Gå til innhold

Småtteri du blir sinna for


Simbyxor

Anbefalte innlegg

Finner ikke den gamle tråden min, så lager en ny. Er fullstendig klar over at jeg kan være noe aggressiv ;)

Dette blir jeg sinna for:

 

Når du skal gå over et gangfelt på en vei, og bilen som måtte stoppe for deg ikke KLARER Å VENTE de 5 sekundene det tar å gå over, og MÅ KJØRE den (forbaskede, stygge) bilen sin 8,5 centimeter unna ryggen og ræva di i full fart. Da blir jeg sinna. 

Jeg blir også sinna når jeg ringer (og klager på) en norsk nettbutikk og blir møtt av en ikke-skandinavisk som kun snakker dårlig engelsk (hva søren!?). Skjønner jo ikke en dritt. Tar meg selv i å sukke HØYLYTT mot vedkommende i tlf, men heldigvis har jeg så forståelig engelsk at han/hun forstår hva jeg sier. Selv om jeg ikke skjønner helt hva han/hun sier. Men det ble jeg skikkelig irritert over.

Er også irritert over idioter som binder hunden sin utenfor skoler/barnehager/butikker. Og tror at det er så utrolig greit, liksom. "Her kommer jeg! (Og bikkja mi, som aldri biter selvsagt)". Sier ingenting, smiler til deg. Hva gjør man, da? 

..Og folk i butikker, med barnevogn, som ikke kan gå rundt. Nei, de må gå AKKURAT der du står og så smiler de til deg for at du skal flytte deg. Neida, det er masse plass på andre siden, men du MÅ gå der, ikke sant? Bare fordi jeg stod der og så på noe?

Og fremmede som ser at det ikke er plass på benken på togstasjonen, men som presser den ¤(/"&# ræva si ned, tett inntil alle, så du må sitte klint inntil dem og hele deres udusja, svette kropp. Du reiser deg fordi du blir kvalm, og himler med øynene mot personen, og får noen skjellsord og hysteri tilbake. BAI BAI! Dust.

Blir også sint på de tiggerne som kommer med sånne hefter og skal selge. NEI, jeg vil ikke ha! Hvis du ignorerer dem når de snakker til deg, så fortsetter de bare å mase. Skyr dem som pesten. 

Og folk som presser seg forbi i rulletrappen, UNNSKYLD, sier han.. passiv aggressiv, med hånlig, sossete mine og oppstoppernese. AH - nei, han kan ikke stå i kø! For all del! Så går han opp rulletrappa, han som hadde så forbasket dårlig tid at han ikke kunne vente i 15 sekunder. Hva gjør han når han er oppe? Går i VERDENS SAKTESTE TEMPO. Seriøst, når du går så sakte, skjønner jeg at du må forte deg når du kan ass. Tar vel 5 timer å handle litt på Meny? Forbaska snegle. Mangla bare huset på ryggen. 

Og ungdommer som vræler og skriker på gata. Med fjortisstemmene sine. Gutter som jenter! NEI - dere har ikke humor. Hold kjeft. Det er ikke gøy. Ingen bryr seg. Vær stille. Lærte ikke mora di deg folkeskikk, eller? Alle ser at du tøffer deg for jentene og kameratene dine! Alle ser at du ler så høyt du bare kan fordi du vil ha oppmerksomhet. Ikke frå meg! Ignoreringsmodus - på. (Lagrer det dessverre og irriterer meg over det :( ). Verste er på offentlig transport. F.eks en togtur som tar 30-60 minutter. Åh, vær så snill liksom.. vær stille? (Ikke alle tog har stillevogner altså!). 

