Gå til innhold

Drømmen om en baby 🌱❤️💙 (IVF)


DrømmenOmEnBaby

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Er du 8dpo eller 9 dpo? Uansett altfor tidlig ja, så ikke vær skuffet enda. Men, ahh, nå er jeg såå spent på dine vegner altså!!! :):) 

 

Går bra med meg. Livredd for at noe galt skal skje da selvfølgelig, men sånn er det vel de første ukene. Skal ta blodprøve i morgen, så da får jeg snakket med klinikken. Det ser jeg frem til. 

 

Litt usikker hvordan man regner jeg, uttak var den 2 juni, innsett av blasto den 7 - så da blir det vel 9dpo? 🙄 Eller?

Åh, det blir sikkert kjempe godt å få pratet med klinikken ja! Min svigermor sa faktisk noe litt "fint" i helgen med tanke på positiv test og redsel etterpå... "Sorgen blir faktisk like stor om man slipper jubelen helt løst eller holder ting litt for seg selv og går rundt redd og bekymret..." Mye sant i det tenker jeg.. 

Det skal jeg prøve å huske på når jeg får en positiv test! ☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, DrømmenOmEnBaby skrev:

Litt usikker hvordan man regner jeg, uttak var den 2 juni, innsett av blasto den 7 - så da blir det vel 9dpo? 🙄 Eller?

Åh, det blir sikkert kjempe godt å få pratet med klinikken ja! Min svigermor sa faktisk noe litt "fint" i helgen med tanke på positiv test og redsel etterpå... "Sorgen blir faktisk like stor om man slipper jubelen helt løst eller holder ting litt for seg selv og går rundt redd og bekymret..." Mye sant i det tenker jeg.. 

Det skal jeg prøve å huske på når jeg får en positiv test! ☺️

 

Ja, da er du 9dpo i dag, 10 dpo imorgen. Det er jo veldig individuelt med tanke på hvor tidlig hcg-nivået vises i urinen, så det er vel kanskje en grunn til at det er anbefalt å ikke teste før 14dpo. Men, det er i hvert fall ikke lett å ta en pause fra testingen nå når du allerede har startet. Men ikke sant, med meg så festet blastoet seg tydeligvis ganske tidlig. For jeg synes positiv gtest 10dpo var for godt til å være sant. Tenker du å fortsette testingen i morgen eller? Det er sykt vanskelig å tenke på noe annet om dagen, så jeg skjønner veldig godt om du ikke klarer å lavær ;)

Svigermoren din er en klok vettug dame, for det der trengte jeg å høre! Fint sagt og mye sannhet i det. Jeg tror det er viktig å glede seg men også nyte det og ikke ta eventuelle sorger på forskudd. Men, det er en øvelse. Jeg skal øve meg på det :)

Jeg krysser fingrene for to streker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKey, damer @Chickenwings85 @Illy@QBee Nå trenger jeg litt hjelp - håper det er greit at jeg tagger og lurer dere hit til dagboken min 😂 

Jeg tok en test for 1,5 time siden den var negativ og jeg bare forlot badet... nå nettopp var jeg på do igjen og så kjapt på testen... assa, det er en strek der??!!?? 😳😳 

Jeg har ALDRI tidligere sett den streken hverken rett etter eller flere timer senere... og jeg har testet mye (prøvde i mange år før vi fant ut at mannen er steril) Kan dette være sant? Eller er det sånn at man får en skyggestrek etter så og så lenge?! 🙄 

 

Og dere, ikke pakk det inn i bomull - brutalt og ærlig er som regel best i lengden 😂

IMG_4091.JPG

Endret av DrømmenOmEnBaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

OKey, damer @Chickenwings85 @Illy@QBee Nå trenger jeg litt hjelp - håper det er greit at jeg tagger og lurer dere hit til dagboken min 😂 

Jeg tok en test for 1,5 time siden den var negativ og jeg bare forlot badet... nå nettopp var jeg på do igjen og så kjapt på testen... assa, det er en strek der??!!?? 😳😳 

Jeg har ALDRI tidligere sett den streken hverken rett etter eller flere timer senere... og jeg har testet mye (prøvde i mange år før vi fant ut at mannen er steril) Kan dette være sant? Eller er det sånn at man får en skyggestrek etter så og så lenge?! 🙄 

 

Og dere, ikke pakk det inn i bomull - brutalt og ærlig er som regel best i lengden 😂

IMG_4091.JPG

Oooh! Ser lovende ut!!! Jeg har heller aldri fått strek når jeg ikke har vært gravid, før eller etter fristen. Tenker at det er ganske typisk for 10DPO streker å komme opp litt sent???? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, QBee skrev:

Oooh! Ser lovende ut!!! Jeg har heller aldri fått strek når jeg ikke har vært gravid, før eller etter fristen. Tenker at det er ganske typisk for 10DPO streker å komme opp litt sent???? 

