Gå til innhold

Noen her som har hatt egen hest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har drevet med hest av og på siden jeg var liten, og har lyst til å skaffe meg hest en gang i fremtiden. I så tilfelle må det være to stykk, siden jeg ikke har mulighet til å ha hesten oppstallet på ridesenter der den har selskap av andre. Hvilke utgifter må man regne med, inkludert veterinær, hovstell, fôr osv? Og hvor lang tid må man regne med å bruke i stallen hver dag? Kommer ikke til å konkurrere eller utstille eller noe sånt, vil ha de for selskapets og kosens skyld.

Anonymkode: 0bcfa...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å regne på pris på stalleie, det kommer helt an på hvor du bor i landet og hvilken type stall det er. Vi har regnet ca kr 5000 kr i måneden totalt, men vet at vi leide en rimelig stallplass. Hvor lang tid man bruker i stallen har også med hvor mange andre som er på samme stall. Er det mange er det flere som deler på utslipp/mat om morgen og innslipp/mat kveld, er man alene blir det straks mye, mye mer tid i stallen. Selve møkkingen av boksen tar vel et sted mellom 15-30 min alt ettersom, dette må man jo gjøre selv om andre tar utslipp/innslipp. 

Vetrinærutgifter er vel det som kan variere aller mest, det er helt hinsides hvor dyrt det kan bli for bare sårstell, de fleste har jo gode forsikringer, men det blir mye utlegg likevel. 

 

Anonymkode: 3641a...878

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest nath3lie

Jeg har også lyst på hest, men ikke nå. Det blir om år. Jeg har tatt en del års med pause og til høsten begynner jeg igjen. Mulig for jeg tar privattimer i sommer først da :) Men jeg tenker jeg vil helst være i et fast forhold slik vi kan kan ha den hjemme og leie ut en boks. Det er en drøm, men det får bli en drøm til det evt går i oppfyllelse. Men vil gjerne dele hesten med noen på fôr først :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en hest på utegangsstall i litt over et år og har betalt 1000kr mnd inkl mat og spon, ca 200kr mnd i forsikring og 2-2500kr i året i dyrlege (vaksine, tannstell), i tillegg kom skoing i vår pga sårbeinthet på 700kr + sko. Betaler ingenting for stallplass nå på sommeren, for da står alle hestene hjemme hos oss på beite. 

Tror dog at vi har det ganske billig i forhold til mange.

Er datteren på 12 som driver med hest, og hun holder på i timesvis hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...