Gå til innhold

Måle temp på katt som venter unger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg målte tempen på katten min idag som venter sitt først kull. Grunnen til dette er at jeg har merket at hun har fått melk og kjønnsåpningen har endret seg, og jeg ble anbefalt av veterinæren for 2 uker siden å sjekke den nærmere fødsel. Kjønnsåpningen har blitt rosa og fått en annen slags åpning. Tempen viste 37,6. Vil det liksom si at fødselen som regel skjer innen 12 t? Det er hva jeg har lest, men er det noen andre svar?

Anonymkode: 96c98...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver å måle dager med hendene som jeg har lest skal være en metode, men har hatt plass til tre fingre i over en uke nå:frkk:

Anonymkode: 96c98...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var den på 38,3..

Anonymkode: 96c98...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på; hvorfor i granskauen er ikke katten din sterilisert??

Anonymkode: f8350...356

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på; hvorfor i granskauen er ikke katten din sterilisert??

Anonymkode: f8350...356

Hvorfor i granskauen snakker du før du vet? Det er en Bengal katt med stamtavle og hele pakka. Det er ikke en normal huskatt som har løpt ute og blitt drektig.

Anonymkode: 96c98...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i granskauen snakker du før du vet? Det er en Bengal katt med stamtavle og hele pakka. Det er ikke en normal huskatt som har løpt ute og blitt drektig.

Anonymkode: 96c98...41e

Da beit du vel når hun ble parret å? Da er det ganske så enkelt å bare sjekke hvor lenge det er til termindato. 

Anonymkode: 335bd...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da beit du vel når hun ble parret å? Da er det ganske så enkelt å bare sjekke hvor lenge det er til termindato. 

Anonymkode: 335bd...c3a

Termin dato er ikke en nøyaktig dato, det vil si at de kan komme både før og etter denne datoen. Termindatoen var for noen dager siden, og kattene kom idag tidlig ;) 

Anonymkode: 96c98...41e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i granskauen snakker du før du vet? Det er en Bengal katt med stamtavle og hele pakka. Det er ikke en normal huskatt som har løpt ute og blitt drektig.

Anonymkode: 96c98...41e

Så du har tenkt å sette flere kull på den stakkars katten for å tjene penger? ?

Useriøst opplegg. 

Anonymkode: f8350...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du har tenkt å sette flere kull på den stakkars katten for å tjene penger? ?

Useriøst opplegg. 

Anonymkode: f8350...356

Nei? Det er en katt jeg har hatt på for i snart to år som eieren skulle ha to kull på. Det er en seriøs oppdretter. Men jeg er jo førstegangs på dette. Jeg tjener ikke noe mer enn kjærlighet på dette jeg ;) 

Anonymkode: 96c98...41e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å måle dager med hendene som jeg har lest skal være en metode, men har hatt plass til tre fingre i over en uke nå:frkk:

Anonymkode: 96c98...41e

Mulig jeg er dum, men hvor får du plass til 3 fingre? 

Anonymkode: 7e683...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver du å stikker tre fingre inn i glufsa på en katte som venter unger??? Stakkars katt!

Anonymkode: c583f...ea1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på hva det snakket om 3 fingre er 😶

Anonymkode: 335bd...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er Dangfart Tønnesen som tuller med oss. Ingen normale folk stikker tre fingre inn i glufsa på ei drektig katt

Anonymkode: c583f...ea1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er Dangfart Tønnesen som tuller med oss. Ingen normale folk stikker tre fingre inn i glufsa på ei drektig katt

Anonymkode: c583f...ea1

Det kan være noe annet Ts mener også. Men når Ts er forduftet så er det jo ikke godt å vite 

Anonymkode: 335bd...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå er ikke jeg TS, men som oppdretter kan jeg fortelle dere at man selvsagt ikke stikker tre fingre inn i katta! Man legger fingrene på tvers på utsiden, mellom "glufsa" (for å bruke samme ord som dere) og der man kjenner at kattungene er. Når det er to fingerbredder skal det være cirka to dager igjen, en fingerbredde, en dag. 

Og hvis noen tror at man tjener penger på seriøst oppdrett så tar de jævlig feil... Klarer man å ikke gå i minus i løpet av et år, så har man flaks... Oppdrett er en dyr, men utrolig givende hobby/livsstil. Skal man tjene penger må man ha mange hunnkatter som får kull hvert år, ikke dra på utstillinger (en helg kan fort koste noen tusen) og kun ta de helsetestene man er tvunget til. De fleste jeg kjenner har et par kull i året, reiser land og strand rundt på utstillinger, importerer katter fra hele verden, og går i minus så det griner etter... 

 

Anonymkode: c7804...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...