Gå til innhold

Stellebord, bytte ut når baby er et år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Stellebordet vårt går opp til 1 år, så hva gjør vi etter det? Jeg kommer til å være straks høygravid når minsten er et år, så da blir det uaktuelt for meg å skifte på han på gulvet.

Er stellekommode tingen? Vi får ikke plass på badet dessverre. Eller bruker man å kutte ut stellebord når de er et år og de evt kan stå selv? 

Litt teit spørsmål sikkert, men er rimelig uerfaren :P vet bare at å ha babyen på gulvet ikke går når jeg er langt uti graviditeten :fnise: da må evt pappaen skifte alle bleier :P 

Anonymkode: 3d194...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det bare til ett år? Vi bruker vår enda, han er litt over 2 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Hvorfor er det bare til ett år? Vi bruker vår enda, han er litt over 2 år

Det står på vårt at det er til max et år, det står ingenting om vekt da. Men babyen ligger i det øvre sjiktet på vekt inntil videre. 

Anonymkode: 3d194...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du valgt et stellebord med for lav belastningsvekt. Entennfinner du nytt stellebord, eller så må du finne andre løsninger.

Anonymkode: e1918...88f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du valgt et stellebord med for lav belastningsvekt. Entennfinner du nytt stellebord, eller så må du finne andre løsninger.

Anonymkode: e1918...88f

Har tydeligvis det! Hvor lenge er det vanlig skifte på babyene liggende på stellebord? Føler meg kjempedum som spør om dette :fnise:

Anonymkode: 3d194...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første lå på stellebordet så lenge hun brukte bleie - rett under tre år (tror ikke det er helt vanlig, men var veldig greit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lot min ligge å skifte så lenge han var villig til det, enklere å få rent og bedre for ryggen å stelle i høyden syntes jeg. Hva med en enkel stellemadrass på en kommode? 

Anonymkode: 36c01...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at barnet ligger på stellebord ved avføring, men ellers går det fint å la en ettåring(som er stødig) stå. 

Anonymkode: 45e65...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ligger på stellebordet når han nå er 2,5 år gammel. Veldig kjekt så lenge det går. :)

Anonymkode: 55a63...e2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er straks tre, og vi bruker stellebordet enda. Syns det er mye bedre enn ned på gulvet og styre.. Gleder meg imidlertid til hun slutter med bleie 😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte også stellebord så lenge barna brukte bleier ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2017 den 20.38, AnonymBruker skrev:

Hei

Stellebordet vårt går opp til 1 år, så hva gjør vi etter det? Jeg kommer til å være straks høygravid når minsten er et år, så da blir det uaktuelt for meg å skifte på han på gulvet.

Er stellekommode tingen? Vi får ikke plass på badet dessverre. Eller bruker man å kutte ut stellebord når de er et år og de evt kan stå selv? 

Litt teit spørsmål sikkert, men er rimelig uerfaren :P vet bare at å ha babyen på gulvet ikke går når jeg er langt uti graviditeten :fnise: da må evt pappaen skifte alle bleier :P 

Anonymkode: 3d194...2ad

Min gutt har stått selv lenge nå når jeg må skifte på ham. Han er 1,5 år nå. Det gjør det enda enklere hvis han står på en liten krakk sånn at jeg slipper å bøye meg ned. 

Anonymkode: 8dda5...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved bæsjebleier bruker vi stellebordet enda på vår som er snart tre år. Aner ikke om det har noen maksvekt, da vi kjøpte det brukt :P

Anonymkode: 84f5b...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På begge mine slutta eg å bruka stellebord rundt 6-7 mnd då dei begge var aktive små som ikkje hadde tolmod til å ligge roleg på eit stellebord. Det vart dermed stelling på golv fram til dei stod "støtt nok" og det gjekk greitt nok med ståande bleieskift. Med eldste var det null problem då han stod stødig tidleg. Med yngste så har det kome bæsj på litt golv og nokre av mine bukser i samband med ståande bleiebytte. Jente er værre enn gutar å bytte bleie på ståande, så mange krinkelkrokar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... Skjønner ikke hvordan dere greier å bytte bæsjebleier stående altså!! 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...