Gå til innhold

Hjelp - han tror vi er kjærester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en fyr i rundt 7 uker nå. Han er veldig kjekk, snill og alt det der, men jeg føler likevel ikke at det er riktig og det mangler noe der. Jeg har nok levd livet litt mer en han og han virker ganske naiv og uerfaren på veldig mange områder (vi er over 30 begge to). Jeg kjenner veldig at jeg ikke kommer til å få de rette følelsene og at forelskelsen ikke vil komme uansett hvor mye jeg skulle ønske at den ville komme. 

Problemet er at han allerede har fortalt ovenfor venner og familie at vi er kjærester! Dette fikk jeg vite i går. Og da fikk jeg plutselig veldig kvaler med hva jeg skal gjøre :( Får ekstremt dårlig samvittighet av tanken på å dumpe han og er redd han vil bli ekstremt bitter da jeg vet han har vært uheldig med damer oppgjennom :/ 

Jeg tror nesten ikke jeg klarer å gjennomføre det, men samtidig må jeg jo. Hvordan kan jeg på best mulig og mest skånsomme måten gjøre dette? Og er det egentlig innafor å definere oss som kjærester ovenfor venner og familie uten å ha avklart med meg først hvor vi står? Jeg har aldri opplevd det før.. 

Anonymkode: b2309...522

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han er så uerfaren som du gir inntrykk av så har han vel muligens ikke fått med seg at dette med når man er offisielt kjærester endrer seg med årene, og tidene. Så selv om det for så vidt ikke er "innafor" så tipper jeg han ikke har reflektert noe over at det finnes en slags mellomfase.

Ellers finnes det ikke en spesielt hyggelig måte å gjøre det på. Gjør det ansikt til ansikt, la ham stille de spørsmålene han har og dra rett hjem etterpå. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har datet en fyr i rundt 7 uker nå. Han er veldig kjekk, snill og alt det der, men jeg føler likevel ikke at det er riktig og det mangler noe der. Jeg har nok levd livet litt mer en han og han virker ganske naiv og uerfaren på veldig mange områder (vi er over 30 begge to). Jeg kjenner veldig at jeg ikke kommer til å få de rette følelsene og at forelskelsen ikke vil komme uansett hvor mye jeg skulle ønske at den ville komme. 

Problemet er at han allerede har fortalt ovenfor venner og familie at vi er kjærester! Dette fikk jeg vite i går. Og da fikk jeg plutselig veldig kvaler med hva jeg skal gjøre :( Får ekstremt dårlig samvittighet av tanken på å dumpe han og er redd han vil bli ekstremt bitter da jeg vet han har vært uheldig med damer oppgjennom :/ 

Jeg tror nesten ikke jeg klarer å gjennomføre det, men samtidig må jeg jo. Hvordan kan jeg på best mulig og mest skånsomme måten gjøre dette? Og er det egentlig innafor å definere oss som kjærester ovenfor venner og familie uten å ha avklart med meg først hvor vi står? Jeg har aldri opplevd det før.. 

Anonymkode: b2309...522

Dersom du har hatt sex med han , særlig hvis det har gjentatt seg, så har du med konkludativ adferd på relativt mange dialekter og språk sagt mellom linjene at dere er kjærester. 

Endret av I Grosny
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, I Grosny skrev:

Dersom du har hatt sex med han , særlig hvis det har gjentatt seg, så har du med konkludativ adferd på relativt mange dialekter og språk sagt mellom linjene at dere er kjærester. 

Oi! Dette var nytt for meg. Jeg er vant til at man dater en periode før man eventuelt tar skrittet videre for å bli kjærester. Vi er begge voksne og har andre forpliktelser, men for meg er det viktig å kjenne litt på om det føles riktig og det gjelder jo også med å bli kjent seksuelt. 

Har selv vært i flere relasjoner hvor det er mannen som etter månedsvis med dating og sex har trukket seg, uten at jeg har gått rundt å fortalt alle og enhver at dette er kjæresten min først, da vi ikke har hatt "kjæreste-praten" 😮

TS

Anonymkode: b2309...522

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ananas. skrev:

Hvis han er så uerfaren som du gir inntrykk av så har han vel muligens ikke fått med seg at dette med når man er offisielt kjærester endrer seg med årene, og tidene. Så selv om det for så vidt ikke er "innafor" så tipper jeg han ikke har reflektert noe over at det finnes en slags mellomfase.

Ellers finnes det ikke en spesielt hyggelig måte å gjøre det på. Gjør det ansikt til ansikt, la ham stille de spørsmålene han har og dra rett hjem etterpå. 

