Gå til innhold

Baby i studietiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Litt bakgrunn: Jeg er 21 og samboeren min er 25. Jeg er student og han er ferdig utdannet og i 100% jobb. 

Jeg har veldig, veldig, veldig lyst på barn. Det er egentlig alt jeg tenker på, og jeg håper alltid at prevensjonen failer. Men jeg er student og er planlagt ferdig vår 2018. Spørsmålet er egentlig om vi skal begynne å prøve nå, og ta et år permisjon fra studiene. Jeg føler også at kanskje jeg har valgt feil studie, og kanskje jeg trenger en pause for å finne ut hva jeg vil også. Vi eier bolig og biler, så det er ikke et problem, og jeg har en liten fast stilling fra før. 

Hva er fordelene med å få barn i studietiden? Er det noe dere anbefaler?

Anonymkode: 0a289...e0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordeler: man er mye mer fleksibel, har mer fri og kan ha lavere terskel for kortere dager og å ha barnet hjemme fra barnehagen. Man kan være mye mer opplagt og tilstede med barnet - i motsetning til de i full jobb med tidsklemme og full barnehagedag og alt det der. 

Ulemper: økonomi og stabilitet. Under studiene får man jo penger fra lånekassen, men det er jo ikke så fryktelig mye. Man kan også risikere å ikke få full jobb etter studiene, og da blir det trangt siden man har minimalt med rettigheter ift. NAV siden man ikke har vært yrkesaktiv. I tillegg kan eksamensperioder bli slitsomt med en liten tass man gjerne vil være med. Men er man strukturert og disiplinert er det ingen problem.