Gå til innhold

Har vi ikke kommet lenger? (Objektifisering av kvinner)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Uffda skrev:

Hvilken jævla kone? Tror du det kommer frem hvem sin kone det er snakk om blant den gjengen som holder plakaten? Det er jo helt ufattelig hvor mye dere skal gjøre ut av en flåsete kommentar for å hylle en klubbprofil.

 

FOrøvrig jævlig morsom selvmotsigelse at du objektiviserer noen uten å ta hensyhn til deres følelser, samtidig som du understreker at det er helt greit så lenge den som blir objektivisert vil bli objektivisert, spesielt når det er snakk om kona til en fyr. Er jo bare prat med dere kvinner, ingenting av det dere sier ser ut til å ha noen faktisk mening eller substans. Kommunikasjonen deres er stort sett bare buzzwords som føles riktig ut  å si for dere.

Oisann. Jeg tenker som så at hvis du velger å bli objektifisert, altså er med i en film der du er "den kjekke naboen" så vet du at du kommer til å bli objektifisert og har samtykket til dette. Det samme gjelder modeller og alle andre som lever av utseendet. 

Anonymkode: 8b3b0...23d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oisann. Jeg tenker som så at hvis du velger å bli objektifisert, altså er med i en film der du er "den kjekke naboen" så vet du at du kommer til å bli objektifisert og har samtykket til dette. Det samme gjelder modeller og alle andre som lever av utseendet. 

Anonymkode: 8b3b0...23d

Men du skriver det jo svart på hvitt " uten å ta hensyn til hans følelser". Det er jo hele poenget. Men det er selvfølgelig greit for deg å objektivisere menn i hytt og pine, mens menn trenger samtykket fra den individuelle kvinnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Uffda skrev:

Men du skriver det jo svart på hvitt " uten å ta hensyn til hans følelser". Det er jo hele poenget. Men det er selvfølgelig greit for deg å objektivisere menn i hytt og pine, mens menn trenger samtykket fra den individuelle kvinnen.

Det er stor forskjell på å samtykke til objektifisering og å ta hensyn til andres følelser. Samtykket kan gis både direkte gjennom å skriftlig eller muntlig gi dette, eller indirekte ved å frivillig fremstille seg selv på en bestemt måte. Hvilket kjønn den objektifiserte parten har spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 8b3b0...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

5 minutter siden, Vera skrev:

I mens, i Iran: 

IMG_3760.PNG

Nettopp... Blir så tåpelig å skulle bli "triggered" og støtt for hver minste lille ting. Virker jo som mange går rundt og aktivt prøver å finne ting de kan reagere på i løpet av dagen. 

Anonymkode: d4fe8...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stor forskjell på å samtykke til objektifisering og å ta hensyn til andres følelser. Samtykket kan gis både direkte gjennom å skriftlig eller muntlig gi dette, eller indirekte ved å frivillig fremstille seg selv på en bestemt måte. Hvilket kjønn den objektifiserte parten har spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 8b3b0...23d

Ro ro til..im out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stor forskjell på å samtykke til objektifisering og å ta hensyn til andres følelser. Samtykket kan gis både direkte gjennom å skriftlig eller muntlig gi dette, eller indirekte ved å frivillig fremstille seg selv på en bestemt måte. Hvilket kjønn den objektifiserte parten har spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 8b3b0...23d

Man gir ikke samtykke til å bli objektifisert når man er skuespiller. Dette er bare vås fra din side. 

Anonymkode: 2d404...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man gir ikke samtykke til å bli objektifisert når man er skuespiller. Dette er bare vås fra din side. 

Anonymkode: 2d404...c49

Har du ikke skjønt det. Det er hun som gir samtykket for han. Det er helt greit å objektivisere så lenge kvinnen gir samtykke til det. Glem aldri det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud dere kvinner med dette evige gnaget om"objektifisering". Kanskje dere hadde blitt tatt seriøst hvis dere sluttet å objektifisere menn eller hadde mast litt om objektifiseringenav menn fra dere kvinner også. Skaff dere et liv.

Anonymkode: a3ca5...4c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kvinner fint greier å objektifisere seg selv

Er det rart folk ser ned på billige kvinnemennesker ? Jeg vet det er veldig lett å klage på andre menn, men dere gjør det der mot dere selv, for oppmerksomhet og penger

Endret av squidboy
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Noen som vet hva forskjellen på fotball og voldtekt er?  - Kvinner liker ikke fotball. 

