Gå til innhold

Nesten forlatt med mongoloid person i ødemarka.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Ananas. skrev:

Skjønner ikke hvordan dere kan ha vært så utrolig langt unna resten av festen om dere kunne se de andre spise og kose seg, og heller ikke at dere kunne være "helt alene bare dere tre" i ødemarken om det var et sted der det var mulig å bruke penger på å kjøpe mat til personen dere passet på. Hva med å gå bort til de som tok dere med dit? 

Hvis du leser det jeg skriver og det jeg har svart på så unngikk de oss når vi gikk bort til de. 

Området er stort, men langt unna det offentlige. Det er åpent der - derfor ser man lett hvem som er hvem og hvem som gjør hva. I utganspunktet er det ikke mulig å bruke penger der men pga 17 mai så solgte de vafler, is, pølser, osv. Drit bra... :sarkasme: 

Poenget er at de hadde samvittighet til å la personen sitte der i timesvis uten å bry seg en døyt om hvordan det gikk med gjestene sine. Det sier veldig mye om dem. Hva skulle jeg ha gjort? Gå bort til de to ukjente bak oss og be de ta over "oppgaven"?

Anonymkode: 6fe87...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle syns ikke det om du syns det. 

Anonymkode: 6fe87...279

Du slår neppe noe mer an med den barnehageretorikken der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, May 24, 2017 den 12.27, Klossmajor skrev:

Det var ikke jeg som først avsporet i retning av diskusjon rundt ordbruken din. Uansett burde du forvente å bli irettesatt når du bruker ordet mongoloid om personer med Downs syndrom. Svaret på hvorfor en med Downs ble satt til å passe på deg ute i ødemarken må du nesten spørre de ansvarlige om.

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/25/2017 den 12.40, Luckiness skrev:

Hadde du vært litt mer opplyst, som de fleste er selv om de ikke arbeider innenfor helse- og omsorgsarbeid, så hadde du visst det het psykisk- eller fysisk utviklingshemmet (fellesbetegnelser). Du kan lese mer om hva dette kan innebære her: https://snl.no/utviklingshemning 

Det er svært få som kaller denne gruppen for personer for mongoloid. Jeg vil absolutt anta at de fleste av Norges befolkning er fult klar over at dette ordet har vært brukt som skjellsord/nedlatende, og dermed ikke passer å bruke. Spesielt brukt i form av forkortelsen "mongo". 
Her kan du blant annet lese om hvordan en far til en person med Downs syndrom opplever når datteren blir kalt skjellsord: http://www.dagbladet.no/kultur/hvorfor-kodder-dere-med-datteren-min-som-har-downs/60894774 Kanskje dette kan øke din forståelse for hvordan slike ord kan oppleves krenkende for andre. 

Det handler ikke om å være opplyst eller ikke. Trollet har fått det med seg nå, og fortsetter å konsekvent bruke ordet for å hisse på seg folk. Typisk trolleoppførsel med andre ord :)

På 5/25/2017 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Å så sinna vi ble i dag - å så sinna. 

Anonymkode: 6fe87...279

Det var vel nettopp det du ønsket, lille troll ;)

Anonymkode: d509a...2d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å være opplyst eller ikke. Trollet har fått det med seg nå, og fortsetter å konsekvent bruke ordet for å hisse på seg folk. Typisk trolleoppførsel med andre ord :)

Det var vel nettopp det du ønsket, lille troll ;)

Anonymkode: d509a...2d1

NEI. DET HANDLER OM EN MEGET KJEDELIG SITUASJON DER VI BLE SATT IGJEN AV NOEN HELT ALENE I INGENMANNSLAND TIL Å PASSE PÅ EN SOM IKKE GÅR FOR Å VÆRE DEN SMARTESTE KAREN FOR Å SI DET SÅNN. 

NOEN MENTE DEN VIRKET MERKELIG OG JA DET GJØR DEN - DET ER JO DERFOR MAN SKREV OM DEN. 

Anonymkode: 6fe87...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare sånn at det er sagt så er det minst 8-9 andre som har opplevd lignende med denne familien der så utakk er verdens lønn. 

Anonymkode: 6fe87...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

NEI. DET HANDLER OM EN MEGET KJEDELIG SITUASJON DER VI BLE SATT IGJEN AV NOEN HELT ALENE I INGENMANNSLAND TIL Å PASSE PÅ EN SOM IKKE GÅR FOR Å VÆRE DEN SMARTESTE KAREN FOR Å SI DET SÅNN. 

NOEN MENTE DEN VIRKET MERKELIG OG JA DET GJØR DEN - DET ER JO DERFOR MAN SKREV OM DEN. 

