Gå til innhold

Føde på Kongsberg eller Drammen sykehus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! 

De av dere som har født på Kongsberg og eller Drammen, hva ville dere rådet til? Var dere fornøyde? Fordeler og ulemper? Det aller viktigste, hvor mange familierom har Kongsberg/Drammen? Har termin i Januar, så lurer på hva jeg burde velge. 

 

 

 

Anonymkode: 41377...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørt masse positivt om Kongsberg😄. Vet om flere som skulle ønske at de hadde fødet der. 

Jeg hadde valgt Kongsberg😊👍🏻.

Anonymkode: 4ed85...c4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingenting om noen av dem, men hadde valgt de som har best kompetanse hvis noe går galt. 

Anonymkode: 14631...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har lest meg til virker å være at kongsberg er supert, både på føden og barsel. Drammen derimot virker å være kun bra på føden med elendig barsel.

skal føde i oktober og har vurdert begge plassene, men jeg går nok for drammen som er nærmest. Jeg er i det minste forberedt på at barsel et dårlig :P

Anonymkode: af4a3...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drammen er vel et av sykehusene i Norge med statistisk sett flest fødselsskader per fødende, så jeg ville kanskje styrt meg for Drammen?

Anonymkode: 21d45...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe guffent med sykehuset i Drammen, ulykker forekommer oftere og personalet er mer slurvete. Alt annet enn Drammen er bra.

Anonymkode: 29305...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ingenting om noen av dem, men hadde valgt de som har best kompetanse hvis noe går galt. 

Anonymkode: 14631...699

Hvis det på forhånd blir stemplet som en risikofødsel så får man ikke lov til å føde på Kongsberg sykehus, men skulle noe oppstå underveis og det kreves kompetansen de har i Drammen, så blir man sendt i ambulanse til Drammen. 

Anonymkode: 44bc7...a60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på Bærum, men babyen hadde pustevansker og vi ble flyttet til nyfødtintensiven i Drammen. Var altså ikke innom føden eller barsel i Drammen. Men nyfødtintensiven var helt fantastisk! Kjempe flinke sykepleiere og det kom jordmødre fra barsel opp flere ganger om dagen for å "passe" på oss som akkurat hadde født. Følte oss veldig godt ivaretatt der. 

Anonymkode: 08fab...3bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med fødselsskader i drammen har jeg og lest, men tror det var fra en del år tilbake, og ikke noe værre nå enn andre plasser. 

Anonymkode: af4a3...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på Drammen.. jordmor på føden var veldig koselig. På barsel bodde vi på familierom, og hadde ikke så mye med personalet å gjøre. Men de få vi var i kontakt med var supre 😊👍🏻

Anonymkode: fdd53...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte også på Drammen i fjor. Følte meg veldig godt ivaretatt både på føden og på barsel. Dyktige og omsorgsfulle sykepleiere. 

Nyfødtintensiven i Drammen er en av Norges beste så vidt jeg veit, (hvis man skulle være så uheldig å trenge det). Er man i Kongsberg og noe skjer, så blir man sendt til Drammen. Synes det sier nok om hvilket sykehus har best kompetanse for min del :) 

Anonymkode: 4d029...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri født på Kongsberg sykehus, bare Drammen. Syns det var god oppfølging under fødsel med en hyggelig jordmor som virket kompetent. Her ble overlege og flere blandet inn, så jeg husker ikke om den jordmoren jeg hadde hos meg var den som faktisk tok i mot babyen til slutt. Men fødselen var helt grei, og tror ikke den ville vært bedre på Kongsberg. Tilbrakte i forkant mange dager på fødeavdelingen og alle sykepleiere og jordmødre var helt fantastiske der! Skjønner ikke at man har klart å samle så mange gode mennesker på et sted rett og slett! 

Barsel derimot, var temmelig annerledes etter min mening. Ble veldig stressende med flytting hele tiden fra rom til rom, så kom det nye mennesker inn på rommet jeg lå på. Og selv om vi var tidlig ute og "satte oss på liste" for familierom, fikk vi beskjed om at det var det mange som ville ha, og dette måtte rulleres på. Da skjønte jeg ikke helt den ordningen.. Sykepleierne der ga hele tiden motstridende råd og info, og de opplevdes ikke spesielt hyggelige heller.. Men det er klart at man er litt ekstra sliten og lite mottakelig rett etter fødsel, så skal ta det med i betraktningen rundt barseloppholdet! ;) 

Ville nok likevel valgt nærmeste sykehus å føde på, og her i Drammen har man jo hengende over seg at man kanskje må til Kongsberg om det blir for fullt. 

