Er 53 kg og litt under normalt høy. Hviljen effekt kan lavkarbo ha på min kropp? Vil gjerne ned 3-4 kilo. Er karbojunkie og spiser mye søtsaker og har innsett jeg bare må kutte sukker helt. Blir stygg i huden av godis.. Blir man ekstremt slapp? Har lest at karbohydrater holder mye vann igjen i kroppen, så i det minste kan det hende jeg mister vannkg? Tar gjerne imot erfaringer fra andre😊

Anonymkode: fe155...aa4

Har endret innlegget i henhold til de nye reglene. Les på toppen av siden

sofie777, mod

Karbohydrater holder ikke igjen vann, er saltet som gjør det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, tdm900 skrev:

Karbohydrater holder ikke igjen vann, er saltet som gjør det. 

Er ikke helt riktig det da. 

Inntak av karbohydrater gjør at kroppen lagrer glykogen i kroppens muskler og den slags. Dette inneholder vann og gjør at vi fint kan lagre 1-2kg vann i kroppen pga inntak av karbohydrater. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forhøyet insulin? Eller andre sykdommer der lavkarbo anbefales? Om ikke ser jeg ikke poenget i å kjøre på med en såpass heftig omlegging av kostholdet som lavkarbo. 

Ville startet med å bytte ut godteriet med vanlig mat, siden du spiser mye vil du jo få effekt bare av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...