Gå til innhold

Sluttet på p-piller: Uvel, oppblåst og menslignende smerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har brukt p-piller konstant de siste 10-11 årene. Nå etter pilleqlutt føler jeg meg helt elendig, er konstant oppblåst, uvel/småkvalm og har stadig ubehag som minner om mensensmerter. Noen som har opplevd det samme? I tillegg har jeg gått litt opp i vekt uten at jeg har endret på matinntak eller aktivitet. Håper det går seg til etterhvert?

-Frustrert jente 28.

Anonymkode: 67e06...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hvor lenge siden er det du sluttet på p-pillen? Jeg var også mye oppblåst, følte meg slakk i kroppen, fikk mye kviser, mensmurringer og stikniger, og har snart bikket 4kg vektøktning. Så det kan være veldig normalt, mye som skjer i kroppen etter pilleslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Det er 5 uker siden jeg sluttet. Ja, det virker som om det skjer mye i kroppen. Er du "normal" igjen nå? Hvor lang tid tok det før kroppen stabiliserte seg? Har du gått ned i vekt igjen etterpå?

TS

Anonymkode: 67e06...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde meg, men jeg var visst blitt gravid da :fnise: Rakk ikke få første mensen etter slutt heller. EL har antagelig kommet 4uker etter p-pilleslutt noe som ikke er helt etter boka, kroppen var nok litt på bærtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Det er 5 uker siden jeg sluttet. Ja, det virker som om det skjer mye i kroppen. Er du "normal" igjen nå? Hvor lang tid tok det før kroppen stabiliserte seg? Har du gått ned i vekt igjen etterpå?

TS

Anonymkode: 67e06...349

Nei, ikke normal igjen enda. Veldig lange og ustabile sykluser, så jeg begynner å bli utålmodig. Vekten kryper gradvis oppover, men det gjør meg ingenting for jeg har alltid vært slank 😊 

Kroppen din prøver nok å finne rytmen sin og justere seg etter pillene, så du kan gjerne bare innstille deg på at det kan ta tid før syklusene er i rytme - så får du kanskje heller en overraskelse hvis de finner rytmen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sånn i 3 mnd etter pilleslutt. Fikk i tillegg masse kviser. Det ble bedre :)

Anonymkode: 73c17...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik hadde jeg det også, akkurat de samme plagene som du beskriver. Var i tillegg veldig hormonell og mye lei meg - helt til et punkt der jeg enkelte ganger ikke så poenget med hverdagen eller noe som helst.

Jeg hadde 3 måneder uten EL eller mens, altså ingenting som skjedde. Etter det var det to måneder med hormonhelvete, gråting, kjefting og smerter i livmor og eggestokker nesten konstant i ukesvis av gangen :P Nå er det 7 måneder siden jeg sluttet, og nå ser det ut til å stabilisere seg, selv om syklusene mine ser ut til å ende opp med å fortsatt være lange (37 dager, æsj)!

Anonymkode: 0db28...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd massive kviseutbrudd de to gangene jeg har sluttet med hormonprevensjon. Det ga seg ikke, så jeg måtte til legen å få reseptbelagte kremer. Men vil tippe plager som oppblåsthet og lignende går seg til etter hvert :) 

Anonymkode: 04ccf...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...