Han har vel strengt tatt aldri hatt en kjæreste før, så sånn sett burde jeg kanskje vært forsiktig med å date han i det hele tatt :/ mtp at han nå tenker at vi er et par. Jeg har liksom ikke tenkt på at han muligens må bli fortalt klart og tydelig at selv om man dater noen en stund så betyr ikke det i alle tilfeller at man da er garantert å bli kjærester :/ 

Men jeg må vel bare ta meg sammen å ta det ansikt til ansikt:( 

Anonymkode: b2309...522

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Dette var nytt for meg. Jeg er vant til at man dater en periode før man eventuelt tar skrittet videre for å bli kjærester. Vi er begge voksne og har andre forpliktelser, men for meg er det viktig å kjenne litt på om det føles riktig og det gjelder jo også med å bli kjent seksuelt. 

Har selv vært i flere relasjoner hvor det er mannen som etter månedsvis med dating og sex har trukket seg, uten at jeg har gått rundt å fortalt alle og enhver at dette er kjæresten min først, da vi ikke har hatt "kjæreste-praten" 😮

TS

Anonymkode: b2309...522

Ganske gammeldagse idèer, ikke sant, men like fullt levende hos veldig mange. Språk er forskjellige saker det. Det finnes kroppspråk, adferd, og det finnes muntlig og skriftlig språk. Den fysiske situasjonen kan tolkes ganske forskjellig, og det eneste som er selvfølgelig er at ingenting er en selvfølge. Gutten din har nok vektet sin tolkning med en god porsjon ønsketenkning.Han er samtidig såpass forelsket inne i sin rosa sky at det er vanskelig å tenke klart.Jeg gjetter på at han er såpass usikker og nervøs seksuellt at det grenser mot turnoff., fordi det er sånn det fungerer når man er oppover ørene forelsket og ikke klare å finne roen. Selvsikkerhet finner du hos playere som anser deg som mindre viktig. Du er for viktig for han, og det kan bli litt for mye for deg.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet. Leste ikke  HI godt nok. 

Endret av AnonymSjiraff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

Ikke ta ansvar for hans følelser og det han selv gjør. Hvis han går rundt og forteller andre at dere er kjærester uten at dere har blitt enige om det, er jo dette en grunn i seg selv til at han roter det til med damer. Han blir ikke bitter på grunn av deg, han blir bitter på grunn av de tingene han selv legger opp til. Ikke syns synd på han, det er en super oppskrift til å havne i noe du ikke vil ha, nå eller senere. Når du legger bort det ansvaret for hans følelser (vi damer er flinke til det der), så blir det mye lettere å snakke med han og være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som dere er litt i hver deres ende av skalaen.

Det er godt mulig at han "ikke henger helt med i tiden" når det gjelder dette med dating. Ditt ståsted - at man ikke er kjærester før det er offisielt og verbalt avklart og at to personer kan 'date' i ukesvis og ha sex uten at dette automatisk tilsier noen eksklusivitet, er heller ikke at synspunkt alle deler. Vi er mange (også den yngre generasjon som knapt kjenner annet enn Tinder), som ikke deler det ståstedet og ville vært mer forsiktig med signalene vi sender.

"Har selv vært i flere relasjoner hvor det er mannen som etter månedsvis med dating og sex har trukket seg". Det tviler jeg ikke på. Du har vært ute en vinternatt før, og som mange kvinner datet menn som bryr seg mindre om deg enn du om dem. Måten de behandlet deg på er derimot ikke en slags objektiv standard for hvordan folk stort sett oppfører seg, langt mindre hvordan de burde oppføre seg. Og på godt og vondt forventer og tolererer kvinner langt mer slikt fra menn enn menn tolererer fra kvinner. Du vet hvordan menn snakker litt kynisk om kvinner som blir ødelagt av å vært igjennom for mange menn? Det er situasjoner som disse de refererer til - holdninger smitter over. Å adoptere dette tankesettet fra mennene du har datet er en dårlig ide.

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marie90 skrev:

Det høres ut som dere er litt i hver deres ende av skalaen.

Det er godt mulig at han "ikke henger helt med i tiden" når det gjelder dette med dating. Ditt ståsted - at man ikke er kjærester før det er offisielt og verbalt avklart og at to personer kan 'date' i ukesvis og ha sex uten at dette automatisk tilsier noen eksklusivitet, er heller ikke at synspunkt alle deler. Vi er mange (også den yngre generasjon som knapt kjenner annet enn Tinder), som ikke deler det ståstedet og ville vært mer forsiktig med signalene vi sender.

