Gå til innhold

Kan jeg drikke ubegrenset pepsi max?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan også få overdose med koffein av Pepsi Max (om du drikker for mye av det), med påfølgende helseplager og akutt  helsefare!

Anonymkode: 69380...f77

Man kan også få kreft av bananer og i morgen kan det bli stygt jordskjelv 

Anonymkode: 2a038...d55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tussi62

Hei!

Jeg drikker pepsi max i stedet for cola og pepsi. Legen sa at det var best for helsa så nå går det i den brusen.

Men ikke mye, kan ha en 1 1/2 l flaske hele uka, ellers drikker jeg saft uten sukker eller vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke på dere som forteller at dere drikker det hver dag!??! 

Herregud, ta heller et glass vann. 

Anonymkode: 2ac08...8bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først skal trene som et esel dag inn og ut, så kan man like gjerne drikke vann fra springen også. Bit tenna sammen!

Anonymkode: ccfc4...35e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalorimessig kan man drikke så mye pepsi max man vil uten å legge på seg. Helsemessig ville jeg selv aldri drukket pepsi max hver dag og hvertfall ikke i de mengdene enkelte ser ut til å drikke (1-3 liter daglig). 

Anonymkode: 68fa5...a6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2017 den 23.43, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke sååå glad i synsing men kommer med en:

Jeg trooor ikke pepsi max er skadelig. Annet enn for tennene på de fleste. Men: hvorfor så mange som drikker akkurat sånne sukkerfrie cola-smak produkter daglig år etter år ? Hører forskjellige folk fortelle det hele tiden. Høre ingen som gjør det med solo light eller noen annen light brus. År ut og inn,hver dag og litre. Har gjort det  med pepsi max før selv. Og jeg følte meg avhengig rett og slett. Syns det var litt urovekkende å gruble på disse tingene rundt  hvorfor så mange drikker så mye ? Men vet ikke om noen studier som går på avhengighet til slike drikker. Men jeg likte ikke å føle meg avhengig og sluttet.

Men det er vel ikke ett argument i slankesammenheng noe av dette over da. Var tynn som en strek da  jeg drakk mye og er tynn som en strek nå.

Anonymkode: 70ed8...807

Akkurat det har jeg lurt på også. Hører om mange som er nærmest avhengige av Pepsi Max (som meg selv), eller vanlig cola (akkurat det var nok mest vanlig før i tida). Men folk er forskjellige og liker forskjellige ting, så hvorfor i huleste hører man aldri om folk som er avhengig av Solo, Mozell, Fanta, 7-up, Sprite osv osv? Strengt tatt har jeg ikke hørt om så mange som er avhengige av Cola Zero heller, det er mest Pepsi Max det går i? Det er da litt underlig at alle skal foretrekke akkurat den ene cola-varianten?

Selv har jeg forøvrig fått store syreskader på tennene etter flere års Pepsi Max-bruk. Emaljen er helt slitt vekk flere steder. Jeg fikk faktisk dekket utgiftene til å legge på et eller annet slags belegg av det offentlige, så ille er det. Og jeg hadde fine, sterke tenner før jeg begynte med all brusdrikkingen.

Anonymkode: eb274...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎26‎.‎05‎.‎2017 den 23.24, AnonymBruker skrev:

Jeg har drukket pepsi (og MAX siden den kom) siden jeg var 17 år. Nå er jeg 43. Jeg har drukket 1,5-2,5 liter hver dag! Noen ganger mer, men stort sett ca det. Ingen syreskader på tenner, og ingen andre helseproblemer ellers :) Kan være individuelt, men for meg har det ikke tatt noen som helst skade :) 

Anonymkode: c88b9...8a1

Er du overvektig? Bare spør, fordi alle Pepsi-max-drikkerne jeg kjenner er overvektige.