Og folk som sniker i KØEN! Oi, oi.. Det er det verste som er, det. Var i en fornøyelsespark nylig, der var det noen unger som snek foran noen jeg var med. Jeg sa HØYLYTT at SE, DER SNIKER DE FORAN DEG! Så fikk de kjeft av en som var der. HAH.. Unger kan ikke noe for det egentlig, de er jo ikke modne osv. Men voksne som sniker? Nei.. nulltoleranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du sier rulletrapp, sikter du til rullebånd også? Sistnevnte er ment til å gå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir irritert når jeg skal inn i en rundkjøring og folk som svinger ut av den til venstre for meg ikke bruker blinklys. Kunne noen ganger kjørt ut tre biler før hadde de brukt blinklys.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert på naboen som har en Susuki Grand Vitara (diesel) som starter bilen og lar den stå på tomgang i 30 til 45 minutter 6 av 7 dager i uka hele året uansett vær og temperatur. Jeg har snakka med han om saken og jeg fikk til svar at denne type bil måtte varmes opp hele året før den ble kjørt.???

Hva er det du sier??? sier jeg, bilen er jo flunka ny??? På vinteren er det jo greit at man må bruke motorvarmer....men at en dieselbil MÅ stå på tomgang uansett årstid, viss ikke blir motoren utslitt....

Han påsto at dette hadde leverandøren påpekt var viktig å gjøre......:klo: 

....skulle ønske at jeg kunne fått slutt på dette....:raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også sint på de bilene som "presser på" når jeg går over et fortau. Enten ved at de presser seg opp i meg, eller at de holder for stor fart mot fortauet - begge deler for å få meg til å gå fortere over. Så når noen gjør det så går jeg ekstra sakte. Hvis biler kjører fint, så går jeg fortere. Jeg gidder jo ikke at det skal lønne seg å oppføre seg som en idiot.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Blir i grunn sinna for alt om dagen... :sjenert:

Men kanskje spesielt: 

Når folk går sakte og tre i bredden og I VEIEN FOR MEG! 

Folk i serviceyrker som snakker så dårlig norsk at de har problemer med å yte service. Det er da plenty av nordmenn som mangler jobb, vi trenger ikke å øse inn bussjåfører og butikkansatte som ikke forstår selv enkle spørsmål relatert til jobben deres! 

Folk som ikke bruker blinklys - jeg hater dere dypt og inderlig! 

Utlendinger som roper. Nordmenn som roper også, så klart, men det virker som at det er ganske vanlig i f.eks. Afrika å la alle i en hundre meters radius ta del i samtalen din. 

Feite folk på bussen. Hvis du er så tjukk at du opptar halvparten av mitt sete i tillegg til ditt eget kan du i det minste la meg få flytte meg først! 

Folk på bussen som stinker. Vask dere! 

Og de på andre enden av skalaen, som bruker altfor mye parfyme. Prøver dere å forgifte oss, eller?!

De hundre vaksinetrådene på KG og det faktum at jeg aldri greier å la være å klikke meg inn på dem. 

Bilister som legger seg helt opp i støtfangeren min. Da kjører jeg faktisk saktere bare for å irritere dem!

Utlendinger som stirrer på meg. Det skjer faktisk veldig ofte, de bare sitter og glor helt åpenlyst, lenge! Det hjelper ikke å stirre tilbake eller lage grimaser heller, da synes de bare det er morsomt og så begynner de å prate med meg. 

Sånn generelt at jeg må ta bussen fordi jeg er for kvalm og slapp til å kjøre bil for tiden. Jeg hater alt ved buss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bli sinna for de minste småting for tida. :fnise: Det skyldes stort sett en vond fot og at jeg må gå med krykke. Hate it! Men når folk stirrer blir det om mulig enda verre. Og "alle" vil hjepe meg! Det er jo hyggelig, sjølsagt, men mange går laaangt over streken og behandler meg som om jeg var mindre begava. Lyst å si; "hallo, jeg er ikke åndssvak fordi om jeg har en vond fot"! 

Nåvel, av større ting så er det alle disse som ikke har blinklys på bilen sin. Lyst å legge en pute over fjeset deres! 

Og ja, folk som snakker med utestemme i det offentlige rom- grøss og gru. Jeg VIL ikke overhøre andres samtaler, please!

Nei, nå skal jeg slutte før jeg skriver noe jeg angrer på. :heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...