"Har selv vært i flere relasjoner hvor det er mannen som etter månedsvis med dating og sex har trukket seg". Det tviler jeg ikke på. Du har vært ute en vinternatt før, og som mange kvinner datet menn som bryr seg mindre om deg enn du om dem. Måten de behandlet deg på er derimot ikke en slags objektiv standard for hvordan folk stort sett oppfører seg, langt mindre hvordan de burde oppføre seg. Og på godt og vondt forventer og tolererer kvinner langt mer slikt fra menn enn menn tolererer fra kvinner. Du vet hvordan menn snakker litt kynisk om kvinner som blir ødelagt av å vært igjennom for mange menn? Det er situasjoner som disse de refererer til - holdninger smitter over. Å adoptere dette tankesettet fra mennene du har datet er en dårlig ide.

 

Min konklusjon på at mennene har trukket seg er den at de aldri har nådd helt i mål, hun har jo ikke ansett dem som par til tross for tiden som har passert...

Anonymkode: cf250...0aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min konklusjon på at mennene har trukket seg er den at de aldri har nådd helt i mål, hun har jo ikke ansett dem som par til tross for tiden som har passert...

Anonymkode: cf250...0aa

Du mener at mennene har trukket seg fordi hun ikke har ansett dem som kjærester?

Det skjer vel ytterst sjelden. Menn er mindre kompliserte i sin tilnærming og eksklusivitet kommer opp om det er det de ønsker. 

Sekundært er menn flest mindre monomgaiorientert, ettersom frihet er noe av det de setter høyest. Dvs. mange vil ha et forhold, men det er sjelden noe de 'pusher' for i samme grad om kvinner. Nåværende date for TS er et unntak, hvilket jeg antar er en medvirkende grunn til at det ikke fungerer.

Monogami er for menn som sex er for kvinner - dersom du fremstår som lite selektiv, blir du mindre attraktiv. 

Endret av Marie90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i samme situasjon for 4 mnd siden og kuttet han ut tvert. Når deter viktigere å ha kjæreste enn å ha et forhold med meg er jeg ikke interessert.

Anonymkode: a30c6...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Marie90 skrev:

Du mener at mennene har trukket seg fordi hun ikke har ansett dem som kjærester?

Det skjer vel ytterst sjelden. Menn er mindre kompliserte i sin tilnærming - og hvis de vil noe, går de for det. Eksklusivitet kommer opp om det er det de ønsker. 

Ja.

De har jo jobbet for å ''få'' henne i månedsvis uten å bli ansett som partner. En lite komplisert mann bryr seg ikke med å kjempe med en kvinne som ikke viser at hun vil ha ham, en kvinne som ikke tar noe initiativ til fast forhold. Er vel vanlig at en mann da heller finner ny jaktmark.

Er tungvindt for en mann å ta opp saken og å drøfte det, blir lettere å bare finne ei anna.

Anonymkode: cf250...0aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

De har jo jobbet for å ''få'' henne i månedsvis uten å bli ansett som partner. En lite komplisert mann bryr seg ikke med å kjempe med en kvinne som ikke viser at hun vil ha ham, en kvinne som ikke tar noe initiativ til fast forhold. Er vel vanlig at en mann da heller finner ny jaktmark.

Er tungvindt for en mann å ta opp saken og å drøfte det, blir lettere å bare finne ei anna.

Anonymkode: cf250...0aa

Vi aner jo ikke hvordan TS oppfører seg med menn hun dater, det blir ren spekulasjon. 

Hun skriver jo her at det er mannen som har trukket seg, og da går jeg utifra at det var en mann hun var interessert i, men som gikk lei. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, I Grosny skrev:

Dersom du har hatt sex med han , særlig hvis det har gjentatt seg, så har du med konkludativ adferd på relativt mange dialekter og språk sagt mellom linjene at dere er kjærester. 

Haha, nei. Du virker gammeldags. 

Anonymkode: 28445...267

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner at det er ulike oppfatninger her om at jeg er den som tydeligvis har lurt han inn i noe og nå er jeg ondskapen selv som har "adoptert" menns tenkesett og gjør de samme tingene selv 😶 

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg lagde tråden,det var et øyeblikk av frustrasjon fordi jeg virkelig liker fyren, har forsøkt å gi det tid til å utvikle seg og se hvor det kan gå, men så har jeg dessverre kommet frem til etter 7 uker at det ikke er riktig for meg. 

Jeg må innrømme at jeg er litt overrasket over hvor dobbelmoralskt det er her på KG, da jeg selv har opprettet tråd tidligere her hvor jeg var kjempelei meg fordi jeg hadde datet en mann i 3 måneder og hvor han dumpet meg. Da fikk jeg beskjed av nesten samtlige i tråden at det var jeg som var en dum og løs kvinne som hadde sex med en mann uten at han hadde definert oss som kjærester først, og at jeg bare hadde meg selv å takke. Jeg måtte nemlig ikke tro at man var kjærester selv om jeg hadde møtt hele familien hans, alle hans venner og at handlingene hans sa at vi var kjærester. 

