Gå til innhold

Har vi ikke kommet lenger? (Objektifisering av kvinner)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt å så Europacupfinalen mellom Ajax og Manu i går.

Og heller ikke her slipper vi unna objektifisering av kvinner. En plakat på tribunen hadde teksten: "Zlatan, stay and you can shag my wife!". Selvsagt ment som en spøk, men referansen er der. Kvinnen er altså en "belønning" man skal kunne knulle. I dette tilfellet kona til en fan som skulle "lånes bort" for knulling.

Plakaten får stor oppmerksomhet, og omtales som humoristisk. Men er det virkelig noe å le av? Er ikke dette nok et bevis på at kvinner sex på som sexobjekter som mannen kan bruke til sin nytelse, bare skjult bak humor?

http://www.vgtv.no/#!/video/141877/denne-meldingen-fikk-zlatan-til-aa-ta-en-selfie

Anonymkode: 241d9...294

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Buhuu! Noen laget en vits om en kvinne!

giphy.gif

Anonymkode: 896b4...536

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Buhuu! Noen laget en vits om en kvinne!

giphy.gif

Anonymkode: 896b4...536

Det er ikke en vits om en kvinne engang. Bare kvinner kan finne på å gjøre seg selv til poenget i den der vitsen, narsissistiske som de er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa
10 minutter siden, Uffda skrev:

Det er ikke en vits om en kvinne engang. Bare kvinner kan finne på å gjøre seg selv til poenget i den der vitsen, narsissistiske som de er.

Riktig det, kvinnen er bare et objekt i vitsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om det var konas ide og hun ville ha sex med Zlatan.. :ninuskapus: 

Anonymkode: d0229...a73

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke kommet lenger..? Hater "current year"-argumentet.

 

IMG_1624.JPG

Anonymkode: 8a242...d55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow..

Virkelig? Det er 2017. Og du gjør et poeng av at du satt? har du aldri tenkt LITT forbi ditt snevre og egoistiske sinn? At en uskyldig vits er det du lager en stor sak ut av, men tar null hensyn til en gruppe folk som ikke kan sitte? Eller de som kun kan sitte? Så her kommer du, ts, postende ut av det blå, og må poengtere din stilling før du kommer til ditt liksom-poeng.

Men da er det for sent, du har allerede (trigger warning for ikke-eggleggere) lagt egget! Det er ikke vanskelig å vise litt konsiderasjon for utsatte minoritetsgrupper som ikke har den samme aksepten i samfunnet for å uttale seg om utfordringer i hverdagen og en konstant barrasje av mikroaggresjoner. Ha litt introspeksjon før du poster neste gang.

Takk på forhånd :)

Anonymkode: c080f...6ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Objektivering* 

Anonymkode: 20162...70a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi alle sammen tenner lys og holder hender kommer vi oss nok gjennom dette også. Forferdelig at man skal måtte oppleve slike grusomheter, verden er ond. 

Hvem arrangerer rosetog?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mennene i denne tråden bekrefter egentlig bare det vi vet fra før:

Nei, vi har ikke kommet lenger......

Anonymkode: 241d9...294

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og mennene i denne tråden bekrefter egentlig bare det vi vet fra før:

Nei, vi har ikke kommet lenger......

Anonymkode: 241d9...294

At vi ikke har kommet dit hvor resten av befolkningen er like hårsåre som deg? 

Nei, vi har ikke kommet lenger, og takk og pris for det. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og mennene i denne tråden bekrefter egentlig bare det vi vet fra før:

Nei, vi har ikke kommet lenger......

Anonymkode: 241d9...294

Og feminaziene i denne tråden bekrefter bare det vi alt vet fra før: de er narsissister som ser på seg selv, i egenskap av kvinner, som konstante ofre og menn som grusomme, forferdelige monstre som bare vil alle ondt. 

Anonymkode: 896b4...536

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og mennene i denne tråden bekrefter egentlig bare det vi vet fra før:

Nei, vi har ikke kommet lenger......

Anonymkode: 241d9...294

Jeg tror ikke Kvinneguidens menn er representativ for befolkningen heldigvis

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa
2 minutter siden, kvinneguide skrev:

Jeg tror ikke Kvinneguidens menn er representativ for befolkningen heldigvis

Haha, men de er kanskje representative for den delen av befolkningen som ikke får pult? Det forklarer jo endel :P 

Endret av impressa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og jeg obkejtifiserer menn hele tiden. Ser jeg for eksempel en pen man på TV så kan jeg fint finne på å si ting som: "han vil jeg ligge med". Dette sier jeg uten å ta hensyn til hans følelser eller hvordan han er som person. 

Jeg ser ikke problemet med objektifisering så lenge personen som blir objektifisert selv vil bli objektifisert, og at man selvfølgelig ikke ser på personen som mindre verdt. Jeg ser derfor ikke noe problem med denne plakaten så lenge kona har samtykket til at den ble laget.

Anonymkode: 8b3b0...23d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det verste i denne saken er at vi ikke har blitt bedre på vitser over alle disse århundre.

"fuck my wife lol XXXDDD"

Virkelig tragisk

Anonymkode: 2d404...c49

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, impressa skrev:

Haha, men de er kanskje representative for den delen av befolkningen som ikke får pult? Det forklarer jo endel :P 

 

giphy.gif

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og jeg obkejtifiserer menn hele tiden. Ser jeg for eksempel en pen man på TV så kan jeg fint finne på å si ting som: "han vil jeg ligge med". Dette sier jeg uten å ta hensyn til hans følelser eller hvordan han er som person. 

Jeg ser ikke problemet med objektifisering så lenge personen som blir objektifisert selv vil bli objektifisert, og at man selvfølgelig ikke ser på personen som mindre verdt. Jeg ser derfor ikke noe problem med denne plakaten så lenge kona har samtykket til at den ble laget.

Anonymkode: 8b3b0...23d

Hvilken jævla kone? Tror du det kommer frem hvem sin kone det er snakk om blant den gjengen som holder plakaten? Det er jo helt ufattelig hvor mye dere skal gjøre ut av en flåsete kommentar for å hylle en klubbprofil.

 

FOrøvrig jævlig morsom selvmotsigelse at du objektiviserer noen uten å ta hensyhn til deres følelser, samtidig som du understreker at det er helt greit så lenge den som blir objektivisert vil bli objektivisert, spesielt når det er snakk om kona til en fyr. Er jo bare prat med dere kvinner, ingenting av det dere sier ser ut til å ha noen faktisk mening eller substans. Kommunikasjonen deres er stort sett bare buzzwords som føles riktig ut  å si for dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og jeg obkejtifiserer menn hele tiden. Ser jeg for eksempel en pen man på TV så kan jeg fint finne på å si ting som: "han vil jeg ligge med". Dette sier jeg uten å ta hensyn til hans følelser eller hvordan han er som person. 

Jeg ser ikke problemet med objektifisering så lenge personen som blir objektifisert selv vil bli objektifisert, og at man selvfølgelig ikke ser på personen som mindre verdt. Jeg ser derfor ikke noe problem med denne plakaten så lenge kona har samtykket til at den ble laget.

Anonymkode: 8b3b0...23d

Voksne har gjerne et indre kompass i tillegg til at de forstår ironi, men jeg regner med at det også er endel barn og ungdom på fotballkamper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...