Gå til innhold

Når mat blir til frykt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er utrolig redd for mat. Mye av normale matvarer har veldig mye kalorier i seg og jeg tenker at jeg blir tykk av å spise over 2000. Jeg prøver å være i mest mulig aktivitet i løpet av dagen for å forsikre meg om at alt er forbrent. Jeg takler det ikke mer. Er egentlig veldig glad i å trene, men det er ikke gøy når jeg gjør det for å forbrenne. Jeg spiser ikke så veldig mye heller fordi jeg er redd. Når jeg først spiser blir magen veldig vond og oppblåst. Er det noen som har opplevd det samme å funnet en løsning på dette? Eller eventuelt kan si hvordan de forholder seg til mat?

Anonymkode: 543db...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi trenger en viss mengde mat hver dag, og vi bruker en viss mengde energi hver dag. Også de som ikke trener. 

Jeg har vært redd for mat selv, ikke så ille som det høres ut som du er, men nok til at jeg gikk opp i vekt og bekymret meg for vekta. Jeg ble mye mer avslappet etter at jeg satte meg ordentlig inn i hvordan ting henger sammen og bestemte meg for å ikke være redd og isteden få et normalt forhold til mat og bevegelse.

Hvis du er redd når du spiser kan det hende du ikke tygger maten skikkelig og det blir magevondt av både psykiske og fysiske årsaker. 

Du skal ikke ha det sånn, og du trenger det ikke heller. Hvis dette ikke var nok til å berolige deg, er du er nødt til å oppsøke profesjonell hjelp. Nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

 

Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre.

Lykke til!

sofie777, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...