Nå oppretter jeg en tråd fordi jeg kjenner veldig på at jeg vil avslutte dette på en så fin og ordentlig måte det er mulig, og det er fortsatt jeg som er "the bad guy",den som har gjort noe dumt og som har forsøkt å bli kjent med et annet menneske for å finne ut om det er riktig. 

Jeg melder meg ut av tråden, da jeg tenker at ingen egentlig klarer å holde seg til hovedpoenget i tråden, men at det kun skal dreie seg om hvor grusom jeg er som visstnok tror at mitt tankesett er det eneste riktige og som visstnok gjør mot han som andre har gjort mot meg, bare for å være kjip. 

Men takk uansett :) 

Anonymkode: b2309...522

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marie90 skrev:

Vi aner jo ikke hvordan TS oppfører seg med menn hun dater, det blir ren spekulasjon. 

Hun skriver jo her at det er mannen som har trukket seg, og da går jeg utifra at det var en mann hun var interessert i, men som gikk lei. 

Sant nok at det bare blir spekulasjoner.

Men hun skrev flere relasjoner der mannen har trukket seg etter månedsvis med dating og sex. 

Hun ser jo ikke at månedsvis med dating og sex som oftest blir tolket som et forhold.

Anonymkode: cf250...0aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at det er ulike oppfatninger her om at jeg er den som tydeligvis har lurt han inn i noe og nå er jeg ondskapen selv som har "adoptert" menns tenkesett og gjør de samme tingene selv 😶 

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg lagde tråden,det var et øyeblikk av frustrasjon fordi jeg virkelig liker fyren, har forsøkt å gi det tid til å utvikle seg og se hvor det kan gå, men så har jeg dessverre kommet frem til etter 7 uker at det ikke er riktig for meg. 

Jeg må innrømme at jeg er litt overrasket over hvor dobbelmoralskt det er her på KG, da jeg selv har opprettet tråd tidligere her hvor jeg var kjempelei meg fordi jeg hadde datet en mann i 3 måneder og hvor han dumpet meg. Da fikk jeg beskjed av nesten samtlige i tråden at det var jeg som var en dum og løs kvinne som hadde sex med en mann uten at han hadde definert oss som kjærester først, og at jeg bare hadde meg selv å takke. Jeg måtte nemlig ikke tro at man var kjærester selv om jeg hadde møtt hele familien hans, alle hans venner og at handlingene hans sa at vi var kjærester. 

Nå oppretter jeg en tråd fordi jeg kjenner veldig på at jeg vil avslutte dette på en så fin og ordentlig måte det er mulig, og det er fortsatt jeg som er "the bad guy",den som har gjort noe dumt og som har forsøkt å bli kjent med et annet menneske for å finne ut om det er riktig. 

Jeg melder meg ut av tråden, da jeg tenker at ingen egentlig klarer å holde seg til hovedpoenget i tråden, men at det kun skal dreie seg om hvor grusom jeg er som visstnok tror at mitt tankesett er det eneste riktige og som visstnok gjør mot han som andre har gjort mot meg, bare for å være kjip. 

Men takk uansett :) 

Anonymkode: b2309...522

Du er ikke grusom i det hele tatt, jeg prøvde bare å forklare hvordan mange menn tenker, de som er litt gammeldagse.

Den mekanismen , at man ofte vil ha den man ikke kan få, og dumper den som er for interessert er litt for vanlig og litt trist.

Nå er jeg ferdig med forklaringen, og kan endelig komme  til poenget.

Det har gått 7 uker, og det er nok for deg til å forstå at du ikke vil mer. Ergo er det det beste, og dumpe fort og rent og få det overstått. For han som blir dumpet vil det komme som ett sjokk, og han ønsker kanskje svar på 1000 spørsmål. Jeg tror det beste er å være veldig tydelig, rett fram og enkel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forvirret over dette med dating og eksklusivitet og kjærester. Er dating det samme som vi i min ungdom kalte å ha fast følge, som gjerne etterhvert enten tok slutt eller ble fulgt av forlovelse hvis det føltes riktig? Forlovelse var da bekreftelse på at vi var et par og at neste skritt var giftermål. Fast følge var en prøveperiode kan man si, for å bli kjent.

På den annen side virker det som om man idag gjerne kan date flere samtidig. Det vil vel si ha sex med, også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...