Gå til innhold

Vært prøvere i 13 mnd uten hell!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har blitt gravide selv om dere hadde prøvd i over et år? 

Har sjekket så å si alt! Har sjekket at egglederne er åpne med kontrastvæske og da fikk vi også svar på at livmoren og livmorhulen såg bra ut. Spermen til mannen var perfekt! Amh verdi var bra og eggkvaliteten er bra. Har også regelmessig sykluser fra 28-32 dager, tester etter eggløsning hver mnd og får positiv i 1-2 dager. Mensen kommer på flekken, 14 dager etter positiv test eggløsningstest. Eneste legen nevnte var at jeg hadde bakovervendt livmor, men han sa at det ikke spilte noe rolle på en graviditet. Vi begge er normal vektig, spiser sunt, holder oss normalt aktive. Skjønner virkelig ikke hvorfor det aldri klaffer?? Går inn i pp 14 nå. Er det noe form for tester som står igjen som vi ikke har tatt? Synes vi har sjekket det meste.. Håper å høre noen gode historier med klaff etter over et års prøving hos noen her inne :) eller ellers råd og tips som vi kunne ha prøvd ut? Begynner å bli frustrert og lei.. Og er veldig redd for å aldri kunne få barn.. 

Anonymkode: 5bf17...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var prøvere i 20 måneder. da det nærmet seg et år begynte vi å kontakte lege, bjørkemannen testet sæden og jeg tok en full utredning hos gyn for å sjekke meg. Alt så bra ut hos både mannen og meg. Etter 17/18 måneder (utsatt pga flytting og bytting av lege) sendte legen henvisning til ivf. 

Den henvisning fikk vi ikke bruk for da mensen plutselig ikke kom i oktober, og vi fikk to streker i stedet. 

Prøv å ikke bekymre deg (vet det er dumt å si, det er umulig å legge fra seg redselen for å kanskje ikke få oppleve å få barn) og fokuser på andre ting i livet en periode. Ting du kanskje har utsatt/skuvd til side til tiden etter eventuelle barn. Lev livet slik som er best for deg akkurat nå! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid noe som kan testes ut som er feilen. Hos oss var alle tester perfekte. Fem år og 7 prøverørsforsøk gav ingen resultater. Videre utredning i utlandet viste at oss i kombinasjon aldri vil gå på grunn av en DNA feil vi begge har.

For din del er neste steg prøverør, som sannsynligvis vil fungere. Mitt beste tips er å ikke lete etter råd og tips, eller henge deg opp i hva som virket for andre. Jeg brukte alt for mye tid og penger på dette, før feilen viste seg å være noe ingen kan gjøre noe med. 

Anonymkode: 9b722...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk første treff i PP14 eller PP15, der du er nå.

Anonymkode: c13d5...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bjørka skrev:

Vi var prøvere i 20 måneder. da det nærmet seg et år begynte vi å kontakte lege, bjørkemannen testet sæden og jeg tok en full utredning hos gyn for å sjekke meg. Alt så bra ut hos både mannen og meg. Etter 17/18 måneder (utsatt pga flytting og bytting av lege) sendte legen henvisning til ivf. 

Den henvisning fikk vi ikke bruk for da mensen plutselig ikke kom i oktober, og vi fikk to streker i stedet. 

Prøv å ikke bekymre deg (vet det er dumt å si, det er umulig å legge fra seg redselen for å kanskje ikke få oppleve å få barn) og fokuser på andre ting i livet en periode. Ting du kanskje har utsatt/skuvd til side til tiden etter eventuelle barn. Lev livet slik som er best for deg akkurat nå! 

Så bra at dere lyktes! Godt at dere rakk det akkurat så dere slapp prøverør :) 

håper så inderlig vi kan lykkes snart.. Prøver å ikke tenke på det. Men synes vi ellers er flink til å nyte hverandre å livet! Men skal innrømme at bekymringene for dette dukker opp litt i tankene hver dag.. Veldig vanskelig å ikke tenke på.. Men gir håp når jeg hører flere bruker mer enn et år! Blir jo litt skremt da det står at 90% blir gravide innen et år... Sa føler jeg at det burde ha skjedd noe snart..

Anonymkode: 5bf17...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk første treff i PP14 eller PP15, der du er nå.

Anonymkode: c13d5...980

Så bra! Må jo være håp for oss enda, for å få det til selv! :) kan jeg spørre om det var noe du gjorde annerledes den mnd det ble klaff? :) 

Anonymkode: 5bf17...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk det plutselig til i pp18. Har sjekket alt og begge var friske. Brukte eggløsningstester hele veien.

Anonymkode: e4034...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...