Gå til innhold

hva betyr det når det strammer seg i brystet og man får besvimelsetendens?


autisten

Anbefalte innlegg

når man av kvelefornemmelse, gisper en gang etter luft mens man slapper av på sofaen og ser på tv, akkurat når denne bryststrammingen skjer, og man da rett etter brystubehaget holder på å falle bort i ubevissthet og det prikker i armene og suser i hodet og ørene av nestenbesvimelsen i under et minutt og så blir bra igjen, hva kan dette tyde på når man er 31 år og har tatt ekg og hjertet er friskt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har selvsagt tatt opp dette med lege?
Det kan være alt fra angst til hjerte-kar-relaterte ting. Ingen her kan gi deg en diagnose, og dette må utredes. 

Anonymkode: 98c0d...a67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forklart det ordentlig til legen hva som skjer? De kan jo ikke bare avfeie deg med at hjertet er friskt? Jeg vet ikke så mye om dette, men hør om det kan være sentralnervesystemet.
Har hatt noe lignende selv, og har det litt enda, selv om det er mye sjeldnere nå. Jeg blir ikke svimmel, men det snører seg til i brystet og det er skikkelig ubehagelig. Hadde faktisk et "anfall" akkurat før jeg så denne posten.
Her er en audio om alle slags nevrologiske symptomer. Jeg har fulgt matprotokollene hans for andre symptomer også, og det hjelper virkelig. https://soundcloud.com/medicalmedium/medical-medium-healing-your-neurological-system

 

Anonymkode: 2a7de...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du forklart det ordentlig til legen hva som skjer? De kan jo ikke bare avfeie deg med at hjertet er friskt? Jeg vet ikke så mye om dette, men hør om det kan være sentralnervesystemet.
Har hatt noe lignende selv, og har det litt enda, selv om det er mye sjeldnere nå. Jeg blir ikke svimmel, men det snører seg til i brystet og det er skikkelig ubehagelig. Hadde faktisk et "anfall" akkurat før jeg så denne posten.
Her er en audio om alle slags nevrologiske symptomer. Jeg har fulgt matprotokollene hans for andre symptomer også, og det hjelper virkelig. https://soundcloud.com/medicalmedium/medical-medium-healing-your-neurological-system

 

Anonymkode: 2a7de...1ba

hei. jeg har beskrevet dette for legen. jeg fikk tatt døgn ekg hjemme med eeg aparat på magen i fjor fordi jeg hadde hjerteurytme ubehag attacks med ørhet i det det skjedde. men hjertet var friskt med noen ekstraslag men de var normale. er sentralnervesystemet sån som gir ubehag i bryst og hjertet uten at det trenger å være hjertesykdom?

 

 

hvilepulsen min på dagtid er 60-75 slag per minutt (normal hvilepuls). disse kveleataclene får jeg når jeg skal sove også, og kan føle meg i en annen dimensjon utav kropoen,  på en måte etter de korte men grusomt skremmende pustestrammelunger attackene).

psykologen har aldri sett meg når jeg fikk dette selv, så hun satte hypokonderidiagnose på meg og ga meg begrunnelsen på diagnosen at jeg er redd når dette kvelegreiene skjer.

Endret av autisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har selvsagt tatt opp dette med lege?
Det kan være alt fra angst til hjerte-kar-relaterte ting. Ingen her kan gi deg en diagnose, og dette må utredes. 

Anonymkode: 98c0d...a67

jeg har jo vært utredet for hjertefeil i fjor pga uregelmessigheter og ubehag i hjertet. hjertet var friskt. det var et døgns ekg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nå har jeg fått ekko og 24 timers ekg inkalling i august for å finne ut av disse hjerteuregelmessighetene.

Endret av autisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, autisten skrev:

Nå har jeg fått ekko og 24 timers ekg i august for å finne ut av disse hjerteuregelmessighetene.

Ville ventet til du får svar på dette. Er det også ok, er det nok på tide å høre på psykologen, men ikke nødvendigvis godta en hypokonderdiagnose men kanskje angst/panikkanfall

Anonymkode: ef3e0...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sweety pie skrev:

Er du stressa og sånt? Hva med blodtrykk? Sjekket det?

Jeg er stressa mye, men blodtrykket har vært fint, jeg sjekket det i år i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, autisten skrev:

Jeg er stressa mye, men blodtrykket har vært fint, jeg sjekket det i år i mars.

Du bør lære deg noen øvelser som roer deg :) Gå turer og ikke tenke at du stressa. Er en ond sirkel det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, autisten skrev:

Jeg er stressa mye, men blodtrykket har vært fint, jeg sjekket det i år i mars.

Man kan få akkurat de symptomene du beskriver av stress/angst. Jeg har hatt det på akkurat samme måte selv. Tips til deg; Det kommer et program på TV2 i kveld "Sannheten om stress". Jeg skal se det, kanskje det er noen tips å få der. Føler meg syk av stress til tider.

Anonymkode: 20f1d...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan få akkurat de symptomene du beskriver av stress/angst. Jeg har hatt det på akkurat samme måte selv. Tips til deg; Det kommer et program på TV2 i kveld "Sannheten om stress". Jeg skal se det, kanskje det er noen tips å få der. Føler meg syk av stress til tider.

Anonymkode: 20f1d...bad

Takk. Jeg skal sette det på opptak på pvren, for da kan jeg spole forbi de stressende reklamene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dem ta de undersøkelsene som de skal ta men tenkte også på stress.

Gå tur/trening tror jeg hjelper

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange med angst beskriver angstanfall på den måten. Betyr jo ikke at du nødvendigvis har det, men det kan jo være verdt å undersøke.