Anonymkode: 6fe87...279

Skulle jeg bli forlatt og ignorert uti ødemarka så hadde jeg glatt foretrukket å bli sittende sammen med denne karen framfor med deg. Du høres ikke akkurat særlig hyggelig ut. Ikke så veldig smart heller for å si det sånn.

Til trolleinnlegget ditt så kan jeg jo si at jeg ville ha tatt med meg han med downs syndrom og gått bort til festen og kost meg. Hadde de fortsatt å ignorere meg hadde jeg blitt værende på ren trass, og hadde de prøvd å jage meg bort hadde jeg sagt at det kommer ikke på tale å sitte alene i et hus uti ødemarka sammen med en man ikke kjenner særlig godt, downs eller ikke.

Anonymkode: 58ea7...220

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skulle jeg bli forlatt og ignorert uti ødemarka så hadde jeg glatt foretrukket å bli sittende sammen med denne karen framfor med deg. Du høres ikke akkurat særlig hyggelig ut. Ikke så veldig smart heller for å si det sånn.

Til trolleinnlegget ditt så kan jeg jo si at jeg ville ha tatt med meg han med downs syndrom og gått bort til festen og kost meg. Hadde de fortsatt å ignorere meg hadde jeg blitt værende på ren trass, og hadde de prøvd å jage meg bort hadde jeg sagt at det kommer ikke på tale å sitte alene i et hus uti ødemarka sammen med en man ikke kjenner særlig godt, downs eller ikke.

Anonymkode: 58ea7...220

Hvis du klarer å holde deg til sak og ikke til person. Går det ann for deg tror du? 

Historien er sann altså. Det er liksom ingen grunn til å dikte opp en sånn historie for min del, men typisk kvinneguiden så henger de seg opp i alt mulig annet enn selve temaet og historien. :klaske: 

Anonymkode: 6fe87...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du klarer å holde deg til sak og ikke til person. Går det ann for deg tror du? 

Historien er sann altså. Det er liksom ingen grunn til å dikte opp en sånn historie for min del, men typisk kvinneguiden så henger de seg opp i alt mulig annet enn selve temaet og historien. :klaske: 

Anonymkode: 6fe87...279

Men du skriver veldig mange rare, usammenhengende historier her inne. Jeg tror nok kanskje du tror på dette selv, men vil anbefale deg en tur til psykologen/psykiateren og se om du kanskje trenger hjelp/medisiner.

 

Anonymkode: bf0e7...0f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du skriver veldig mange rare, usammenhengende historier her inne. Jeg tror nok kanskje du tror på dette selv, men vil anbefale deg en tur til psykologen/psykiateren og se om du kanskje trenger hjelp/medisiner.

 

Anonymkode: bf0e7...0f7

Hvis du er kompetent nok til å vite det så ja... Okey. 

 Nå er det jo dette om en veldig kinkig situasjon om en som er tilbakestående. Psykiatri ville neppe fungert, men jeg vet ikke. Jeg kan lite om psykiatri. Det er tydeligvis ditt felt. 

Jeg skriver om det nettopp fordi det er spesielt. Nå handler dette om en situasjon og ikke alt mulig annet. Historien har absolutt en sammenheng men hvis du ikke skjønner den så kan du unngå å svare. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 6fe87...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du skriver veldig mange rare, usammenhengende historier

 

Anonymkode: bf0e7...0f7

Jeg holder fortsatt på mitt - det er utrolig mange rare folk på dette forumet.

Anonymkode: 6fe87...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor henge seg opp i hva hun kaller han ? Det er vel bare uvitenhet tenker jeg Synes dere gir TS alt for mye pepper. Hun var jo snill som tok vare på en person og gjorde 17 mai til en hyggelig opplevelse. Men alt dere tenker på er at hun omtaler han på feil måte.

Ja TS det var uhøflig å be dere ut dit og ikke inkludere dere med sine venner og familier. Det var uhøflig at de bare etterlot den med down syndrom hos dere og antok at dere tok ansvaret. Det var respektløst og umodent gjort. Neste gang takker dere nei  og forklarer hvorfor :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ragnar89 skrev:

Hvorfor henge seg opp i hva hun kaller han ? Det er vel bare uvitenhet tenker jeg Synes dere gir TS alt for mye pepper. Hun var jo snill som tok vare på en person og gjorde 17 mai til en hyggelig opplevelse. Men alt dere tenker på er at hun omtaler han på feil måte.

Ja TS det var uhøflig å be dere ut dit og ikke inkludere dere med sine venner og familier. Det var uhøflig at de bare etterlot den med down syndrom hos dere og antok at dere tok ansvaret. Det var respektløst og umodent gjort. Neste gang takker dere nei  og forklarer hvorfor :)

De "etterlot" dem vel ikke så veldig når ts kunne observere i detalj hva de spiste. Kan vel neppe ha vært mer enn 10-15 meter unna, med mindre ts observerte dem i kikkert...