Anonymkode: 0229c...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri født på Kongsberg sykehus, bare Drammen. Syns det var god oppfølging under fødsel med en hyggelig jordmor som virket kompetent. Her ble overlege og flere blandet inn, så jeg husker ikke om den jordmoren jeg hadde hos meg var den som faktisk tok i mot babyen til slutt. Men fødselen var helt grei, og tror ikke den ville vært bedre på Kongsberg. Tilbrakte i forkant mange dager på fødeavdelingen og alle sykepleiere og jordmødre var helt fantastiske der! Skjønner ikke at man har klart å samle så mange gode mennesker på et sted rett og slett! 

Barsel derimot, var temmelig annerledes etter min mening. Ble veldig stressende med flytting hele tiden fra rom til rom, så kom det nye mennesker inn på rommet jeg lå på. Og selv om vi var tidlig ute og "satte oss på liste" for familierom, fikk vi beskjed om at det var det mange som ville ha, og dette måtte rulleres på. Da skjønte jeg ikke helt den ordningen.. Sykepleierne der ga hele tiden motstridende råd og info, og de opplevdes ikke spesielt hyggelige heller.. Men det er klart at man er litt ekstra sliten og lite mottakelig rett etter fødsel, så skal ta det med i betraktningen rundt barseloppholdet! ;) 

Ville nok likevel valgt nærmeste sykehus å føde på, og her i Drammen har man jo hengende over seg at man kanskje må til Kongsberg om det blir for fullt. 

Anonymkode: 0229c...5ae

Barsel på Kongsberg skal være utrolig bra😃👍🏻.

Anonymkode: 4ed85...c4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i Kongsberg og skal forhåpentligvis ha ks der i oktober.  Går til oppfølging dernå for fødselsangst og andre komplikasjoner jeg har. 

Mitt inntrykk foreløpig er at de er utrolig hyggelige og hjelpsomme. Jeg skal dit faktisk i dag, på en helligdag. Jordmor ga meg hennes private nr og sa jeg kunne sende henne en meld og hvis hun har en rolig vakt kan jeg komme innom for å ta en samtale om fødselsangst igjen. 

Gynokologene og jordmødrene jeg har møtt har også vært veldig hyggelige :)

Anonymkode: 63fab...800

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat født i Drammen, kjempehyggelig personale og fikk familierom 😊 maten på barsel var dritt men ellers er jeg fornøyd!

Anonymkode: de2cd...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte i Drammen i august 2014 og var veldig fornøyd med både føden og barsel. Fødselen endte i ks da åpningen stoppet opp, og fikk veldig god oppfølging både underveis og etterpå. Var på sykehuset i 6 døgn og har ingen negative opplevelser😊

Anonymkode: 49675...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Spock

Fødte i Mai på Drammen Sykehus, og jeg vil aldri tilbake. Fødeavdelingen var fantastisk, selv med mange fødende så fikk vi masse oppmerksomhet og kjempehyggelige jordmødre! Så kom vi på barsel, ble glemt på et tomt firemannsrom og dem kom med en velkomstbrosjyre ett døgn etter at jeg hadde født. Fikk ikke hjelp til amming, fikk ikke hjelp til noenting faktisk, så vi dro hjem dagen etterpå. Par dager etterpå hadde jeg noen spm (fikk jo aldri hjelp der), så ringte barsel. Fikk bare et nedlatende svar om at jeg kanskje ikke burde dratt hjem så tidlig. Nei huff, jeg hadde det helt forferdelig der, og kommer ikke til å føde der igjen om jeg kan unngå det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte ikke på Drammen, men på Bærum. Vi ble sendt rett til nyfødtintensiv på Drammen og jeg må si jeg synes de er fantastiske. Jeg var fortsatt skrevet inn på barsel, så det kom jordmødre opp til meg annenhver time og jeg kunne bare ringe eller komme ned hvis jeg trengte noe. 

 

Anonymkode: 08fab...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Kongsberg på det sterkeste!  

Barsel skal vist ogsp være veldig bra der, med enerom og plass til far :)

Anonymkode: 63fab...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på Kongsberg. Aldri hørt noe rart der 😄

Anonymkode: e9e1c...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...