Anonymkode: 8d98e...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor drikker folk det skvipet? Drikk heller vann! Da slipper du den kjipe ettersmaken som aspartam etterlater seg. Æsj! :kvalm:

Anonymkode: 60153...424

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. jo.. altså alt handler jo om hva du får inn, og hva som kommer ut av kalorier. Så du kan det, ja.

(MEN HVIS DU IKKE ØNSKER DEG SVARTE TENNER, VIL JEG FRARÅDE DEG DET)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du overvektig? Bare spør, fordi alle Pepsi-max-drikkerne jeg kjenner er overvektige.

Anonymkode: 8d98e...a6f

Ikke meg du spurte, men jeg er også 43 år og iherdig Pepsi Max-drikker. Jeg er ikke overvektig. Har en BMI i nedre del av normalområdet.

 

Anonymkode: eb274...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du overvektig? Bare spør, fordi alle Pepsi-max-drikkerne jeg kjenner er overvektige.

Anonymkode: 8d98e...a6f

Jeg er overvektig og jeg drikker ofte Pepsi Max, 1,5-2 liter i uka. Jeg har flere venninner som drikker like mye og mer Pepsi Max i uka, de fleste er normalvektige (ei av disse er også aktiv med idrett og svært godt trent), ei er undervektig, og ei er slik som meg (overvektig). Så dine anekdotiske bevis betyr veldig lite, og er nok tydelige tegn på virkeligheten.

Likevel er det nok sånn at mange overvektige heldigvis bytter ut sukkerbrus med lett-brus og dermed blir det mange overvektige som drikker det. Det er ikke lett-brusen i seg selv som gjør det, det er alt det andre. For meg har f.eks vektnedgang vært mye lettere når jeg har kunne drikke litt Pepsi Max, det gir meg mindre søtsug f.eks. Ellers velger jeg å stole på rådene som Helsedirektoratet gir, og jeg er langt under skadelig grense for aspartam. 

Noen drikker kaffi hver dag, noen drikker Pepsi Max hver dag, jeg ser egentlig ikke hvorfor Pepsi Max skulle være så ille, med tanke på at helsedirektoratet har klarert aspartam og de andre stoffene som finnes i denne drikken. 

Anonymkode: 81a2b...739

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

** "Er nok IKKE tydelige tegn på virkeligheten" mente jeg å skrive! 

Anonymkode: 81a2b...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som er redde for aspartam bør se videoen i denne artikkelen, og gjerne lese selve artikkelen også selvfølgelig. http://www.tv2.no/a/8894776/

For å oppsummere, aspartam er bare farlig i veldig store doser. Litt lengre ned i artikkelen står det også at en voksen person kan trygt få i seg 4 liter med aspartam-drikke (f.eks Pepsi Max) hver dag.

For meg personlig er det mye mer farlig å fortsette å spise og drikke ting med sukker - og også veldig mange kalorier - sånn at jeg fortsetter å legge på meg, enn det er å drikke sukkerfri brus, spise sukkerfri tyggis og lignende. Jeg merker heller ikke noe stor forskjell i smaken på sukkerfri brus og sukkerholdig brus, så da velger jeg alltid sukkerfri brus. Jeg spiser mer enn nok kalorier fra før, trenger ikke å drikke de i tillegg. :fnise: 

Det var også noen som spurte om hvorfor det er så mange som er avhengig av pepsi, pepsi max, cola o.l., og det er nok fordi det er en veldig spesiell smak som ikke finnes så mye av i andre former (cola-iskrem, cola-juice, cola-yogurt - what?!) og fordi de inneholder koffein. Man blir avhengig av koffeinet hvis man drikker nok og ofte, uavhengig om det er snakk om en brus eller kaffekopp.

Anonymkode: 9802d...450

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle som er redde for aspartam bør se videoen i denne artikkelen, og gjerne lese selve artikkelen også selvfølgelig. http://www.tv2.no/a/8894776/

For å oppsummere, aspartam er bare farlig i veldig store doser. Litt lengre ned i artikkelen står det også at en voksen person kan trygt få i seg 4 liter med aspartam-drikke (f.eks Pepsi Max) hver dag.

