Gå til innhold

Venninne selger gaver videre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei venninne har nettopp lagt flere plagg hun fikk arve til babyen sin for slag pluss teppe og strikkesett jeg lagde i barselgave. (Brukte minst 400kr i garn)

Jeg synes det er litt dårlig gjort...

Anonymkode: facac...38c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne har nettopp lagt flere plagg hun fikk arve til babyen sin for slag pluss teppe og strikkesett jeg lagde i barselgave. (Brukte minst 400kr i garn)

Jeg synes det er litt dårlig gjort...

Anonymkode: facac...38c

Er dette ting babyen har vokst fra, eller ting hun ikke ønsket å beholde? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne har nettopp lagt flere plagg hun fikk arve til babyen sin for slag pluss teppe og strikkesett jeg lagde i barselgave. (Brukte minst 400kr i garn)

Jeg synes det er litt dårlig gjort...

Anonymkode: facac...38c

Er da bedre andre får glede av pene ting enn at de ligger i skapet. 

Har du gitt bort en gave, så er din bestemmelsesrett over gaven også gitt bort. Eller lånte du bare bort klærne og teppet? 

Anonymkode: 828fe...f15

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er dårlig gjort ja. Det er en personlig gave som tar mye tid, også selger hun det videre for å tjene penger på det.  

Anonymkode: 068d3...90d

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er dårlig gjort ja. Det er en personlig gave som tar mye tid, også selger hun det videre for å tjene penger på det.  

Anonymkode: 068d3...90d

.. og strikketøy er gjerne noe man beholder, fordi det er en personlig og unik gave. Det kan i verstefall gis bort til venner/familie som selv har fått barn, ikke selge det. Syns nesten du fortjener de pengene. 

Anonymkode: 068d3...90d

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være det ikke passet. Er da bedre å selge det enn at det aldri blir brukt. Men visse ting har affeksjonsverdi og trist om der bare blir solgt videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er dårlig gjort ja. Det er en personlig gave som tar mye tid, også selger hun det videre for å tjene penger på det.  

Anonymkode: 068d3...90d

Da syns jeg du burde si det til henne, er ikke sikkert hun tenker sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er litt dårlig gjort, ja. Har hun fått tøyet og ikke ville beholde det når det ikke passer lenger kunne hun ha gitt det bort til noen andre som skal ha barn. 

Anonymkode: d9da3...6b3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig vanlig at mennesker idag ikke bryr seg så mye om personlige gaver og affeksjonsverdi. Hverdagen handler om å karve til seg mest mulig oppmerksomhet og fordeler. Kan man selge en personlig gave for profitt er dette høyest prioritet, selvsagt etter å ha lagt ut bilde av gaven på fb for likes. 

 

Anonymkode: 219d4...07d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Har litt delte meninger. Jeg hadde blitt skuffet hvis jeg ga en personlig gave som jeg hadde lagt mye arbeid i, så hadde de jeg ga gaven til solgt den på Finn. 

Hvis jeg hadde gitt de en body eller genser som jeg hadde kjøpt på Cubus, så hadde jeg ikke brydd meg om de solgte den 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sugemerke skrev:

Hva er det som gjør at du føler at det er dårlig gjort?

Skjønner Ts godt. Det er generelt dårlig kutyme å ta betalt for noe du selv har fått gratis. Eller sagt på en annen måte; det er grådighet.

Venninnen burde selv gi videre og har hun ikke noen i nær omgangskrets er det alltids loppemarkeder som gladelig tar i mot.

Med mindre venninnen har veldig trang økonomi da, men det ville jo Ts visst. 

Anonymkode: 92211...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Maleficenta skrev:

Kan jo være det ikke passet. Er da bedre å selge det enn at det aldri blir brukt. Men visse ting har affeksjonsverdi og trist om der bare blir solgt videre

Hvorfor selge? Hvorfor ikke gi bort, når hun selv fikk det? 

Det er en uting å profittere på andres omtanke og raushet.

Anonymkode: 92211...7de

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor selge? Hvorfor ikke gi bort, når hun selv fikk det? 

Det er en uting å profittere på andres omtanke og raushet.

Anonymkode: 92211...7de

Kanskje hun ikke kjenner andre med barn å gi bort til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne har nettopp lagt flere plagg hun fikk arve til babyen sin for slag pluss teppe og strikkesett jeg lagde i barselgave. (Brukte minst 400kr i garn)

Jeg synes det er litt dårlig gjort...

Anonymkode: facac...38c

Ja, enig. Ikke gi henne flere gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om barnet ikke lengre passer klærne, kan jeg kanskje godta å selge dem. Men det du har brukt mye tid og penger på er noe hun må beholde! Om hun ikke vil ha det, så lar hun det i det minste ligge gjemt i en eske et sted. Hun må vise så pass omtanke tilbake!

Jeg hadde i hvert fall blitt svært fornærmet om noen solgte eller ga bort noe jeg har laget til dem eller babyen deres.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Maleficenta skrev:

Kanskje hun ikke kjenner andre med barn å gi bort til

Kom an, du kan ikke være så uvitende. Hun kan gi bort til loppemarked, gi bort på Finn, gi bort til Fretex. "Pass it on" - den gode gjerningen, er en god regel, fremfor å profittere på andres snillhet. 

Anonymkode: 92211...7de

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom an, du kan ikke være så uvitende. Hun kan gi bort til loppemarked, gi bort på Finn, gi bort til Fretex. "Pass it on" - den gode gjerningen, er en god regel, fremfor å profittere på andres snillhet. 

Anonymkode: 92211...7de

Loppemarked? Sånn at andre kan tjene på det istedet? Syns det er bedre å selge selv. Hiver man det til fretex vet man jo ikke sikkert om de skroter det eller selger det videre. Klær jeg gir til fretex er klær jeg driter i. Selger man det vet man at det går til noen som vil bruke det

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Jeg gir bort 80% av alle gaver jeg får. Folk kjøper så mye tull. Og de fleste vet at jeg er minimalistisk i livsstilen men få tar hensyn til det. Jeg blir glad for gavene uansett da jeg liker og gi ting til venner ol. Selger det ikke da, men kan finne på å gi det i presang videre om jeg ikke bare gir det burt tilfeldig. Alt av hudpleie og kroppspleie har blitt gitt bort de siste årene f.eks . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...