Anonymkode: 0190e...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange med angst beskriver angstanfall på den måten. Betyr jo ikke at du nødvendigvis har det, men det kan jo være verdt å undersøke.

Anonymkode: 0190e...8e6

Ok. Når jeg ligger flatt på venstreside, så banker hjertet uregelmessig og knallhardt. Men ikke så mye når jeg ligger på høyresiden eller på ryggen. De hjerteuregelmessighetene kommer uavhengig om jeg har angst eller ikke i forrveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Determegja skrev:

La dem ta de undersøkelsene som de skal ta men tenkte også på stress.

Gå tur/trening tror jeg hjelper

 

Ok. Problemet mitt med trening, er at når jeg er ferdig å trene, så får jeg til tider urimelige hjertehopp når hjertet går til normal hvilepuls igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, autisten skrev:

Ok. Når jeg ligger flatt på venstreside, så banker hjertet uregelmessig og knallhardt. Men ikke så mye når jeg ligger på høyresiden eller på ryggen. De hjerteuregelmessighetene kommer uavhengig om jeg har angst eller ikke i forrveien.

Har legen din (eller noen andre) forklart hva de mener med "stress"? Kroppen skiller nemlig ikke mellom fysisk stress (feks sånt stress som en får når en har influensa, magesykdommer, virus eller mer alvorlige saker) og stress som skyldes at du (av mangel på bedre formulering) kaver deg opp. 

Den første typen stress må utredes og behandles. Den må du insistere på at utelukkes før du kan godta at dette er psykisk.

Den siste typen stress må du personlig ta på alvor. Dersom du fremdeles har "endel stress": ta grep. Stress kan nemlig føre til fysiske symptomer like ille og invalidiserende som fysisk sykdom. Og å bli kvitt dem etter at de har satt seg er rimelig vrient. Så lær deg eller få andre til å lære deg å mestre stress, å distansere deg fra problemer og å leve i nuet. Sykemeld deg om nødvendig. Ikke avfei stress som "bare". 

Anonymkode: 3dac5...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. mai 2017 den 17.02, AnonymBruker skrev:

Har du forklart det ordentlig til legen hva som skjer? De kan jo ikke bare avfeie deg med at hjertet er friskt? Jeg vet ikke så mye om dette, men hør om det kan være sentralnervesystemet.
Har hatt noe lignende selv, og har det litt enda, selv om det er mye sjeldnere nå. Jeg blir ikke svimmel, men det snører seg til i brystet og det er skikkelig ubehagelig. Hadde faktisk et "anfall" akkurat før jeg så denne posten.
Her er en audio om alle slags nevrologiske symptomer. Jeg har fulgt matprotokollene hans for andre symptomer også, og det hjelper virkelig. https://soundcloud.com/medicalmedium/medical-medium-healing-your-neurological-system

 

Anonymkode: 2a7de...1ba

Denne kilden er helt ubrukelig. Medicalmedium er ikke lege, og har ikke helsefaglig utdannelse. Han hevder å være "medisinsk klarsynt," og kommer med en masse faktafeil og usannheter i sine presentasjoner. Det finnes noen leger som anbefaler ham. De har selv en del avvikende praksis og driver med behandlinger som ikke har medisinsk begrunnelse, eller kan forsvares, og som tidvis kan være farlig. Om disse faktisk har lisens, vet jeg ikke. De burde ikke ha det. Styr unna medicalmedium hvis du vil ha riktige svar om din helsetilstand.

Når det er sagt, vil jeg anbefale deg å klare å leve med usikkerheten frem til de undersøkelsene du er innkalt til. Jeg vil ikke spekulere i årsaker, men du har noen indikasjoner på at hjertet ditt kan ha en unormal tilstand, samtidig som dette også kan ha psykogent opphav. Det jeg kan si deg helt sikkert, er at du ikke vil finne noe annet enn forvirring og eventuelt skremmende råd her på forumet. Se bort fra kg, og vent på svar fra legen din.

Skjer det en drastisk forverring, kontakter du legevakt - hvis ikke venter du på svar på forestående undersøkelser. Ok?

Anonymkode: 31d55...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, autisten skrev:

Ok. Når jeg ligger flatt på venstreside, så banker hjertet uregelmessig og knallhardt. Men ikke så mye når jeg ligger på høyresiden eller på ryggen. De hjerteuregelmessighetene kommer uavhengig om jeg har angst eller ikke i forrveien.

Dette er det veldig viktig at du forteller til legen din.

Anonymkode: 31d55...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne kilden er helt ubrukelig. Medicalmedium er ikke lege, og har ikke helsefaglig utdannelse. Han hevder å være "medisinsk klarsynt," og kommer med en masse faktafeil og usannheter i sine presentasjoner. Det finnes noen leger som anbefaler ham. De har selv en del avvikende praksis og driver med behandlinger som ikke har medisinsk begrunnelse, eller kan forsvares, og som tidvis kan være farlig. Om disse faktisk har lisens, vet jeg ikke. De burde ikke ha det. Styr unna medicalmedium hvis du vil ha riktige svar om din helsetilstand.

Når det er sagt, vil jeg anbefale deg å klare å leve med usikkerheten frem til de undersøkelsene du er innkalt til. Jeg vil ikke spekulere i årsaker, men du har noen indikasjoner på at hjertet ditt kan ha en unormal tilstand, samtidig som dette også kan ha psykogent opphav. Det jeg kan si deg helt sikkert, er at du ikke vil finne noe annet enn forvirring og eventuelt skremmende råd her på forumet. Se bort fra kg, og vent på svar fra legen din.

Skjer det en drastisk forverring, kontakter du legevakt - hvis ikke venter du på svar på forestående undersøkelser. Ok?

Anonymkode: 31d55...a14

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...