Å herregud så jeg håper det!! Fikk seriøst helt sjokk!! 😍 Tusen takk for svar! ❤️ Skal prøve å holde meg til imorgen før jeg tar en ny test - forhåpentligvis kommer streken litt kjappere innenfor "tidsfristen" de neste dagene 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

oiiiii, jeg ønsket jeg kunne svare deg, men jeg aaaaner ikke!! :bond:

Herlighet for en berg og dalbane!!!! 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den ser jo kjempe lovende ut! Neg test vil vel ikke få strek i det hele tatt?(min gjorde i hvert fall ikke det og vil tro streken kommer en del tregere om manikke er langt på vei)

Krysser fingre for sterkere strek om noen dager!

Og du ang blødning som du lurte på om kunne være festeblødning; jeg blødde friskt i uke 4, 6, 8, 9 og hadde klumpete blod i uke ti. Da snakker vi rødt, ikke rosa. Inni meg spreller en liten en. Gyn sa det er heeelt vanlig og ikke trenger bety noe i det hele tatt. Bare sånn for å håpe på litt roligere nerver om du skulle spotte/blø senere også, for jeg trodde jeg skulle gå på veggen av bekymring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sinsiew skrev:

Åh, den ser jo kjempe lovende ut! Neg test vil vel ikke få strek i det hele tatt?(min gjorde i hvert fall ikke det og vil tro streken kommer en del tregere om manikke er langt på vei)

Krysser fingre for sterkere strek om noen dager!

Og du ang blødning som du lurte på om kunne være festeblødning; jeg blødde friskt i uke 4, 6, 8, 9 og hadde klumpete blod i uke ti. Da snakker vi rødt, ikke rosa. Inni meg spreller en liten en. Gyn sa det er heeelt vanlig og ikke trenger bety noe i det hele tatt. Bare sånn for å håpe på litt roligere nerver om du skulle spotte/blø senere også, for jeg trodde jeg skulle gå på veggen av bekymring :P

Nei, det samme tenker jeg... 🤞🏼Tok en ny test nå nettopp, svak med tydelig strek nok en gang 🤞🏼😍

Åh så skummelt det må være å oppleve det 😱 Håper jeg slipper å oppleve det flere gang, veldig godt å høre at det gikk bra med deg! 😘 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg må le av meg selv... 😂😂 

Jeg trodde testen skulle vise streken tvert hvis den var positiv, så i dag tidligere tisset jeg på pinnen, så den var neg, kledde på meg, vasket hendene og forlot badet - alt sikker i løpet av 1 - 1,5 min... 🙄 

Så jeg måtte ta en ny test nå (helt besatt😂), startet nedtelling på 3 min på mobilen og jaggu kom det ikke en svak med tydelig strek før klokka ringte ❤️😍 Nå gleder jeg meg til dagene fremover, måtte det fortsette slik!! 🌱🤞🏼

IMG_4092.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, QBee skrev:

Positiv den ja :) gratulerer!

Helt sykt!!! 🙊🙊 

når jeg sammenligner de to er den siste mest tydelig ❤️ Åh som jeg gleder meg til å teste i morgen - krysser alt for at dette fortsetter 🤞🏼🌱😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Illy skrev:

Definitivt positiv! :yvonne: Gratulerer!!

Hurra!! 🎉 Vær så snill, måtte det holde seg sånn 🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fortsatt den er veeeeldig svak, men muligens en anelse sterkere fra i går?!? 🙄 Liker ikke at det virkelig som de blir sterkere etter tiden?! Hva skjer med det? 

De ligger i rekkefølge fra øverst: tatt i går morgen, midten: i går kveld, nederst: nå nettopp! 

IMG_4094.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ÅÅå, det ser jo kjempebra ut!!! :) Det tar litt tid før streken blir ordentlig klar ja, sånn var det for meg å! SÅ gøy, nå er vi ganske likt du og jeg :nordvesta:Veldig glad på dine vegne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nordvesta: Så latterlig glad nå men samtidig frykter jeg tidenes nedtur og skuffelse 😳  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, DrømmenOmEnBaby skrev:

:nordvesta: Så latterlig glad nå men samtidig frykter jeg tidenes nedtur og skuffelse 😳  

Ja, det er en rar følelse. Man vil liksom ikke juble for høyt i tilfelle noe skal være feil eller galt! Men det skal gå bra, for begge. Kunsten er bare klare å tenke det. Jeg prøøøver å øve meg på det nå 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouff i dag tidlig våknet jeg med en grusom følelse, har sove elendig i natt... ☠️

I hele går ettermiddag / kveld hadde jeg skikkelig vondt i magen, sånn akutte knivskarpe smerte og nye rumling... slet skikkelig med å sovne, generelt ubahag rett å slett, sure oppstøt og verk i magen... Så det va så vidt jeg turte å ta en test i dag, følte en tristhet og litt sånn "er det vits" men gjorde det og innen 3 minutter er verdens fineste strek der... men usikkerheten og tankene er der også... kanskje det er noe feil med testene? Skal jeg prøve med kun vann? Har lovet mannen at vi skal kjøpe digital test som vi kan ta sammen i helgen... Må bare avvente til da ☺️

Det er som det er og det blir som det blir ❤️ 

 

 

IMG_4100.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...