Gå til innhold

Arve alt utstyr og klær..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ang klær så er det supert at du arver da disse har blitt vasket mange ganger slik at eventuelle gifter er borte.

Anonymkode: 9db8f...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

30000 på babyutstyr?!? 

Anonymkode: 1eb75...d42

Det var kun for å spørre TS om hun følte hun hadde dårlig råd fordi hun ikke kunne kjøpe nytt eller om hun over tid vil ha problemer med å holde baby og seg selv med mat. Det er en stor forskjell.  Vet ikke hva folk bruker på utstyr fordi vi har arvet eller kjøpt brukt, men forskjellen er at vi har gjort det fordi vi synes bruk og kast er for lite miljøvennlig,  ikke fordi vi ikke hadde råd. Det følger en del kostnader med barn er min erfaring. Vi brukte mye på bleier, medisiner, legebesøk etc med førstemann fordi han ikke var frisk. Man vet aldri hva som kan skje. Vi hadde råd, men det var en del kostnader. Jeg ble også veldig dårlig som gravid og måtte ha sykemeldt meg hvis ikke det var for at skolen tillot at jeg fulgte undervisningen hjemmefra. 

TS kan fint vente et år. Barn er ikke bare-bare. 

Anonymkode: 961d1...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var kun for å spørre TS om hun følte hun hadde dårlig råd fordi hun ikke kunne kjøpe nytt eller om hun over tid vil ha problemer med å holde baby og seg selv med mat. Det er en stor forskjell.  Vet ikke hva folk bruker på utstyr fordi vi har arvet eller kjøpt brukt, men forskjellen er at vi har gjort det fordi vi synes bruk og kast er for lite miljøvennlig,  ikke fordi vi ikke hadde råd. Det følger en del kostnader med barn er min erfaring. Vi brukte mye på bleier, medisiner, legebesøk etc med førstemann fordi han ikke var frisk. Man vet aldri hva som kan skje. Vi hadde råd, men det var en del kostnader. Jeg ble også veldig dårlig som gravid og måtte ha sykemeldt meg hvis ikke det var for at skolen tillot at jeg fulgte undervisningen hjemmefra. 

TS kan fint vente et år. Barn er ikke bare-bare. 

Anonymkode: 961d1...33c

Ser jeg svarte i feil tråd. Beklager. 

Anonymkode: 961d1...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beregnes at det normale er 40000 for førstegangs. Som et nøkternt snitt.

Anonymkode: e7e0a...221

Jeg kjenner absolutt ingen som har brukt i nærheten av 30 k på babyutstyr. Galskap mener jeg! Ville ikke sløset så mye en gang om jeg var rik. Utstyr til baby brukes kort tid, og gjenbruk er bare positivt. 

Det eneste man må kjøpe nytt er madrass. Bilstol som andre nevner må være nyere enn 5 år gammelt. 

Ts, det er ingenting i veien med å arve klær, dårlig økonomi eller ikke. 

Anonymkode: 3d9e5...152

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det beregnes at det normale er 40000 for førstegangs. Som et nøkternt snitt.

Anonymkode: e7e0a...221

Nøkternt snitt? :fnise:

Anonymkode: 33fbf...5cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner absolutt ingen som har brukt i nærheten av 30 k på babyutstyr. Galskap mener jeg! Ville ikke sløset så mye en gang om jeg var rik. Utstyr til baby brukes kort tid, og gjenbruk er bare positivt. 

Det eneste man må kjøpe nytt er madrass. Bilstol som andre nevner må være nyere enn 5 år gammelt. 

Ts, det er ingenting i veien med å arve klær, dårlig økonomi eller ikke. 

Anonymkode: 3d9e5...152

Vi gjorde nok det med førstemann, vogn og bilstol utgjorde en tredjedel av disse pengene, seng, bæretøy og stelleplass en annen tredjedel, dyner til første året (vogn og sprinkelseng). Resten var siste tredjedel. Barnestol, vippestol, uv-telt,.. Også fikk vi dessverre behov for å bruke flasle så vi gjorde livet vårt litt enklere med endel utstyr der, flaskevarmer, dampsterilisator, dobbel elektrisk brystpumpe.. Samt klær, vognpose, tepper osv som baller på seg mye mer enn man tror. Føler ikke vi brukte som gærne, og vi forsøkte å være beviste på pris og kjøpte mye klær brukt, brystpumpe brukt osv. 

Anonymkode: b214c...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, selvfølgelig kan man ha kun arvet utstyr og tøy. Det er økonomisk, bra for helsa til babyen og bra for miljøet.

Vi har god råd, men kjøpte nesten ingenting brukt. Nå er vårt barn 4 år, og vi arver mye fortsatt og kjøper brukt gjennom Facebook feks.

Supplerer med nytt når det er nødvendig, men det er ikke så ofte. Og det blir mye nytt til jul og bursdag.

Vi har også byttet leker og bøker med venner med like gamle barn, da blir det også fornying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...