Gå til innhold

Nabo begynte å slå plenen kl. 09.30 i dag, er ikke det litt tidlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at noen orker å stå opp i klippe plenen så tidlig på en fridag, men men, mye rart der ute :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Hanako skrev:

Skjønner ikke at noen orker å stå opp i klippe plenen så tidlig på en fridag, men men, mye rart der ute :P

:Nikke: 

Anonymkode: 9d77e...53b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får prøve å jobbe i helsevesenet og gå fra sein til tidlig flere ganger i uka og så kan du snakke om normal døgnrytme når du er så i hundre når du kommer hjem fra jobb kl 22:30 at du ikke får sove før kl 00-01 og så skal du opp klokka 05:30 dagen etter, og så har man også gjerne en nattevakt samme uka også. 

Det er ikke alle som jobber 8-4 og da er det ikke så lett å stå opp og legge seg til samme tid året rundt. 

Anonymkode: 334d2...e18

Når man jobber turnus kan man jo heller ikke klage på at verden utenfor lever til normale tider. 

Anonymkode: 55496...74a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg begynte å klippe plena mellom 12 og 13 sånn at jeg ikke skulle plage noen. 

Anonymkode: 334d2...e18

Jeg har sluttet å slå plenen :)

Men jeg vurderer å begynne igjen for å hevne meg på naboen :laugh:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man jobber turnus kan man jo heller ikke klage på at verden utenfor lever til normale tider. 

Anonymkode: 55496...74a

Les innlegget jeg svarte på. Det var en person som mente at alle må stå opp tidlig og legge seg tidlig året rundt. Du gjør deg bare vanskelig. Svært mange mennesker jobber turnus og det er helt normalt å sove til i alle fall kl 10 på helg. 

Anonymkode: 334d2...e18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for tidlig på en lørdag synes jeg, som liker rolige morgener, men det er lite å få gjort med det! Hadde en nabo en gang som brukte å begynne halv åtte-åtte i helgene, det var skikkelig irriterende :P 

 

Anonymkode: e063f...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I-landsproblemer... Vær heller glad for at han faktisk klipper plenen. 9.30 er ikke så tidlig, egentlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg begynte å klippe plena mellom 12 og 13 sånn at jeg ikke skulle plage noen. 

Anonymkode: 334d2...e18

Du hadde plaget meg! ;) Jeg hvilte nemlig da fordi jeg synes det er så utrolig deilig å stå opp grytidlig (Ved 5-tiden) når det er varmt og lyst for å få unna dagens gjøremål.  Men bor man i et område med flere hus så kan man jo egentlig aldri klippe plenen uten å plage noen. Enten er det for tidlig, for sent eller for fint vær. Og når det regner eller midt på dagen på hverdager kan man jo selvfølgelig ikke klippe av praktiske grunner. Her jeg bor klipper ingen plenen akkurat nå (Altså kl. 23 en lørdagskveld med fint vær), men bøndene kjører traktor som bare det. Og det må de få lov til. Plenklipping, traktorkjøring osv. er nødvendige gjøremål og det må folk få lov til å drive med innenfor rimelighetens grenser. Vil man ha total stillhet til enhver tid anbefaler jeg en hytte langt ute i skogen. Men der har man gjerne bl.a. ugler og rever og de kan tidvis lage et helsikes leven de også.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hanako skrev:

Skjønner ikke at noen orker å stå opp i klippe plenen så tidlig på en fridag, men men, mye rart der ute :P

Kl 0930 på lørdag er min mor ferdig med å vaske badet, støvsuge stue, ganger og kjøkken og er i ferd med å gjøre ferdig helgehandelen. Jeg har aldri opplevd at hun har ligget lenge, unntatt dersom hun har vært syk. Og det kan godt hende at faren min er i gang med plenklipping på den tiden, da de som regel har andre planer for lørdagene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tidlig, men så lenge folk bare bråker fra 07-23 har en ingenting en skulle sagt for da har de loven på sin side.

Anonymkode: 110e4...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok helt innafor, ja. Sånn ifølge reglene er det helt greit. Selv venter jeg med støyende aktiviteter til kl. 10 på lørdager, av hensyn til naboene, men av og til har man planer som gjør at dette ikke går. Kan hende det var tilfelle med din nabo? Får håpe det ikke skjer hver lørdag :) 

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at det ikke er lovlig før kl 0900 på lørdager?

Er det samme tid som gjelder på søndager? 

Anonymkode: 330b9...ccb

Søndager er det ikke lov til å bruke motorgressklipper i det hele tatt :) 

Anonymkode: 324f8...9fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynte de å snekre i 22-tiden på lørdagskveld.

Anonymkode: 680f9...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ble vekket av det, har stått opp tidlig, kvart på seks, hele uka, og pleier å sove ut litt i helgene, men ikke denne gangen.

Er det greit? Ikke noe å si på?

Anonymkode: abd47...048

Synes ikke det er spesielt tidlig.. Bruk ørepropper om det plager deg så veldig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye værre med folk som bråker etter klokka 23.00. 

09.30 er jo langt på dag.

Anonymkode: 2773a...6bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg ble vekket av plenklipping så var klokken 07:30 :dry::dry:

Ville blitt irritert hvis ikke det var for at jeg hadde forsovet meg og skulle vært oppe kl 07, og kun plenklippingen reddet meg fra å bli enda senere :fnise:

Uansett, det er litt tidlig for oss b mennesker men du kan ikke si noe på det. Ta i ørepropper!

Anonymkode: c63af...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest mimoe

Folk har kanskje annet å gjøre enn å sitte på hendene itilfelle noen av naboene ønsker å sove bort dagen???

Helt innafor, synes jeg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og alle lever akkurat etter din døgnrytme da eller? 

Noen er syke, oppe med barn osv, osv... 

Ingen har vondt av å ta litt henyn. 

Anonymkode: b31c6...938

Alle har forskjellige døgnrytmer, men å sove ut hjelper ikke i lengden. Det er å legge seg noenlunde i rett tid, slik du pleier og stå opp til normal tid, slik du pleier. Å ta igjen tapte tider i helgene er ikke det som skaper en god søvnrytme. Selvsagt har vi alle forskjellige søvnmønstre, men vi må jo tilpasse oss verden utenfor. Reglene er jo klare. Stilt mellom 23-7 . Etter det, må jo folk få klippe plenen sin, selv om du sover. Såfremt det ikke er søndag og hviledagen skal holdes hellig ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at det ikke er lovlig før kl 0900 på lørdager?

Er det samme tid som gjelder på søndager? 

Anonymkode: 330b9...ccb

Søndager er det ikke liv å klippe plen eller gjøre sånn arbeid.

Anonymkode: abf05...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man er da mer egoistisk dersom man mener at naboene ikke kan klippe plenen på lovlig tid fordi man selv skal sove til langt på dagen. 

Anonymkode: 55496...74a

Enig. Halv 10 er helt innafor. Man kan ikke ta hensyn til alt og alle hele tiden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...