For meg personlig er det mye mer farlig å fortsette å spise og drikke ting med sukker - og også veldig mange kalorier - sånn at jeg fortsetter å legge på meg, enn det er å drikke sukkerfri brus, spise sukkerfri tyggis og lignende. Jeg merker heller ikke noe stor forskjell i smaken på sukkerfri brus og sukkerholdig brus, så da velger jeg alltid sukkerfri brus. Jeg spiser mer enn nok kalorier fra før, trenger ikke å drikke de i tillegg. :fnise: 

Det var også noen som spurte om hvorfor det er så mange som er avhengig av pepsi, pepsi max, cola o.l., og det er nok fordi det er en veldig spesiell smak som ikke finnes så mye av i andre former (cola-iskrem, cola-juice, cola-yogurt - what?!) og fordi de inneholder koffein. Man blir avhengig av koffeinet hvis man drikker nok og ofte, uavhengig om det er snakk om en brus eller kaffekopp.

Anonymkode: 9802d...450

Godt valg! :) Håper det hjelper deg med helsa :)

Og du har nok rett i at det er koffeinet som gjør det. Det er nok ikke så mange som er hekta på Mozell, andre enn bestemor kanskje :P

Anonymkode: 79a92...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2017 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Akkurat det har jeg lurt på også. Hører om mange som er nærmest avhengige av Pepsi Max (som meg selv), eller vanlig cola (akkurat det var nok mest vanlig før i tida). Men folk er forskjellige og liker forskjellige ting, så hvorfor i huleste hører man aldri om folk som er avhengig av Solo, Mozell, Fanta, 7-up, Sprite osv osv? Strengt tatt har jeg ikke hørt om så mange som er avhengige av Cola Zero heller, det er mest Pepsi Max det går i? Det er da litt underlig at alle skal foretrekke akkurat den ene cola-varianten?

Selv har jeg forøvrig fått store syreskader på tennene etter flere års Pepsi Max-bruk. Emaljen er helt slitt vekk flere steder. Jeg fikk faktisk dekket utgiftene til å legge på et eller annet slags belegg av det offentlige, så ille er det. Og jeg hadde fine, sterke tenner før jeg begynte med all brusdrikkingen.

Anonymkode: eb274...7bb

Hvordan fikk du dekket utgifter? Hvordan gikk du frem?

Anonymkode: 4adda...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 10 kg og drikker pepsi max i ny og ne, men mest i helgene. Elsker det :D Jeg syntes det metter nokså mye jeg :) Veldig fint alternativ til juice eller annen brus/øl/vin osv. Men ALDRI som alternativ til vann! 

Anonymkode: 725e4...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunt gassvann uten sukker har jeg drukket i 1-4 l mengde pr dag siden tidenes morgen.

Foreløpig diagnose: Ingen problemer med det ene eller andre.

Men være obs på at ikke alle tåler syre på tennene (det er forresten syre i juice også).

Jeg drikker nesten ikke noe norsk gassvann lenger da det er for dyrt..

Anonymkode: eb22a...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2017 den 22.43, Blod skrev:

Vel, aspartam har mange negative sideeffekter. 

Kildehenvisning! Og da til seriøs forskning, ikke til diverse alternative sider.

Aspartam er noe av det tryggeste og mest gjennomtestede tilsetningsstoff som fins.

Argumentet til motstanderne er gjerne at det dannes metanol i nedbrytingen. Det gjør det imidlertid også når du spiser frukt. Det dannes mer metanol av å spise en grapefrukt enn av å drikke en halvliter lightbrus.

Om du så drikker 2-3 liter lightbrus om dagen er du ikke i nærheten av den dosen aspartam som kan gi skadelige virkninger. Derimot kan så mye brus fort gi syreskader på tennene, ihvertfall hvis du drikker litt og litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...