Gå til innhold

Nabo begynte å slå plenen kl. 09.30 i dag, er ikke det litt tidlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er tidlig selv om det er lov. Mange vil jo sove ut litt i helgene så jeg synes han kunne ventet til 11.30

Anonymkode: 8cbbb...08f

Og mange har planer i helgene og må ferdig unna slike oppgaver tidlig på dagen. 9.30 er ikke for tidlig, men helt innenfor. 

Anonymkode: 55496...74a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

09:30 på en lørdag er innenfor ja, selv om jeg godt skjønner det er irriterende. Personlig syntes jeg slikt kan velte til 11:00, men du kommer neppe noen vei med å klage TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er såpass varmt som det er nå, så skjønner jeg han begynte tidlig. Å klippe plenen klokka 12 på dagen hadde blitt for varmt. Jeg satt ute å spiste frokost halv 9, til og med da steika sola her. Kanskje han hadde planer utover dagen og ikke orket å klippe når han kom hjem igjen.

Nå har ikke jeg plen, men hadde nok gjort det samme. Dumt at noen sover, men hadde brydd meg så mye.

Anonymkode: 94cda...4ee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
7 timer siden, Sphere skrev:

Det er helt innafor. Om det er lurt med tanke på populariteten i nabolaget er en annen ting.

Jeg bor i et typisk eneboligområde. Et sikkert vårtegn her er Søndag&Sirkelsag. Søndager er de klar verste dagene, det durer fra alle kanter her. Det er sikkert noen som irriterer seg. Men enten tør de ikke å si fra for ikke å være en surnabo, eller så lar de være å si noe fordi de selv kan tenkes å sette i gang sine maskiner på en søndag. 

Jeg synes det er greit å ta hensyn så langt råd er. Selv ville jeg nok ventet til litt lenger utpå lørdagen enn halv ti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tidlig? Ja. Ulovlig? Nei. Det er etter klokken 0900. Altså helt innenfor loven.

Anonymkode: 6d98a...c2b

Betyr det at det ikke er lovlig før kl 0900 på lørdager?

Er det samme tid som gjelder på søndager? 

Anonymkode: 330b9...ccb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo det synes jeg er for tidlig. For øvrig synes jeg folk tar alt for lite hensyn til andre for tiden. 

Anonymkode: b31c6...938

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

09.30 er ikke for tidlig. Og ingen trenger å sove bort hele lørdagen bare fordi man står opp tidlig ellers i uka. Dessuten er det varmt ute nå, så jeg skjønner godt at naboen din ikke venter til det er varmest og sola står høyest på himmelen. Det er fint å få unna ting som plenklipping mens det fortsatt er litt sval temperatur.

Anonymkode: 21293...893

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

09.30 er ikke for tidlig. Og ingen trenger å sove bort hele lørdagen bare fordi man står opp tidlig ellers i uka. Dessuten er det varmt ute nå, så jeg skjønner godt at naboen din ikke venter til det er varmest og sola står høyest på himmelen. Det er fint å få unna ting som plenklipping mens det fortsatt er litt sval temperatur.

Anonymkode: 21293...893

Egoistisk!

Anonymkode: b31c6...938

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egoistisk!

Anonymkode: b31c6...938

Man er da mer egoistisk dersom man mener at naboene ikke kan klippe plenen på lovlig tid fordi man selv skal sove til langt på dagen. 

Anonymkode: 55496...74a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

09:30 er jo formiddagen! Det er helt innafor. Før kl 07:00 er tidlig.

Anonymkode: 16161...aab

Enig ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger kanskje ikke klippe plenen på en dag hvor solen steiker som værst, eller?

Jeg bryr meg mere om de som trenger å få sove ut av forskjellige grunner. Og håper også at naboene er så sympatiske tilbake. Det er de dessverre sjelden her vi bor. 

Anonymkode: b31c6...938

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger kanskje ikke klippe plenen på en dag hvor solen steiker som værst, eller?

Jeg bryr meg mere om de som trenger å få sove ut av forskjellige grunner. Og håper også at naboene er så sympatiske tilbake. Det er de dessverre sjelden her vi bor. 

Anonymkode: b31c6...938

Å sove ut har ingen effekt. Det beste er en normal døgnrytme hele året. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger kanskje ikke klippe plenen på en dag hvor solen steiker som værst, eller?

Jeg bryr meg mere om de som trenger å få sove ut av forskjellige grunner. Og håper også at naboene er så sympatiske tilbake. Det er de dessverre sjelden her vi bor. 

Anonymkode: b31c6...938

Jeg trenger også å sove ut av og til og det innebærer at jeg får lov til å sovne kl 22 og stå opp kl 06 slik at jeg får sovet 8 timer sammenhengende. Her er heller ikke naboene så sympatiske siden de sitter oppe til over midnatt og hoier. Så om jeg velger å klippe plenen på en dag som solen steker som verst ser jeg ikke som noe problem for noen. Jeg klipper ikke akkurat kl 07 selv om jeg er tidlig oppe.

Anonymkode: 6b226...031

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Lørdag er innafor - dog irriterende, ser den.

Søndag er ikke greit - da vil jeg ha ro til, om ikke etter kirketid, så i hvert fall til 11.

Søndag gjelder helligdagsfreden og da skal ikke plenen klippes i kirketiden. Og folk får holde fred med plenklipperen resten av søndagen og. 

Anonymkode: d8b2a...4ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ragnar89 skrev:

Å sove ut har ingen effekt. Det beste er en normal døgnrytme hele året. 

Og alle lever akkurat etter din døgnrytme da eller? 

Noen er syke, oppe med barn osv, osv... 

Ingen har vondt av å ta litt henyn. 

Anonymkode: b31c6...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes ikke 09.30 er særlig tidlig nei, mer rart at noen ikke har startet dagen innen den tid.

Anonymkode: bd0ae...a01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, stan skrev:

Lørdag kl 9 er lovlig, men kan jo være litt irriterende. 

Enig. Jeg begynte å klippe plena mellom 12 og 13 sånn at jeg ikke skulle plage noen. 

Anonymkode: 334d2...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Ragnar89 skrev:

Å sove ut har ingen effekt. Det beste er en normal døgnrytme hele året. 

Du får prøve å jobbe i helsevesenet og gå fra sein til tidlig flere ganger i uka og så kan du snakke om normal døgnrytme når du er så i hundre når du kommer hjem fra jobb kl 22:30 at du ikke får sove før kl 00-01 og så skal du opp klokka 05:30 dagen etter, og så har man også gjerne en nattevakt samme uka også. 

Det er ikke alle som jobber 8-4 og da er det ikke så lett å stå opp og legge seg til samme tid året rundt. 

Anonymkode: 334d2...e18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart innafor. Det vil alltid være tider som ikke passer alle. Hos oss sover mitt barn kl 11 så da blir hun vekket hvis naboen begynner med å bråke da. Men så lenge det er lov kan jeg jo ikke klage på det.

Anonymkode: 9babe...1f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...