Nei, dette er nok et innlegg av en person som ikke er helt i vater. Det blir veldig usammenhengende og rart.

Anonymkode: bf0e7...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De "etterlot" dem vel ikke så veldig når ts kunne observere i detalj hva de spiste. Kan vel neppe ha vært mer enn 10-15 meter unna, med mindre ts observerte dem i kikkert...

Nei, dette er nok et innlegg av en person som ikke er helt i vater. Det blir veldig usammenhengende og rart.

Anonymkode: bf0e7...0f7

Dette er greit å si om noen da, mener du, at vedkommende ikke er helt i vater? Er det en klinisk korrekt betegnelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Arabella skrev:

Dette er greit å si om noen da, mener du, at vedkommende ikke er helt i vater? Er det en klinisk korrekt betegnelse?

Denne brukeren skriver mange innlegg her pt. Skrivestilen er lett gjenkjennelig. Jeg er ikke lege og trenger ikke forholde meg til "klinisk korrekt" (er det noe som heter det?), men det er sikkert ikke du heller. Å ikke være helt i vater er vel et relativt vanlig uttrykk, og en av de penere eufeismene. Du ville kanskje foretrukket en annen?

Poenget var egentlig bare å gjøre oppmerksom på at dette er bare ett av mange merkverdige innlegg. 

Anonymkode: bf0e7...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/27/2017 den 17.06, AnonymBruker skrev:

Hvis du er kompetent nok til å vite det så ja... Okey. 

 Nå er det jo dette om en veldig kinkig situasjon om en som er tilbakestående. Psykiatri ville neppe fungert, men jeg vet ikke. Jeg kan lite om psykiatri. Det er tydeligvis ditt felt. 

Jeg skriver om det nettopp fordi det er spesielt. Nå handler dette om en situasjon og ikke alt mulig annet. Historien har absolutt en sammenheng men hvis du ikke skjønner den så kan du unngå å svare. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 6fe87...279

Som jeg skrev - jeg tror DU trenger hjelp med psyken din. Hvordan tolket du det til å gjelde personen med Downs (eller hva det nå er)? 

Det er ingen skam å få hjelp. Når man er syk, blir verden ofte vanskelig og forvirrende, og folk kan virke skremmende og slemme. Det er ikke alltid slik. Sykdom kan gjøre at du feiltolker eller oppfatter hendelser veldig feil. Jeg tror du trenger hjelp.

Anonymkode: bf0e7...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De "etterlot" dem vel ikke så veldig når ts kunne observere i detalj hva de spiste. Kan vel neppe ha vært mer enn 10-15 meter unna, med mindre ts observerte dem i kikkert...

Nei, dette er nok et innlegg av en person som ikke er helt i vater. Det blir veldig usammenhengende og rart.

Anonymkode: bf0e7...0f7

Ja men det er ikke vanlig folkeskikk og overse et besøk du selv har invitert til? Og i tillegg bare gå vekk fra den som trenger tilsyn og overlate det til besøket. Hvorfor er ikke personen i vater ? Pga hun reagerte på denne oppførselen? Det hadde jeg også gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2017 den 2.35, AnonymBruker skrev:

Personen har en hjerneskade. Så det er jo bare sant. :) 

Anonymkode: 6fe87...279

Downs syndrom er ikke en hjerneskade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/24/2017 den 2.28, AnonymBruker skrev:

Jeg og en venn var på besøk hos noen som bor langt uti huttiheita. Der har de ikke buss, tog i nærheten, politi, ambulanse eller noe sånt i nærheten av området der ting skjer. Det er 17. mai og noen vi besøker inviterer oss på en "stor 17. Mai feiring".

Verken min venn eller jeg kjenner noen på dette området (bygd). Ingen. De som inviterer oss bare går i fra oss og vi blir sittende alene i ingenmannsland. De som inviterte oss går langt vekk og som om ikke det er nok så blir vi sittende med en o familien deres som er tilbakestående (stakkars menneske). 

Siden de bare gikk i fra oss langt uti ingenmannsland så må vi vente og vente og vi ser de hygger seg med andre folk på avstand. Vi går bort til dem med deres familiemedlem men de bare ser dumt på oss og går. Ville dere tatt opp dette med dem og hva ville dere sagt til dem om dette? 

Tenk hvis noe skjedde - at noen ble skadet også gikk de i fra folk som ikke kom seg en meter. Skulle de ikke gjøre noe med det da? Er dette en grei oppførsel? Selv syns jeg det var skikkelig uhøflig. Spesielt å la oss ta oss av en som er deres ansvar, en retard. 

Anonymkode: 6fe87...279

Hva er Mongoloid? 

Anonymkode: 0011a...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...