 

Fra spøk til revolver; i gamle dager var det skikk og bruk på øde plasser som f.eks Grønland, at mannfolka tilbydde koner, søstre osv, til reisende sjømenn. Dette for å rett og slett tilføre til genpoolet. 

Skikken bak at far følger bruden opp kirkegulvet under ekteskapelig vielse kommer også av at far "ga bort" sin datter til en ny mann. 

Jeg forstår begge sider av saken, TS spekulerer i objektivisering av kvinner, som såklart har eksistert siden tidenes morgen og man fortsatt finner "rester av" den dag idag. Jeg synes dog ikke slike utsagn som denne plakaten (eller vitsen ovenfor) er provoserende, det er så åpenlyst tull at det blir for min del umulig å ta seriøst, samtidig som jeg synes at den ene AB'har et godt poeng, som skriver at barn er tilstede og kanskje ikke evner å sile ut informasjon på samme måte, og derfor burde skånes for slike utsagn. 

Endret av noe tilfeldig
Skriveleif 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
12 minutter siden, squidboy skrev:

Tror kvinner fint greier å objektifisere seg selv

Er det rart folk ser ned på billige kvinnemennesker ? Jeg vet det er veldig lett å klage på andre menn, men dere gjør det der mot dere selv, for oppmerksomhet og penger

Dette blir like dumt som å henvise til en video av voldtektsmenn og si at "er det rart folk ser ned på voldelige mannfolk, jeg vet det er veldig lett å klage på andre kvinner, men der gjør det der mot dere selv". Please, begynn å kom med noen bedre argumenter her på forumet, "BB".. 

Endret av noe tilfeldig
Skriveleif 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raven.WritingDesk skrev:

Dette blir like dumt som å henvise til en video av voldtektsmenn og si at "er det rart folk ser ned på voldelige mannfolk, jeg vet det er veldig lett å klage på andre kvinner, men der gjør det der mot dere selv". Please, begynn å kom med noen bedre argumenter her på forumet, "BB".. 

Det er det absolutt ikke. Kvinner kan jo ikke noe for at de blir voldtatt, i mitt eksempel så er det kvinnen selv som velger å bli objektifisert dvs det er frivelig fra både mannen og kvinnen sin side. voldtekt er ikke . Blir noe helt annet, men godt forsøk på å prøve å snakke seg unna

Endret av squidboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Raven.WritingDesk skrev:

Dette blir like dumt som å henvise til en video av voldtektsmenn og si at "er det rart folk ser ned på voldelige mannfolk, jeg vet det er veldig lett å klage på andre kvinner, men der gjør det der mot dere selv". Please, begynn å kom med noen bedre argumenter her på forumet, "BB".. 

Jeg er egentlig enig i at kvinner som fremstiller seg slik, som skal ta hundre selfier av seg selv der puppa henger ut, som alltid skal gjøre alt til å handle om eget utseende- er mye verre på å objektifisere kvinner enn menn. 

Anonymkode: 2d404...c49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg er egentlig enig i at kvinner som fremstiller seg slik, som skal ta hundre selfier av seg selv der puppa henger ut, som alltid skal gjøre alt til å handle om eget utseende- er mye verre på å objektifisere kvinner enn menn. 

Anonymkode: 2d404...c49

Slik jeg forsto @squidboy var poenget at kvinner ikke kan klage på objektivisering fordi enkelte andre kvinner velger å seksualisere segselv. Det er jeg uenig i.  hvis Ola er voldtektsforbryter så betyr ikke det at Geir skal gå rundt å føle seg dømt av andre kvinner pga Ola sine feil. Akkurat som at om enkelte kvinner ojektiviserer segselv så vil ikke jeg dømmes for deres adferd.

 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er latterlig, han bør holde seg for god til å le av det.

Ekte, flotte menn tar fornuftige standpunkt.

Anonymkode: f19fb...c5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at en del av den kvinnelige befolkning legger godt til rette for dette selv ved å legge ut slutty bilder av seg selv over alt. 

Hilsen kvinne

Anonymkode: 9579d...2a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Slik jeg forsto @squidboy var poenget at kvinner ikke kan klage på objektivisering fordi enkelte andre kvinner velger å seksualisere segselv. Det er jeg uenig i, og derav eksemplet mitt, om at hvis Ola er voldtektsforbryter så betyr det ikke at Geir skal gå rundt å føle seg dømt av kvinner pga Ola sine feil. Akkurat som at om enkelte kvinner ojektiviserer segselv så vil ikke jeg dømmes for deres adferd.

 

"enkelte kvinner " Jeg tror de fleste gjør det en eller annen gang i sitt liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...